۱۴۰۳ شنبه ۰۲ تیر

زارعیان: اپراتورها بر اساس قانون موظف به جمع‌آوری خط هستند

ICTPRESS - معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: بر اساس مصوبه ۲۰۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها موظف هستند تا درصورت عدم پرداخت قبض توسط مشترک برای دو دوره، خط او را به صورت یک طرفه قطع کنند. اگر برای دوره سوم نیز این روند ادامه پیدا کند، خط مشترک به صورت دو طرفه قطع می شود و نهایتا پس از گذشت یک سال از عدم پرداخت، مشترک باید خط را تخلیه کند.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی مخابرات ایران، داوود زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: به این ترتیب، با توجه به شرایط مالی و نوع تلفن ثابت، اقدامات قطع یک‌طرفه تلفن برای مشترکین انجام می‌شود.

وی درباره قوانین مربوط به جمع آوری خطوط تلفن ثابت در صورت عدم پرداخت قبوض تصریح کرد: واقعیت امر آن است که ما در شرکت مخابرات قصد کمک به مشترکین را داریم. در این راستا، حتی تصمیم داریم تا در صورت عدم پرداخت تا ۲ سال، هیچ گونه اقدامی برای جمع آوری صورت نگیرد. با این حال، از آن جایی که امکان سوءاستفاده از خط مشترک وجود دارد، اپراتورها بر اساس قانون مشخص، موظف به جمع آوری خط هستند.

وی در خصوص روند فسخ قرارداد خطوط اظهار داشت: خطوط تلفن ثابت بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نیاز به فسخ ندارد؛ در واقع، عدم استفاده و عدم پرداخت کارکرد به معنای فسخ یک طرفه از سوی مشترک محسوب می شود. بنابراین مشترک برای جلوگیری از سوءاستفاده از خط و در راستای بهره برداری لازم و هزینه های مربوط به نگهداری خطوط، موظف به جمع آوری است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در مورد رده بندی خطوط تلفن در تهران مطرح کرد: خطوط تلفن در تمام کشور دارای یک ساختار رده بندی مشخص است. نخست، خطوط عادی که قالب تلفن ها در این رده قرار می گیرد و همگان متوجه مشخصات آن هستند. قسمت دوم به شماره های منتخب مربوط می شود که بخشی از جامعه از آن برخوردارند.

وی در پایان بیان کرد: این نوع شماره ها ممکن است که مرتبط با تلفن های عادی باشد اما در هر صورت و بنا به خواست یا اصرار مشترک، در اختیار او قرار بگیرد. به عنوان مثال، مشترک یکسان شدن خط تلفن ثابت و همراه خود را تقاضا می کند و قصد دارد از این امکان استفاده کند. در رده بندی های بعدی، شماره‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی قرار می گیرند که هرکدام قیمت خاص خود را دارند.

لازم به ذکر است که قطع خطوط تلفن دارای قوانین خاصی است که شامل اطلاع‌رسانی به مشترک درباره وضعیت بدهی اوست. این اطلاع‌رسانی می‌تواند از طریق درج در صورت‌حساب، استفاده از روش‌های ارتباط تلفنی، ارسال پیامک یا استفاده از سایر روش‌های ارتباطی مانند ارسال نامه الکترونیکی انجام شود.

در صورتیکه خط تلفن ثابت به دلیل بدهی قطع شود، پس از انقضای مهلت پرداخت، صاحب پروانه (مالک) با اطلاع‌رسانی به مشترک، می‌تواند اقدام به قطع خط و سپس جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن کند. در صورت تخلیه، مشترک موظف است درخواست جدیدی را ارائه کرده و هزینه اتصال را پرداخت کند. با این حال، برخی از مشترکان ممکن است ادعا کنند که فرآیند قطع و تخلیه خط تلفن بدون اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد. در چنین مواردی، مشترک می‌تواند با مراجعه به شرکت مخابرات و با درخواست مشاهده پرونده خود، صحت این ادعا را مورد ارزیابی قرار دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

21632