۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۵ مهر

مدیران تسلا در چین احضار شدند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  تسلا در سال‌های اخیر رشد خوبی در چین داشته و فروش محصولات آن به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در عین حال اخباری در مورد برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در خودروهای ساخت تسلا شنیده شده که موجب نگرانی مقامات چینی شده است.

گروهی از مقامات چینی شامل مسئولان رگولاتوری چین، مقامات وزارت حمل و نقل و نظارت بر فضای سایبری چین گفتگوهایی را با شرکت تسلا در مورد کیفیت خودروهای آن آغاز کرده‌اند. این امر پس از آن رخ می‌دهد که تعدادی از مشتریان این شرکت در مورد نقص‌های فنی تولیدات تسلا، آتش گرفتن باتری خودروهای این شرکت، ناممکن بودن به‌روزرسانی نرم افزاری تولیدات شرکت مذکور و برخی اشکالات فنی دیگر شکایاتی را مطرح کرده‌اند.

تسلا در واکنش به انتشار این خبر از پذیرش دستورالعمل‌های دولت چین و تبعیت کامل از قوانین داخلی این کشور خبر داده و افزوده که برای بهبود ساختار عملیاتی داخلی و گردش کار خود تلاش خواهد کرد تا حقوق مشتریان رعایت شده و امنیت آنها تأمین شود.

نقص‌های مختلف فنی در تولیدات تسلا باعث شده تا تنها ۲۰۴۲۸ خودروی مدل اس تسلا و ۱۵۶۹۸ خودروی مدل ایکس این شرکت برای تعمیر و رفع نقص به نمایندگی‌ها تسلا در چین تحویل داده شوند.

چین دومین بازار مهم صادراتی تسلا است و تداوم روند تولید و عرضه خودروهای معیوب توسط این شرکت در چین می‌تواند آینده آن را در این کشور با توجه به تولید گسترده خودروهای برقی داخلی چینی به خطر بیندازد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

56708