علت عصبانيت کاربران تلفن همراه در هنگام مکالمه
دانشمندان آمریکایی بر این اعتقادند که برای این مشکل پاسخی قابل قبول یافته اند .
به گزارش ICTPRESS به نقل از " رویترز"، نتیجه بررسی های انجام شده از سوی متخصصان آمریکایی که در نشریه Psychological Science منتشر شده نشان می دهد که در هنگام صحبت کردن با گوشی تلفن همراه در داخل خودرو ، قطار و به طور کل مکان های عمومی نیمی از توجه کاربران به جای مکالمه معطوف محیط پیرامون و مکالماتی است که در اطراف مابین مردم رد و بدل می شود که این امر موجب ایجاد یک عصبانیت ناخود آگاه در کاربران می شود .
بررسی ها نشان می دهد که تنها در کشوری مانند آمریکا ، کاربران 3/2 تریلیون ثانیه بر روی صحبت با گوشی های تلفن همراه زمان گذاشته اند که این رقم نسبت به رقم برآورد شده در سال 2000 در حدود 9 برابر افزایش داشته است .
بر اساس گزارش سازمان ITU در کل جهان هم اکنون 6/4 میلیون کاربر تلفن همراه وجود دارد که این رقم دو سوم کل جمعیت جهان است .کشور چین با 643 میلیون کاربر تلفن همراه در جایگاه نخست و آمریکا با 270 میلیون کاربر در جایگاه دوم لیست بزرگترین دارندگان جمعیت بهره مند از تلفن همراه قرار دارد .
معمولا در هنگام مکالمه با تلفن هر کاربر نیمی از مکالمه را حدس می زند اما بر اساس این تحقیق کاربران تلفن همراه در مکانهای عمومی معمولا نیمی از مکالمه را متوجه نمی شوند و بدین ترتیب حدس زدن هم برایشان مشکل زا می شود .این امر زمینه ساز تحریک عصبی بسیاری از کاربران در هنگام انجام مکالمات تلفنی با تلفن همراه می شود .
نظرات : 0