۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

موتور ProVisual چیست و در گوشی‌های سری Galaxy S24 چه‌کاری انجام می‌دهد؟

ICTPRESS - در دوربین گوشی‌های سری Galaxy، موتور جدید ProVisual  با مجموعه‌ای پیشرفته از ابزارهای مبتنی بر هوش ‌مصنو‌عی قرار گرفته که علاوه بر ارائه بهره‌وری و کاربری بسیار زیاد، آزادی عمل قابل توجهی برای بروز خلاقیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، دنیای عکاسی با موبایل، پس از معرفی سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ در سال گذشته، گام بزرگ و رو به جلویی برداشت. سامسونگ در سال جاری میلادی نیز این روند را ادامه داده و نوآوری جدیدی را در بخش دوربین گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S24 خود معرفی کرد که می‌تواند الهام‌بخش شروع عصری نوین در دنیای عکاسی با موبایل لقب بگیرد.

در دوربین این گوشی‌ها، موتور جدید ProVisual  با مجموعه‌ای پیشرفته از ابزارهای مبتنی بر هوش ‌مصنو‌عی قرار گرفته که علاوه بر ارائه بهره‌وری و کاربری بسیار زیاد، آزادی عمل قابل توجهی برای بروز خلاقیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه با این موتور پیشرفته و سایر بهبودهای سری Galaxy S24 در بخش دوربین بیشتر آشنا خواهیم شد.
 
 

بازتعریف عکاسی با هوش مصنوعی

تصور کنید یک دستیار باهوش حین عکاسی کنار شما است و به‌طور مداوم تجربه شما را ارتقا می‌دهد. این دقیقا همان کاری است که موتور ProVisual انجام می‌دهد. این موتور از هوش‌ مصنوعی برای تجزیه و تحلیل موقعیت، شناسایی اشیاء و پیشنهاد همزمان گزینه‌های بهینه استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد به راحتی عکس‌ها و ویدیوهای خیره‌کننده‌ای ثبت کنید. حال ProVisual دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

• تشخیص صحنه و شیء (Scene and Object Recognition)

این موتور به طور موثر محیط را تجزیه و تحلیل کرده و عناصر داخل قاب شما را شناسایی می‌کند. این امکان، تنظیمات سفارشی و بهینه‌ای مانند تأکید بر یک سوژه یا متعادل کردن نوردهی بر اساس شرایط خاص را فراهم می‌کند.

• کاهش موثر نویز (Noise reduction)

موتور ProVisual با استفاده از الگوریتمهایی که تجزیه و تحلیل می‌کند، الگوهای نویز را در تصاویر شناسایی می‌کند و به‌طور قابل توجهی آن‌ها را کاهش می‌دهد. این قابلیت در محیط‌هایی با نور کمتر می‌تواند تاثیر خود را به خوبی نمایان سازد و تصاویری شفاف به شما ارائه دهد.

• حذف کامل لرزش (Super Steady video stabilization)
ProVisual فریم‌های ویدئویی و الگوهای حرکتی را در لحظه تجزیه و تحلیل می‌کند و لرزش را پیش‌بینی و جبران می‌کند. این قابلیت در سطوح زوم مختلف نیز کار می‌کند و حتی هنگام بزرگ‌نمایی یا فیلم‌برداری صحنه‌های پر تحرک، فیلم‌برداری روان و کم‌نقص را تضمین می‌کند. سری S24 سامسونگ همچنین اطلاعات ژیروسکوپ را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بین حرکت فیلمبردار و سوژه تمایز قائل شود و از این طریق امکان حذف مؤثرتر نویز و شفافیت بیشتر ویدئوها فراهم شود.

• Nightography

این ویژگی لحظات کم‌نور را با جزئیاتی شفاف ثبت می‌کند و سامسونگ در سری Galaxy S23 آن را به برنامه اصلی دوربین اضافه کرده بود. اما اکنون Nightography بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است. اندازه پیکسلهای S24 Ultra اکنون 60 درصد بزرگتر شده و می‌تواند نسبت به قبل نور بیشتری دریافت کند؛ بنابراین در شرایط کم نور می‌تواند با کاهش بیشتر نویز و روشن‌سازی بیشتر صحنه‌ها، محیط‌های کم‌نور را به بوم‌های رنگارنگی برای عکاسی شما تبدیل کند.

 


 
• پیشنهادات ویرایشی (Edit Suggestion)

با این قابلیت اکنون می‌توانید با ابزارهایی کاربردی و دقتی خیره‌کننده به ویرایش تصاویر خود مشغول شوید. ProVisual اشیاء موجود در عکس‌های شما را تشخیص می‌دهد و بدون اینکه بر باقی اجزای تصویر تأثیری بگذارد، به شما امکان می‌دهد آن‌ها را به صورت انتخابی از پس‌زمینه جدا کنید، حذف کنید و یا تغییرات دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنید. سری Galaxy S24 برای بهینه‌سازی آسان‌تر و کارآمدتر، متناسب با هر تصویری، پیشنهادات ویرایشی جذابی را به شما ارائه می‌دهد.

ProVisual همچنین فرمت‌ها، فیلترها و بهبودهای ایده‌آلی را که برای پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند نیز پیشنهاد می‌کند تا محتواهای شما در زیباترین حالت ممکن به اشتراک گذاشته شود.

البته در این سری، از یک ISP اختصاصی هم برای دوربین‌های اصلی و سلفی استفاده شده است. ISP مخفف عبارت Image Signal Processor به معنای پردازشگر سیگنال تصویر است. ISP در حقیقت سیگنال‌های خام دریافتی از سنسور دوربین را پردازش و تبدیل به تصاویر دیجیتال می‌کند. این فناوری تاثیر عمیقی در کاهش نویز، تنظیم رنگ، اعمال افکت‌ها و فشرده‌سازی تصویر دارد و می‌تواند تصاویری رنگ‌های دقیق و طبیعی ثبت کند. این فناوری همچنین در حین فیلمبرداری نیز موثر است و باعث کاهش نویز و لرزش می‌شود.

 

فراتر از هوش مصنوعی 

در حالی که موتور ProVisual نقش مهمی در بهبود تجربه عکاسی به شما ارائه می‌دهد، سری Galaxy S24 تنها به جادوی هوش ‌مصنوعی متکی نیست و در بخش دوربین به سخت‌افزارها و فناوری‌های پیشرفته‌ای مجهز شده است که نه تنها قابلیت‌های هوش ‌مصنوعی را تکمیل می‌کنند، بلکه منحصرا نیز تجربه بی‌نظیری به شما ارائه می‌دهند.

این عملکرد ویژه و اختصاصی را می‌توانید در قابلیت Expert RAW که در برنامه دوربین S24 Ultra وجود دارد، به‌راحتی مشاهده کنید. Expert RAW عکاسی به‌صورت خام است و هیچ افکت و تغییری روی خروجی عکس اعمال نمی‌کند تا فضا برای ویرایش عکس در بیشترین حالت خود باشد. اما این دستگاه یعنی Galaxy S24 Ultra در بخش سخت‌افزار دوربین به چه فناوری‌هایی مجهز شده است؟

• دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی 

این دوربین با یک لنز عریض قادر است با وضوح بسیار بالایی جزئیات را ثبت کند و تصاویری با کیفیت 200 مگاپیکسل به شما ارائه دهد؛ بنابراین تصاویری که با S24 Ultra ثبت می‌شوند برای برش و چاپ‌های بزرگ ایده‌آل است.

• لنز پریسکوپ تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی

با این لنز می‌توانید تا 10 برابر و همچنین 5 برابر اندازه اصلی تصویر زوم کنید و بدون افت کیفیت ریزترین جزئیات را به‌راحتی روی هر سوژه‌ای ثبت کنید. لنز تله‌فوتو جدید با وضوح 50 مگاپیکسل، زوم واقعی و شفافی در سطوح مختلف ارائه می‌دهد.

• دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی

لنز دوربین سلفی در این دستگاه نیز قادر است با وضوح 12 مگاپیکسل تصاویر با کیفیتی از شما تهیه کند و همچنین حین مکالمات تصویری جلوه کاملا شفافی از شما را برای مخاطب نمایش دهد.

• Super HDR

این فناوری جدید برای ارتقای کیفیت تصاویر و ویدیوها از طریق بهبود رنگی به کار می‌رود. در واقع Super HDR با استفاده از هوش‌ مصنوعی و تکنیک‌های پردازش تصویر، محدوده دینامیکی رنگ‌ها را در تصاویر به طور قابل‌ توجهی افزایش می‌دهد و باعث دقت بیشتر در ارائه رنگ می‌شود.

در مجموع سری Galaxy S24 فقط یک دوربین نیست و به عنوان یک همراه هوشمند می‌تواند دنیایی از قابلیت‌های پیشرفته دیگر را نیز در اختیار شما قرار دهد؛ اما در بخش دوربین، این سری پرچمدار سامسونگ، به شما امکانات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. این محصول نه تنها دنیای اطراف شما را با تمام زیبایی آن به‌راحتی ثبت می‌کند بلکه با موتوری پیشرفته همچون ProVisual و قابلیت‌های مبتنی بر هوش‌ مصنوعی آن، شما را خلاق‌تر از همیشه آماده می‌کند تا دیدگاه منحصر‌به‌فرد خود را با جهان به اشتراک بگذارید.

بنابراین، چه یک عکاس باتجربه باشید و چه یک کاربر معمولی گوشی هوشمند، Galaxy S24 دعوتی برای کشف جادوی عکاسی و ترکیب خلاقیت با دنیای رنگ و تصویر است.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

91434