۱۴۰۳ جمعه ۱۱ آبان

عدم موفقيت ساير بيزينس‌ها در حوزه فناوري اطلاعات

ارائه خدمات سرويس مرتبط است كه مجوزهايي صادر شد و شركت‌هايي فعاليت كردند اما اقتصادي نبودن و شرايط اجتماعي، اقتصادي و سياسي اقتضا مي‌كرد كه آن‌ها خيلي توسعه نداشته باشند و نهاد نظارت‌كننده خاصي هم براي آن‌ها وجود نداشت و با گذشت زمان به جايي رسيديم كه نقطه عبور ساير بيزينس‌ها از نقطه سوددهي ديتاسنترهاست.
عليرضا اصغريان، مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي فناوري‌ اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ICTPRESS با بيان اين مطلب گفت:  بيش از 80 درصد تخلفات و مشكلات اين بخش نبود محتواي مورد نياز داخلي است و بايد به مواردي از اين قبيل توجه شود كه وقتي كسي وارد اينترنت مي‌شود چه مي‌خواهد و آيا مراكز ارائه سرويس‌هاي ارزش افزوده را داريم؟
وي با بيان اينكه مسووليت و اهميت ديتاسنترها هرروز بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد گفت: هر بخش از هاست كه اجاره داده مي‌شود مي‌تواند فرصت و يا تهديدي باشد كه درصورت بي‌توجهي تهديد و اگر به خوبي مورد استفاده قرار بگيرد فرصت است؛ بنابراين بايد به موارد قانوني مناسب در اين زمينه توجه كرده و سعي كنيم اطلاعات كامل را در اين حوزه به دست آوريم.
اصغريان با بيان اينكه بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در زمينه توليد خدمات مجازي يا توليد فناوري اطلاعات كه بستر ارائه اكثر خدمات جانبي است هميشه جاي تامين‌كنندگان محتوا يا هاست‌ها خالي بود اظهار كرد:  تا يك سال گذشته شاخص‌هاي ارزيابي ارتباطات بر پايه تعداد تلفن ثابت هر كشور بود اما اين موضوع تغيير كرده و در حال حاضر اين شاخص‌ها به تعداد كاربران فن‌آوري اطلاعات و بسترها و پورت‌ها مستقر شده است؛ بايد امنيت فضا در اين حوزه وجود داشته باشد و از طرفي به سودده بودن IDC توجه شود زيرا اگر آن‌ها سودده نباشند، نمي‌توانند توسعه ايجاد كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

48512