۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

خانه های هوشمند با درب بازکن های تصویری سامسونگ

به گزارش ICTPRESS ؛ حسام توسلی با بیان این مطلب در کنفرانس خبری پارس کامتک در خصوص خانه های هوشمند و درب بازکن های هوشمند اعلام کرد: این شرکت همواره در صدد بوده تا محصولاتی پیشرو در زمینه طراحی و امکانات با رویکرد فروش در بازاری بین الملی ارائه كند.
وی افزود: شرکت پارس کامتک نماینده انحصاری خانه هوشمند در بازکن تصویری سامسونگ از سال گذشته اقدام به واردات ، فروش وخدمات پس از فروش این محصولات در بازار ایران کرده و می کوشد نیاز مصرف کنندگان را در خصوص کالای با کیفیت و مطابق با استاندارد ها و شرایط جهانی تامین كند.
وی گفت: علاوه بر درب بازکن های تصویری یکی از مهمترین محصولات سامسونگ در این بخش سیستم های خانه هوشمند سامسونگ است که روز به روز به تعداد متقاضیان آن نیز افزوده می شود.
حسام توسلی اظهارداشت: خانه های هوشمند امروزه به عنوان یکی از بخش های مهم سیستم های مدیریت جامع ساختمان یا همان BMS مورد توجه واقع شده اند.
مدیر بازرگانی شرکت پارس کامتک تصریح کرد: بر اساس تعریف انجمن خانه های هوشمند، خانه هوشمند مجموعه ای از تکنولوژی ها و سرویس ها در شبکه ای خانگی برای بهبود کیفیت زندگی است.
این شبکه هوشمند شامل امکانات ارتباطی ، سرگرمی ، امنیت ، آسایشی و اطلاعاتی و سرویس هایی برای افراد معمولی و معلول و سالمند است. خانه های هوشمند توانایی آشکاری در راحت کردن زندگی و افزایش رفاه در آن را دارند و شبکه خانگی آسودگی خاطر را برای ساکنان آن ایجاد می کند.
وی با بیان این که خانه های هوشمند همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شوند افزود: خانه هوشمند شما را از آنچه در آن می گذرد مطلع ساخته و قادر می سازد وضعیت وسائل داخل خانه را کنترل كرده و یا تغیر دهید. یک سیستم امنیتی در مواقع اضطراری کمک بزرگی برای شما خواهد بود.
وی تاکید کرد: سیستم هوشمند خانه قابلیت کنترل کلیه روشنایی ها با قابلیت کنترل میزان شدت روشنایی (Dimmer)، سیستم های تهویه (کولر ، فن کویل و سیستم گرمایش) و کنترل پرده ها و . . . را داراست.
توسلی افزود: این سیستم هوشمند خانه دارای سناریو نیز است، به این معنی که مصرف کننده می تواند چندین کار مختلف را تنها با فشردن یک کلید اجرا كند، به طور مثال وقتی کاربر قصد خروج از منزل را دارد دیگر نیاز نیست به صورت مجزا کلیه روشنایی ها را خاموش کرده و سیستم تهویه را تنظیم کرده و شیر گاز را ببندید و . . . ، در این حالت با فشردن یک کلید، بنا بر تعریف کلیه روشنایی ها، سیستم تهویه ، شیر گاز ، پرده اطاقها و ... به صورت خودکار بر اساس تنطیمات تعریف شده تغیر وضعیت داده و سیستم امنیتی نیز فعال می شود، این سناریوها در انوع مختلف (سناریوی بیدار شدن از خواب، بیرون از خانه ، استراحت ، تماشای فیلم و ...) وجود داشته که کاربر بنا بر نیاز خود هر یک از آن ها را تعریف می کند.
اگر از خانه خارج شده اید و فراموش کرده اید که تلویزیون ، شیر گاز و یا برخی از لامپ ها را خاموش کنید دیگر مجبور به بازگشت نیستید. با استفاده از سیستم هوشمند و تلفن همراه خود می توانید به روشی که در بالا توضیح داده شد و سایل الکتریکی مورد نظر خود را خاموش کرده و یا شیر گاز را ببندید.
یك خانه ممكن است دارای اشیاء گرانبهایی باشد و محافظت از آن و جلوگیری از شكستن قفل های ورودی های خانه كه به قصد سرقت در طی سال انجام می گیرد كار سخت و دشواری شود. به هر حال یك خانه هوشمند بسیار ایمن تر است و امكانات امنیتی بیشتری نیز به آن اضافه می شود كه خانه های فعلی فاقد آن هستند .
یك خانه هوشمند میتواند دارای یك سیستم آژیر هشدار دهنده باشد . با فشار دادن یك كلید كل خانه در حالت حفاظت امنیتی قرار می گیرد و تمامی درها و پنجره ها بسته شده و قفل می گیردند و سیستم امنیتی فعال می شود.
این سیستم اكثرا" برای زمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد كه طی روز خانه خالی از سكنه است و لی می تواند برای مسافرت های چند روزه نیز برنامه ریزی شود .
صاحبخانه می تواند زمانی كه برای مدت طولانی كسی درخانه نیست با این سیستم پرده ها را باز كند یا ببندد و یا کارهای دیگری انجام دهد مانند روشن و خاموش كردن لامپ ها و این كارها را بگونه ای انجام دهد مثل این كه كسی در طول روز و شب در خانه زندگی می كند . این سیستم دوباره هنگام برگشتن صاحبخانه به خانه با فشار دادن یك كلید غیر فعال می شود.
مدیر بازرگانی شرکت پارس کامتک در پایان تصریح کرد: دستگاه خانه هوشمند سامسونگ مدل SHT-8610 دارای قابلیت های بسیاری از جمله موارد مشروحه ذیل است:
- کنترل روشنایی اطاق ها و سایر بخش های ساختمان
- کنترل شدت روشنایی چراغ ها (دیمر)
- کنترل حرارت سیستم گرمایش ساختمان به تفکیک
- کنترل درجه حرارت سیستم تهویه مطبوع ساختمان به تفکیک
- کنترل پرده اطاق ها
- کنترل شیر گاز اصلی
- خاموش نمودن تمام دستگاه ها
- تعریف سناریوهای مختلف (۵ سناریو)
- سیستم پاسخگویی اتوماتیک (کنترل وسائل از طریق خط تلفن)
- سنسور نشتی گاز
- سنسور حرکتی
- سنسور مغناطیسی درب و پنجرها
- اعلان وضعیت اضطراری به نگهبانی و همجنین تماس با ۲ شماره قابل ثبت در سیستم
- تعریف کارت مغناطیسی برای باز نمودن درب (امکان استفاده از کارت مترو یا . . . )
- تماس تلفنی همراه با دفترچه تلفن
- پاسخگویی به تلفن
- تماس داخلی با سایر واحد ها
- تماس با نگهبانی
- دیدن تصویر درب ورودی
- دیدن تصاویر دوربین های مدار بسته همراه با زوم و حرکت به اطراف (تا ۴ دوربین)
- گذاردن پیغام برای سایر اعضاء خانواده
- تنظیم آلارم
- ضبط عکس های مراجعه کننده در صورت عدم حضور در خانه
- ضبط عکس های مراجعه کننده در صورت تمایل پاسخ دهنده
- آلبوم عکس دیجیتال
- امکان کپی عکس های ذخیره شده روی USB
- ماشین حساب
- تعیین پسورد

نظرات : 0

ثبت نظر

70544