۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ دی

اهل یاد گرفتن از تجربه دیگران نیستم! بستری برای برندسازی

ICTPRESS - مانوئل اوهانجانیانس فعال حوزه کسب‌وکار مجازی است که فعالیت اقتصادی اش را از سال 92 آغاز کرد و به گفته خودش ایده اش را زمانی عملی کرد که هنوز کسی نمی دانست وبینار چیست.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، او که در حوزه برگزاری سمینارها به شکل آنلاین فعال است شرایطی را که به سبب کرونا بر کشور حاکم شده بود را در این حوزه موثر می داند و می‌گوید به واسطه این کسب و کار حالا دیگر هزینه سمینار‌ها تا 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

اوهانجانیانس، طراح و مدیر سایت «ای‌سمینار» که مدتی پیش با حضور در «آپارات کست» با اجرای منصور ضابطیان از فعالیتش در حوزه کسب و کار مجازی تعریف کرد؛ در خصوص سابقه فعالیت‌های خود به خبرنگار آی سی تی پرس توضیح داد: شخصا در حوزه بیزینس فعالیت‌هایی داشتم و تجربه‌های زیادی هم به‌دست آوردم. به همین دلیل از جایی به بعد احساس کردم که بهتر است بخشی از این تجربه‌ها را به دیگران منتقل کنم تا آن‌ها در این مسیر اشتباهات دیگران را تکرار نکنند.
وی افزود: البته آدمی نیستم که از تجربه دیگران استفاده کنم و بیشتر به‌دنبال کسب تجربه‌های شخصی هستم. متأسفانه هر چند در کسب‌وکاری هستم که مدام به دیگران تجربه منتقل می‌کنم اما خودم اهل یاد گرفتن از تجربه دیگران نیستم!‌ عادت کرده‌ام که خیلی چیزها را با تجربه خودم یاد بگیرم. سال ۹۲ و زمانی که ایده ای‌سمینار به ذهن من رسید، هنوز خبری از کرونا و محدودیت‌های آن نبود اما می‌دانستم که دنیا دارد به سمت آنلاین شدن پیش می‌رود. ایده اولیه زمانی به ذهن من رسید که هنوز کسی نمی‌دانست وبینار چه هست! 
این فعال حوزه کسب‌وکار مجازی تأکید کرد: در فضای مجازی، هیچ محدودیتی وجود ندارد. بعد از کرونا، شرایط برای ما تا حدودی بهتر شد. خیلی از فعالان حوزه کسب و کار، ایده‌هایی را که ما پیش‌تر به آن فکر کرده بودیم، درک می‌کردند و قطعا این بحران، باعث رونق کسب‌وکار ما شد. در همه شاخص‌ها رشد درآمد را هم در همین مقطع تجربه کردیم.
وی درباره تأثیر برگزاری آنلاین رویدادها و سمینارها بر کاهش هزینه‌های نهادها و اداره‌ها، گفت: قطعا این ایده کمک بسیار زیادی بر کاهش هزینه‌ها داشته است. برگزاری یک سمینار در فضای مجازی، نسبت به برگزاری فیزیکی و حضوری آن در حدود ۸۰ درصد کاهش هزینه دارد. در همه سرفصل‌ها این کاهش مشهود است، به‌علاوه‌ مزیت‌هایی که وجود دارد؛ مثلا شما تعداد بیشتری از افراد را می‌توانید میزبانی کنید و مورد هدف قرار دهید. در یک رویداد حضوری در بهترین حالت شما می‌توانید میزبان ۳ الی ۴ هزار نفر باشید اما در رویداد مجازی تا ۳ میلیون نفر و حتی بیشتر هم می‌توانید مخاطب داشته باشید و عملا هیچ محدودیتی نیست. 

مدیر سایت «ای‌سمینار» با اشاره به رصد تجربه‌های جهانی در این حوزه، تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم دامنه فعالیت‌های خود را بین‌المللی کنیم، ناگزیر باید این فضا را رصد کنیم. این بازار هنوز کوچک است و احساس می‌کنیم جا دارد که خیلی بزرگ‌تر از وضعیت فعلی شود. در قیاس با تجربه‌های جهانی، ای‌سمینار فضایی را در ایران فراهم آورده که خیلی‌ها امروز توانسته‌اند در این بستر فعالیت داشته باشند. حتی نسبت به کشورهای عرب‌زبان منطقه بسیار جلو هستیم و وبینارهای بیشتری را هم برگزار می‌کنیم. 
وی افزود: خیلی‌ها درباره انگیزه و وقتی که من برای این کار می‌گذارم سوال می‌کنند اما آنچه از محتوای ویدئویی تولیدشده توسط ما می‌خواهند، چیزی جز تجربه نیست. اکثر افراد می‌خواهند ماحصل سعی و خطاهای من را در حوزه‌های مختلف در یک ویدئو ببینند و از تجربه آن استفاده کنند. 
این مدیر فعال در حوزه تولید محتوای مجازی گفت: بیشتر وقتم را صرف کار اصلی و خانواده‌ام می‌کنم اما در کنار آن چیزی حدود ۳۰ درصد زمان روزانه‌ام، صرف تولید محتوای مجازی می‌شود چرا که کار در این حوزه را دوست دارم و همچنان می‌خواهم این کار را ادامه دهم. تولید این دست محتواها کمک بسیار زیادی به برندسازی شخصی من کرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

46679