۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۵ مهر

فهرست کاندیداهای تیم هم آفرینی صنفی نهایی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،‌ حسین اسلامی سخنگوی تیم هم آفرینی صنفی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای نهایی شدن فهرست این ائتلاف گفت: فهرست 19 نفره این تیم در سه شاخه شرکت ها، مشاورین و فروشگاه بعد از طی فرآیند آشنایی بیشتر و بررسی‌های کارشناسی آماده انتشار شد.
وی رویکرد اصلی تیم هم آفرینی صنفی را نوسازی و بازآفرینی نقش و جایگاه پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه ای عنوان کرد.

 


بر اساس اعلام سخنگوی این تیم، لیست نامزدهای ششمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه ای به شرح زیر است:

 

شاخه شرکت‌ها:

نسیم توکل
نازنین دانشور
فرهاد کرم زاده
احسان مدیری
روح الله فاطمی اردکانی
محمدعلی یوسفی زاده
رضا قربانی
مازیار نوربخش
امیرمسعود اسکوئیلر
امیر حسین رضایی نژاد
علیرضا عابدی نژاد
مهدی علی اکبریان
علیرضا خداکرمی
حسین اسلامی
محمد خلج قاسم آبادی

 

شاخه مشاوران:

آیدین عدالت
صادق فرامرزی
محمدرضا قلعه نوی

 

شاخه فروشگاه‌ها: 

عباس برتینا


حسین اسلامی افزود: این تیم با برنامه برخی دیگر از نامزدها به ویژه در زمینه تحول در صنف، همسویی راهبردی داشته ولی با توجه به محدودیت تعداد افراد اصلی هیات مدیره، امکان افزودن ایشان به تیم میسر نبود.

در پایان یادآور می شود علاقه مندان جهت آشنایی با اهداف و برنامه های تیم هم آفرینی صنفی می توانند به آدرس اینترنتی www.hamafarinisenfi.ir مراجعه کنند.

 

 

 

ائتلاف هم‌آفرینی صنفی

باور این است که سازمان نظام صنفی رایانه ای به مدد زحمات همه‌ی ادوار صنف مانند پیله‌ای زیباست که با هم‌آفرینی صنفی آماده پروانه شدن و بلوغ کارکردی و ماموریتی است. راز و رمز رسیدن به الگوی پایدار توسعه، پذیرفتن مشارکت جدی و موثر نسل جدید (با همه نقاط قوت و ضعف) در کنار استفاده از تجربه افراد باسابقه است.

 

به دنبال چیست؟

هم‌آفرینی صنفی قبل از آنکه نام و نشان یک گروه یا لیستی از افراد نامزد با نگاه تحول خواهانه باشد، اتحادی است بین اعضا برای دل دادن به آبادانی کشور و شانه دادن زیر بار فعالیت‌های صنفی؛ تجدید عهدی است بین فعالان یک صنف در راستای روشنگری فردا و آبادانی کشور با همراهی همه‌ی بازیگران در کل فضای اقتصاد دانش پایه کشور.

چتر حمایت صنف و تعامل آن با برخی بخش‌ها به گونه‌ای بوده است که علیرغم تلاش‌های تحسین برانگیز دوره اخیر با نگاه جذب حداکثری، برخی از اعضای خانواده فاوای کشور (چه در حوزه سخت‌افزار، چه در حوزه نرم‌افزار و به ویژه در حوزه‌های استارتاپی) نظام صنفی رایانه‌ای را به عنوان یگانه ملجا و مرجع فعالیت‌های صنفی نپذیرفته و با داشتن دغدغه فعالیت‌های صنفی به سایر نهادها پناه برده و حتی گاهی به تاسیس تشکل‌های موازی دست زده‌اند.

 

باور چیست؟

باور ما این است که سازمان نظام صنفی رایانه ای به مدد زحمات همه‌ی ادوار صنف مانند پیله‌ای زیباست که با هم‌آفرینی صنفی آماده پروانه شدن و بلوغ کارکردی و ماموریتی است. راز و رمز رسیدن به الگوی پایدار توسعه، پذیرفتن مشارکت جدی و موثر نسل جدید (با همه نقاط قوت و ضعف) در کنار استفاده از تجربه افراد باسابقه است.

با به رسمیت شناختن این نسل با ویژگی‌هایی چون صراحت در بیان، شجاعت در به چالش کشیدن رویکردهای بعضا بی ثمر و عافیت طلبانه، مقلد نبودن در ساحت اندیشه و از همه مهمتر، ساختن زیرساختی رفیع برای نقش‌آفرینی صنف در مقررات و رویه های حکمرانی کشور، امکان بازسازی نقش «پارلمان بازیگران صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات» در سراسر کشور مبتنی بر زیربنای کنونی نظام صنفی رایانه‌ای فراهم می شود.

باور بر این است که اعضای محترم نصر با ایجاد تحول در هنگامه شروع قرن آتی می‌توانند نظام صنفی رایانه‌ای را به تاثیرگذارترین صنف کشور (چه در حمایت از کسب و کارهای خصوصی، چه در تعامل با نهادهای حاکمیتی و دولتی) و حتی موثر در تغییر سبک زندگی ایرانیان تبدیل کنند.

 

تلاش برای توسعه

 و اما اگر تحولات لازم در سازمان، همسو و هم‌آهنگ با تحولات رخ داده در جامعه و  فضای فناوری کشور و نسل جدید راهبران کسب و کارهای نوظهور ایجاد نشود و اصرار بر تکرار روش‌ها و برنامه‌های قدیمی و (حتی به بهانه نداشتن گزینه‌های متفاوت) تاکید بر حضور افراد خاص در جایگاه های راهبری سازمان نظام صنفی باشد، صادقانه و صمیمانه امکان افول و کوچک شدن نقش و کارکرد سازمان وجود داشته و آسیب دیدن  آن حتمی است.

باید بپذیریم که علیرغم تلاش‌های جدی و تحسین برانگیز در ادوار مختلف صنف، جایگاه فعلی سازمان نظام صنفی رایانه ای همسو با سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقاء و توسعه نیافته و بسیاری از تصمیم‌گیران در تمامی قوای کشور برای سازمان جایگاه قانونی و شان صنفی متناسبی با ظرفیتهای سترگ اعضاء آن قائل نیستند. 

این صنف برای تصمیم‌سازی و سیاست گذاری کارشناسانه محور برای حکمرانان کشور نیازمند تحول جدی است. این تحول به وقوع نخواهد پیوست، مگر آنکه تمامی اعضای صنف دست در دست هم بدهند و آماده دفاع از ارتقاء جایگاه خطیر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

53837