۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

«تراکنش» قطب تمرکز فناوران صنایع مالی بانکی در منطقه می‌شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هفتمین رویداد فناوری های مالی ایران (تراکنش 7) صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور فعالان عرصه بانکی کشور آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد، محمدمراد بیات مدیرعامل مرکز فابا نیز خواستار اختصاص یک مکان ویژه برای برپایی رویدادهای تخصصی اکوسیستم مالی پرداختی کشور شد و تاکید کرد: رویداد تراکنش ایران با هدف قطب تمرکز فناوران صنایع مالی بانکی اهداف بلندمدتی را در سر دارد و این رویداد قرار است در منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و آسیای میانه نیز برگزار شود.

 

 

وی این رویداد را محلی برای هم اندیشی و همگرایی منافع ملی برشمرد و گفت: ما در صدد برگزاری رویدادهای منطقه ای تراکنش هستیم و بسترهای اجرای این رویداد در آسیای میانه، اروپای شرقی و ترکیه در حال فراهم شدن است.

بیات تاکید کرد: برای برگزاری یک اکوسیستم مالی و بانکی کشور باید فضای محیطی اماده باشد که امیدوارم این اتفاق در سال های آینده رخ دهد؛ هدف ما  از برگزاری این نمایشگاه تبدیل آن به  قطب صنایع مالی، فناوری و پرداخت در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بوده است.

وی یادآور شد: در نمایشگاه امسال ۸۰ سخنرانی و ۵۰ کارگاه معرفی محصول برگزار خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه بیش از ۸۰ برند بانکی حضور دارند و قطعا شاهد وقوع گفتگوهای B2B و B2G در سالن‌های کنفرانس خواهیم بود.

همچنین سیدحمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه نیز با اشاره به سابقه پایه‌گذاری نهادهای مرتبط با نظام بانکی در کشور در دو دهه اخیر اظهار داشت: شرکت های مرتبط با تامین سرمایه، تسهیلات خرده بانکداری، وصول و مطالبات معوق دارایی های مازاد، بانکداری الکترونیکی و ایجاد نمایشگاه نظام بانکی از جمله این نهادها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان میزان تراکنش های مالی الکترونیکی 3 دهم درصد بود و هدف گذاری 3 درصدی نیز دور از ذهن به نظر می رسید، گفت: هم اکنون فقط 3 درصد تراکنش های بانکی در کشور، به صورت غیر الکترونیکی دنبال می شود و دیگر تصور زندگی بدون ساتنا، شاپرک، ATM و POS غیرممکن به نظر می رسد.

پورمحمدی با بیان اینکه در دوران تحریم با اتکا به دانش داخلی در نظام بانکی کشور، خدمات ارزنده ای صورت گرفته است، افزود: بشر به دنبال ذخیره اطلاعات و دیتا است و از آنجایی که مغز انسان گنجایش این میزان ذخیره اطلاعات را ندارد، هوش مصنوعی به عنوان منبع جدیدی برای ذخیره اطلاعات اختراع شد.

وی گفت: ما باید نگرش خودمان را برای تحولات آتی آماده کنیم و امیدواریم بتوانیم در این عرصه، پیشتاز هوش مصنوعی شویم.

نظرات : 0

ثبت نظر

97929