سامانه سروش و مغایرت های شتابی
به گزارش ICTPRESS در اردیبهشت ماه سال جاری 63 درصد از مغایرت های شتابی که توسط گروه خدمات بانکی و رفع مغایرت رفع شده از طریق سامانه سروش به حساب مشتریان واریز شد.
مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی این شرکت به نقل از گروه خدمات بانکی و رفع مغایرت ضمن اعلام خبر فوق افزود: سامانه سروش از دی ماه 88 با پوشش 24 درصد کل مغایرت ها عملا کار خود را آغاز کرده و در اردیبهشت ماه 89 این میزان به واریز 63 درصد مغایرت ها به صورت برخط رسیده است.
سامانه سروش با تجميع داده ها که در شرکت خدمات انفور ماتیک قرار دارد به صورت خودکار کمتر از نيم ساعت، وجه را به حساب مشتري واریز می کند. طراحی این سامانه به پیشنهاد بانک مرکزي از خرداد ماه سال گذشته کلید خورد و تمام بانکهای کشور ملزم شدند تا شرایط خود را با شرایط این سامانه هماهنگ كنند .
لازم به یادآوری است؛ پيش از راه اندازی اين سامانه اگر فردی براي دريافت وجه به دستگاه خودپرداز مراجعه ميکرد و به اشتباه مبلغي از حسابش کسر شده و وجه خود را دریافت نمی کرد؛ پس از بررسی و استخراج این مغایرت توسط گروه خدمات بانکی و رفع مغایرت شرکت خدمات انفورماتیک، برای بانک های طرف قرار داد شرکت (صنعت و معدن، صادرات،ملی، کشاورزی، توسعه صادرات) از طریق گروه عملیات بانکی در BATCH شبانه ، واریز می شد و در سایر بانک ها به صورت فایل برای واریز به بانک مربوطه اعلام می شد به این ترتیب روند رفع مغایرت چند روز به طول می انجامید. سامانه سروش که به همت متخصصین شرکت خدمات انفورماتيک طراحی و پیاده سازی شده توانسته سرعت عمل بيشتري را براي واریز وجوه مغایرتی به حساب مشتریان اعمال نماید
نظرات : 0