۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

GOLDEN NEWS/ خبرهاي طلايي یکشنبه 28 دي ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :
خبر:  اپلیکیشنی برای پاک کردن فایلها/ سرعت گوشی تان را افزایش دهید
اگر سرعت گوشیتان کاهش پیدا کرده است و یا حافظه‌ آن مدام کم می ‌شود ما به شما اپلیکیشنی معرفی می کنیم تا با پاک کردن فایلهای غیر ضروری، سرعت گوشی تان را افزایش دهید.
برای افزایش حافظه داخلی و سرعت گوشی برنامه Phone Clean را از دست ندهید، این اپلیکیشن با 4 مگابایت حجم به صورت رایگان برای کاربران سیستم عامل اندروید قابل نصب است.
با استفاده از این برنامه می ‌توانید فایل ‌های Junk و Cache را به راحتی از گوشی حذف و سرعت دستگاه اندرویدی ‌تان را افزایش دهید. این برنامه علاوه بر پاک کردن فایل‌ هایی مانند Junk از گوشی، فایل‌های apk که بدون استفاده هستند را پیدا و از دستگاه حذف می‌ کند.
خواندن وضعیت تلفن و شناسه، مشاهده اتصالات  Wi-Fi، دسترسی کامل به اینترنت، مشاهده اتصالات شبکه، اصلاح تنظیمات سیستم، دسترسی و قطع دسترسی به پارتیشن‌ها، خواندن کارت حافظه، اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی، حذف تمام داده‎های حافظه پنهان برنامه، بازیابی برنامه‎ های در حال اجرا، اندازه گیری فضا حافظه برنامه و مطالعه داده‌ها گزارش حساس از جمله ویژگی های این برنامه کاربردی موبایل است.
این اپلیکیشن امکان بستن فرآیند های پنهان، بستن سایر برنامه ‌ها و تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه را نیزدارد.
برای دریافت برنامه اینجا http://cafebazaar.ir/app/com.cyou.clean/?l=fa کلیک کنید.
...............................
خبر:  خبرهای تازه از ساعت، تبلت، لپ تاپ و رایانه رومیزی اپل
انتظار علاقمندان برای عرضه ساعت اپل تا سه ماه دیگر به پایان رسیده و این محصول در بهار سال 2015 عرضه می ‌شود.
اولین ساعت هوشمند شرکت اپل با امکانات متنوعی برای اتصال به اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلفن همراه، ردگیری فعالیت ‌های ورزشی و وضعیت سلامت و ... در ماه مارس در دسترس علاقمندان قرار می ‌گیرد.
در عین حال شرکت اپل برای ساخت تبلت تازه خود نیز برنامه ریزی کرده و آی پد پرو را به جنگ شرکت‌های رقیب بفرستد. نمایشگر باکیفیت و 12.9 اینچی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تبلت یاد شده خواهد بود. گفته می‌ شود این پیشرفته ‌ترین تبلتی است که قرار است شرکت اپل روانه بازار کند. انتظار می ‌رود کاربران حرفه ای و همین طور شرکت‌ های تجاری از تبلت یاد شده استقبال کنند.
اما دو تبلت ساده تر اپل موسوم به آی پد مینی و آی پد ایر برای کاربران عادی نیز قرار است در سال 2015 کماکان در بازار عرضه شوند. پیش از این گفته می ‌شد که ممکن است اپل تولید آی پدمینی را متوقف کند، اما ظاهرا استقبال مردم از این رایانه لوحی باعث شده تا اپل در تصمیم خود صرف نظر کند.
مک بوک 12 اینچی محصول دیگری است که قرار است اپل با همکاری شرکت اینتل در سال 2015 روانه بازار کند. در این مک بوک از تراشه های 14 نانومتری Broadwell استفاده شده است. توان پردازش این لپ تاپ هم 30 درصد بالاتر می باشد.
منابع نزدیک به اپل می گویند این شرکت در سال 2015 رایانه رومیزی آی مک خود را هم به روز خواهد کرد. علیرغم تلاش های اپل رایانه های مجهز به ویندوز کماکان 90 درصد از این بازار را در اختیار دارند، اما در سال 2014 اپل با عرضه آی مک های 27 اینچی رتینا با نمایشگرهای فوق دقیق 5k توجه علاقمندان را به خود جلب کرد.
گفته می شود مدل جدیدی از آی مک در سال 2015 هم عرضه می شود که در آن از پردازنده های سریع تر Broadwell استفاده شده است. مدل قدیمی 21 اینچی این رایانه های رومیزی نیز توسط اپل به روز می ‌شود.
...............................
خبر:  مای اسپیس به دنیای شبکه‌های اجتماعی بازگشت
شبکه اجتماعی قدیمی مای اسپیس که مدتی است چندان مورد توجه کاربران و علاقمندان قرار ندارد، این روزها توانسته مجددا علاقه کاربران 17 تا 25 ساله را به خود جلب کند.
MySpace در نوامبر گذشته توانست رکورد 50.6 میلیون نفر بازدید کننده را به خود اختصاص دهد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 575 درصد افزایش نشان می ‌دهد.
شرکت Specific Media در سال 2011 سایت مای اسپیس را با پرداخت 35 میلون دلار از News Corp خریداری و از آن زمان تلاش های فراوانی را برای احیا آن به عمل آورده است.
این تلاش‌ها از سال 2013 کم کم به نتیجه رسید و مای اسپیس با تمرکز روی موسیقی و امور تفریحی توانست یک بار دیگر توجه علاقمندان را به خود جلب کند. همچنین بسیاری از جوانان علاقمند به موسیقی با انتشار محتوای تازه روی مای اسپیس موجب افزایش ترافیک سایت شده است.
ادامه این وضعیت موجب فعال شدن برخی نمایه های کاربری قدیمی در مای اسپیس و همین طور بازگشت هزاران نفر به این سایت شده است. حضور این افراد در کنار کاربران جدید و تازه کار در سایت یاد شده شرایط را در مای اسپیس متفاوت کرده و آن را به رقیبی جدید برای توییتر، فیس بوک و اینستگرام مبدل کرده است.
...............................
خبر:  گوشی و سیستم عامل جدید اپل لو رفت
در یک هفته اخیر اطلاعات تازه ‌ای در مورد سیستم عامل اپل و همین طور گوشی تازه آن منتشر شده است.
 سیستم عامل جدید که iOS 9 نام دارد قرار است روی مدل جدید گوشی آیفون یعنی iPhone 6S نصب شود.
از سوی دیگر گفته می‌شود که iPhone 6S نیز دارای امکانات قابل توجهی است که از جمله آنها می‌ توان به دوربینی دارای لنز دوگانه اشاره کرد.
بسیاری از سایت‌های خبری در مورد طراحی iOS 9 اطلاعاتی منتشر کردند، اما هنوز در مورد جزئیات این مسئله اطلاعاتی در دست نیست و اپل نیز مطابق معمول اخبار منتشره را رد یا تایید نکرده است.
در همین حال اپل قصد دارد مدل تازه آیفون را زودتر عرضه کند. البته مشخص نیست این گوشی iPhone 6S یا آیفون 7 یا چیز دیگری نام بگیرد. لنز دوگانه دوربین این گوشی کیفیت تصویربرداری در نور کم را به میزان قابل ملاحظه ای ارتقا می‌ دهد.
پیش از این شرکت‌های رقیب اپل مانند سامسونگ و گوگل در تولیدات خود مانند  Note 4  و Nexus 6 از این امکانات استفاده کرده بودند.
...............................
خبر:  یک دسته خارق‌العاده برای بازی رایانه‌ای 
آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که با گوشی یا رایانه شخصی خود زیاد سرگرم بازی هستید؟ دوست داشتید که یک دسته بازی مخوف و متغیر داشتید که هم با گوشی و هم لپ تاپ کار کند؟ این دقیقا همان ایده‌ ای است که شرکت l.Y.N.X طراح خلاق قطعات جانبی دستگاه‌ های الکترونیکی آن را خلق کرده است.
این دسته کنترلی چندین قابلیت و کارایی دارد و از سه بخش تشکیل شده است: بال های چپ و راست و یک مغز مرکزی که آن را به یک ربات شبیه می‌ کند.
این دسته در حالت جمع شده به اندازه کافی کوچک شده و حتی در جیب کاربر جا می‌ شود. ارتباط این دسته با گوشی یا تبلت به صورت بی سیم برقرار می‌ شود.
وقتی دسته را باز کنید با یک پدیده خارق‌العاده روبه رو می‌شوید که شما را قادر می ‌سازد در راحتی و آسایش هرچه تمام ‌تر بازی کنید.
در صورت انجام بازی های آنلاین گروهی، این دسته همچنین دارای یک صفحه کلید برای گفت‌وگو با دیگر افراد آنلاین است. این دسته جالب 300 دلار قیمت دارد.
..............................
خبر:   قیمت رایانه ‌های شخصی امسال هم پایین باقی می ‌ماند
بررسی‌های شرکت اینتل نشان می‌دهد در سال 2015 هم شاهد تداوم عرضه رایانه ‌های ارزان قیمت به بازارهای جهانی خواهیم بود که بسیاری از آنها زیر 200 دلار قیمت دارند.
این رایانه‌ های سبک و توانمند به علت قیمت مناسبشان در بسیاری از نقاط جهان با استقبال مواجه خواهند شد. کارشناسان اینتل بر این باورند که قیمت رایانه‌ های رومیزی و همین طور لپ تاپ‌ها در سال 2015 حتی اندکی کاهش می‌ یابد.
Brian Krzanich مدیر عامل اینتل در جریان کنفرانسی در هفته گذشته با اعلام این خبر افزود: این روزها لپ‌تاپ‌های سبک و باریک که عمدتا مجهز به ویندوز یا سیستم عامل کروم هستند بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفتند.
وی گفت: که بسیاری از این لپ‌تاپ‌ها کمتر از 199 دلار قیمت دارند و گزینه‌ ای ایده آل برای خرید محسوب می‌شوند.
مدیر عامل اینتل اظهار امیدواری کرد که نوآوری‌ های جدید موجب تحولات جدیدی در این بازار شود.
از جمله این تحولات می ‌توان به نمایش تصاویر سه بعدی اشاره کرد. اینتل خود موفق به طراحی دوربین هایی موسوم به RealSense شده که از قابلیت تهیه تصاویر سه بعدی برخوردارند. قرار است این دوربین‌ها در طیف گسترده‌ ای از رایانه‌ها به کار گرفته شوند هر چند با این کار قیمت رایانه های شخصی به مرز 1900 دلار نزدیک می‌ شود.
مدیر عامل اینتل همچنین از کاهش اندک عرضه رایانه‌ های شخصی در سال 2015 نسبت به سال 2014 خبر داد که در مقایسه با کاهش 10 درصدی عرضه این محصول در سال 2013 خبر امیدوار کننده‌ ای محسوب می شود.
وی همچنین از افزایش شش درصدی درآمد اینتل در سه ماهه چهارم سال 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن آن به 14.7 میلیارد دلار اظهار خرسندی کرد.
سود خاص این شرکت هم با افزایش 39 درصدی در این مدت به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.
..............................
خبر:  اروپا فضاپیما جدید به فضا پرتاب می ‌کند
آژانس فضانوردی اروپا (اسا) به زودی فضا پیمای بدون سرنشین خود را به فضا پرتاب می ‌کند.
با چراغ سبزی که اسا نشان داده است، فضا پیمای فوق مدرن و بدون سرنشین IXV بر اساس زمان ‌بندی از پیش صورت گرفته در یازدهم فوریه به فضا پرتاب خواهد شد.
پیش از این قرار بود فضاپیمای جدید اسا در نوامبر سال گذشته و از مرکز پرتاب ‌های فضایی آژانس فضانوردی اروپا در گینه فرانسه راهی فضا شود که این مأموریت به دلیل نگرانی‌ هایی که درخصوص ایمنی فضا پیما وجود داشت لغو و به سال ۲۰۱۵ موکول شد. حالا زمان دقیق پرتاب این سیستم فضایی مشخص شده است.
مهندسان اسا در ماه های گذشته تلاش کردند تا نگرانی‌ های موجود را برطرف کرده و همه چیز را برای یک پرتاب آزمایشی بی ‌نقص آماده کنند.
" خوزه ماریبا گالیو سانز " از مدیران ارشد پروژه پرتاب IXV می‌گوید: باتری ‌های مخصوصی که در پرواز ۱۰۰ دقیقه‌ ای فضا پیما فعال خواهند بود از ذخیره‌ گاه انجماد خارج شده و در محل خود در سیستم فضایی نصب شده و حالا تنها منتظر آغاز شمارش معکوس هستیم.
فضا پیمای بدون سرنشین IXV پرچم‌ دار تلاشهای اسا برای طراحی و ساخت نسل جدید فضا پیماهای با قابلیت استفاده مجدد در انجام مأموریت ‌های مداری محسوب می ‌شود.
این فضا پیما ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن داشته و همچون بسیاری از سیستم‌های فضایی اسا در دهه ‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، ساختاری آیرو دینامیک دارد.
فضا پیمای جدید ناسا ابعادی همچون یک خودرو دارد و برای سفرهای فضایی تا ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری طراحی و ساخته شده است.
فضا پیما در حین بازگشت به اتمسفر زمین سرعت خیره کننده‌ ای در حدود ۲۷ هزار و ۷۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.
پس از عبور از این مرحله و کاسته شدن از سرعت سرسام آور آن، چترهای نجات باز شده و در نهایت فضا پیما در اقیانوس آرام فرود می ‌آید.
اسا ابراز امیدواری کرده که این مأموریت بدون هیچ مشکلی انجام شود.
..............................
خبر:  طراحی سازه خورشیدی با ساختار چاپ سه‌ بعدی
محققان شرکت DesignLabWorkshop مدل پیشرفته ‌ای از سازه‌ های خورشیدی را با ساختار چاپ سه‌بعدی طراحی کردند.
این سازه آزمایشی دارای ساختار 94 قسمتی منحصر به فرد با چاپ سه ‌بعدی پلاستیکی است.
ال‌ دی ‌های یکپارچه این سازه، با نیروی خورشیدی در طول روز شارژ و در شب هنگام، همه دارای شکل یکپارچه می ‌شوند.
این شرکت برای طراحی این نمونه، از شش ردیف بازوی رباتی ساخته شده در آزمایشگاه ساخت ربات دانشگاه ایالتی کنت استفاده کرده است.
تمام بندهای بهم پیوسته این سازه آن را به صورت یکپارچه در آورده و دارای موقعیت شرقی، غربی و ساختاری قوس مانند برای قرار گرفتن در برابر نور خورشید و دریافت بیشترین انرژی است.
به علاوه برای جمع ‌آوری و ذخیره انرژی خورشیدی هر قسمت با حسگرهای نور و ثبت انرژی خورشیدی در طول روز تجهیز شده است. ثبت انرژی میزان نور ال‌ ای‌ دی ‌ها را مشخص و در برابر نور خورشید به عنوان باز تاباننده عمل می‌ کند.
اگر هنگام صبح هوا ابری و در بعد ازظهر هوا آفتابی باشد قسمت شرقی این سازه با جرقه الکتریکی، قرار گرفتن کمتر قسمت شرقی در معرض نور خورشید نسبت به قسمت غربی را اعلام می‌ کند.
 ..............................
خبر:  عبور بی ‌سر و صدای یک سیارک از کنار زمین
سیارکی به نام 2004 BL86 در تاریخ 26 ژانویه (ششم بهمن‌) در فاصله‌ای معادل سه‌ برابر مسافت زمین تا ماه به آرامی از کنار کره خاکی عبور خواهد کرد.
منجمان با استفاده از نور منعکس ‌شده این سیارک ابعاد آن را حدود نیم کیلومتر تخمین زدند. این عبور، نزدیک‌ترین گذر یک صخره فضایی شناخته ‌شده با چنین ابعادی تا سال 2027 یعنی هنگامی است که سیارک 1999 AN10 از کنار زمین عبور می‌ کند.
هنگام عبور از کنار زمین، شی آسمانی 2004 BL86 حدود 1.2 میلیون کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت.
در حالی که سیارک مزبور تهدیدی برای زمین ایجاد نمی‌ کند، این رخداد، عبوری نزدیک توسط یک سیارک نسبتا بزرگ به شمار می ‌آید و به دانشمندان فرصتی منحصر ‌به‌ فرد برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می ‌دهد.
یکی از روش‌ های ناسا برای بررسی این جرم کیهانی، مشاهده‌ آن با ریز موج‌ ها است. آنتن ‌های " شبکه فضای عمیق " این آژانس در کالیفرنیا و رصدخانه Arecibo در پورتوریکو، در تلاش برای به دست‌ آوردن داده‌ های علمی و تصاویر راداری از این سیارک هنگام نزدیک ‌ترین فاصله آن تا زمین خواهند بود.
در حال حاضر دانشمندان تقریبا هیچ اطلاعاتی از این جسم کیهانی در اختیار ندارند.
سیارک 2004 BL86 در ژانویه سال 2004 توسط " تلسکوپ مرکز تحقیقات سیارک نزدیک زمین لینکولن " در نیومکزیکو کشف شد. این سیارک برای منجمان آماتور و با دوربین‌های شکاری قوی و تلسکوپ‌های کوچک قابل‌مشاهده خواهد بود.
ناسا با استفاده از هر دو تلسکوپ‌های زمین و فضامحور خود در حال رهگیری و شناسایی سیارک‌ها و دنباله‌دارهاست تا نزدیکی آن‌ها به زمین را برای تعیین احتمال خطرناک‌ بودنشان برای کره خاکی بسنجد.
 ..............................
خبر:  جو اولیه زمین سمی بوده است 
نتایج پژوهش جدید محققان دانشگاه مک ‌گیل حاکی از آن است که هوای زمین برای حدود دو میلیارد سال و در آغاز تکامل حیات در سیاره، ترکیبی سمی از مواد شیمیایی بوده است.
دانشمندان موفق به شناسایی قدیمی ‌ترین شواهد در مورد چگونگی جو زمین در چهار میلیارد سال پیش و تنها 600 میلیون سال پس از شکل ‌گیری این سیاره شدند.
آن‌ها با بررسی سطوح مختلف ایزوتوپ‌های به دام افتاده در داخل برخی از قدیمی‌ ترین سنگ های جهان، توانستند تصویری از ویژگی ‌های هوا در آن زمان ارائه کنند.
محققان دریافتند جو اولیه زمین حاوی سطوح اکسیژن بسیار کمتر از امروز و حتی بسیار کمتر از تصورات پیشین دانشمندان بوده است.
پژوهش آن ‌ها همچنین نشان داد که جو آن زمان احتمالا دارای دی‌ اکسید سولفور، گاز متان و دی ‌اکسید کربن بسیار بیشتری از میزان امروزی بوده است.
این ترکیب تقریبا مشابه اثر شیمیایی موجود در سنگهایی است که حدود دو الی سه میلیارد سال قبل شکل گرفتند.
این نتایج نشان می ‌دهد جو سیاره زمین از زمان ظهور اولین باکتری تقریبا بدون تغییر باقی مانده و آن‌ ها احتمالا جو را کنترل کردند.
این امر می ‌تواند سرنخ‌ های جدیدی در مورد شکل حیات در زمین و چگونگی تکامل یافتن آن ارائه کند.
محققان به بررسی‌ سنگهای موجود در منطقه کمربند گرین استون نیوواگیتوک در شمال کبک، کانادا پرداختند. آن‌ها با استفاده از طیف سنجی جرمی توانستند سطوح ایزوتوپ سولفور درون سنگها که در زمان شکل ‌گیری آنها درونشان به دام افتاده بودند را اندازه‌ گیری کنند.
بنظر می ‌رسد این ناحیه بین 3.7 میلیارد الی 4.2 میلیارد سال قدمت داشته باشد. زمین احتمالا حدود 4.6 میلیارد سال پیش شکل گرفته و اولین علائم حیات حدود چهار میلیارد سال پیش روی آن ظاهر شده است.
نتایج تحقیقات نشان داد که سطح اکسیژن تنها 20 درصد میزان کنونی بوده و تنها 0.0002 درصد جو را تشکیل می‌داده است. این میزان بسیار کمتر از تصورات قبلی 0.01 درصدی بوده است. اکسیژن در حال حاضر 20 درصد گاز جو را تشکیل داده است.
نتایج این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

26215