۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

حضور در شبكه‌هاي اجتماعي آزاد است اما ...

براي اين بي‌علاقگي هم دلايل متعددي دارم كه يكي را با شما در ميان مي‌گذارم. به شخصه نمي‌دانم چطور مي‌توان تمام دوستان خانوادگي، كودكي، مدرسه، محل كار، سربازي، دانشگاه، محله، مديران، خانواده همسر و ... را در يك جا جمع كرد!
به هر حال هر كس در هر سني و با هر گروه اجتماعي و در هر مكاني خلق و خوي خاص خود را دارد. بر حسب قاعده شما با دوستان نزديك خود با همان لحني كه مثلا با مديران حرف مي‌زنيد در تعامل نيستيد. از سوي ديگر اين جور مكان‌ها انرژي و وقت زيادي را هم مي‌گيرد، به خصوص كه دوستان زيادي هم داشته باشي و بداني كه مدت‌هاست به دنبال شكار تو در اين شبكه‌ها هستند! جواب بدهيد بايد تا تهش برويد جواب ندهيد هم خب ناراحتي ايجاد مي‌كند. در نهايت اين‌كه معتقدم حضور در اين شبكه‌ها هم بيشتر يك تب است كه فروكش مي‌كند.
در كشور ما و در ميان مسئولان، شبكه‌هاي موسوم به اجتماعي پايگاه خوبي ندارند. پليس فضاي تبادل اطلاعات هم روزانه حجم قابل توجهي از اخبار منفي مربوط به رويداد‌‌هاي اين فضا را مخابره مي‌كند. جالب آن‌كه تا چندي پيش همه خبرها از فيس‌بوك بود اما گويي به دست‌اندركاران اين فضا گفته شده به جاي تبليغ شبانه روزي فيس‌بوك از عبارت شبكه‌هاي اجتماعي استفاده شود. البته خب درست است فيس‌بوك هم نبايد همچون تايد و ريكا در دهان مردم جا بيفتد.
اما خب همه مي‌دانيم منظور پليس از شبكه‌هاي اجتماعي همان فيس‌بوك است. از فوايد و مضرات اين شبكه‌ها كه بگذريم خاطرم هست كه حضور در اين شبكه‌ها چندان مورد پذيرش نبود، اما اخيراً رييس پليس فتاي كشورمان گفته، "منع قانوني براي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي وجود ندارد، اما پليس به دنبال مجرمان است و كساني كه در اين فضا به ارتكاب جرايم مبادرت كنند، حتما با آنان برخورد خواهد شد."
برخورد با خلافكاران كه بالطبع زمان و مكان ندارد، اما پرسش اين‌جاست كه اگر چنين است پس چرا شبكه اجتماعي اسمش را مبر كه من هم عضوش نيستم فيلتر است؟
منبع : دنياي تجارت

نظرات : 0

ثبت نظر

88108