۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

GOLDEN NEWS/ خبرهاي طلايي دوشنبه 29 دي ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :
خبر:  گوگل فروش عینک جنجالی ‌اش را متوقف کرد
شرکت گوگل با یک تغییر سیاست قابل توجه، فروش عینک هوشمند جنجالی خود را متوقف کرد.
شرکت گوگل تایید کرد که فروش عینک ‌های هوشمند 1000 پوندی خود را از این هفته و تنها چند ماه پس از شروع عرضه آن در انگلیس متوقف خواهد کرد.
این شرکت همچنین "برنامه کاوشگر" خود را که هدف آن پی بردن به نحوه استفاده مردم از این فناوری و جمع‌آوری نظرات آنها بود، متوقف خواهد کرد.
گوگل در عین حال تاکید کرد که این پروژه را به طور کامل کنار نخواهد گذاشت. این شرکت به سرمایه‌گذاری روی پروژه عینک هوشمند خود برای شرکت ها و مشاغل ادامه خواهد داد و قصد دارد نسخه جدید از این دستگاه پوشیدنی را به محض آماده شدن ارائه کند.
تیم عینک هوشمند گوگل به رهبری ایوی راس از بخش پروژه ایکس گوگل خارج و هویت مستقلی پیدا خواهد کرد.
...............................
خبر:  زمین وارد مرحله خطر شده است
تیمی از دانشمندان طی گزارشی علمی اعلام کردند تغییرات آب‌و‌هوا و حجم بالای انقراض حیوانات و گیاهان، زمین را وارد " مرحله خطر " برای بشر کرده است.
تیمی متشکل از 18 کارشناس که گزارشی در سال 2009 با محوریت مرزهای سیاره‌ای را بسط داده‌، همچنین درباره از بین‌رفتن جنگل‌ها و وقوع آلودگی در اثر نیتروژن و فسفر کودها هشدار داد.
این گزارش " شتاب بزرگ " در فعالیت انسانی از آغاز تکامل صنعتی از سال 1750 تا 2010 و همچنین تغییرات پس از آن در سیستم زمین را ذکر می‌ کند. از میان این تغییرات می‌توان به افزایش سطوح گازهای گلخانه ‌ای، اسیدی ‌شدن اقیانوس‌ها، جنگل‌ زدایی و زوال تنوع زیستی اشاره کرد.
پروفسور " ویل استفن " ، رهبر پروژه مشترک " برنامه بین‌المللی بیوسفر-ژئوسفر " و " مرکز انعطاف استکلهم "، گفت: بشر به یک نیروی جغرافیایی در مقیاس سیاره‌ای تبدیل شده است.
وی و همکارانش در این گزارش اعلام کردند تجاوزکردن از چهار مرز آب‌وهوا، از بین‌ رفتن گونه‌ ها، تغییر بهره‌ وری زمین و آلودگی کود، انسان را وارد مرحله بحران کرده است.
از میان 9 مرز ارزیابی ‌شده توسط تیم کارشناسی، استفاده از آب شرب، اسیدی‌ شدن اقیانوس ‌ها و تخلیه ازن در داخل مرزهای ایمنی هستند. همچنین سطوح آلودگی هوازی هنوز باید به طور مناسب ارزیابی شود.
این گزارش، تغییر آب‌و‌هوایی و از دست‌رفتن گونه‌ها را به عنوان دو حوزه اساسی نگران‌کننده ارزیابی می‌ کند.
بر اساس گزارش منتشره، نرخ انقراض حیوانات و گیاهان ناشی از عوامل متعدد از آلودگی گرفته تا جنگل‌زدایی، 10 تا 100 برابر بالاتر از سطوح ایمن است.
تخطی از مرزهای اعلام‌شده این خطر را گوشزد می ‌کند که فعالیت‌ های انسانی می‌ توانند سیستم زمین را به سمت وضعیت کمتر زیست‌ پذیر ببرد.
پروفسور استفن گفت، محقق دانشگاه ملی استرالیا و مرکز انعطاف استکهلم، سال 1950 آغاز " شتاب‌ بزرگ " بود. پس از سال 1950، جهان شاهد تغییرات سیستم زمین بود که مستقیما با تغییرات اکوسیستم مرتبط بودند. چنین پدیده‌ ای نشان می‌ دهد بشر مسئولیت جدیدی در سطح جهانی در قبال سیاره زمین دارد.
اواخر سال 2015، حدود 200 کشور جهان در تلاش برای رسیدن به توافقی برای محدود کردن گرمایش جهانی به منظور اجتناب از وقوع سیلاب‌ها، قحطی‌ها، موج گرما و افزایش سطوح دریا، در پاریس گرد هم می‌آیند. این پدیده‌ها به دلیل افزایش انتشار گازهای گلخانه ‌ای رخ می‌ دهند.
جزئیات این گزارش در نشریه Science قابل ‌مشاهده است.
............................
خبر:  راه‌ های تشخیص گوشی تقلبی از اصل
عدم ثبات قیمت در بازار تلفن همراه و وجود گوشی های تقلبی بسیار موضوعی است که امر خرید و انتخاب گوشی را دشوار می ‌کند.
بسیاری از خریداران موبایل یا حتی افرادی که به بازارهای موبایل زیاد سر می‌زنند، با گوشی ‌هایی که با قیمتی به مراتب پایین‌ تر به فروش می ‌رسند مواجه شدند به عنوان مثال در دوره‌ ای آیفون‌ های اپل حتی با قیمت 200 هزار تومان هم در بازار وجود داشت اما درباره این که چگونه یک گوشی که حتی قیمتی بیش از دو میلیون دارد، با قیمت 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌ شود، تنها یک توجیه وجود دارد و آن وجود گوشی‌های تقلبی است.
گوشی ‌های تقلبی که گاهی از آن ‌ها با عنوان فیک یاد می ‌شود، آنهایی هستند اگرچه ظاهرشان تفاوتی با گوشی اصلی ندارد اما از نظر قطعات داخلی تماما از لوازم بی کیفیت یا دارای کیفیت پایین ساخته شدند. این گوشی ‌ها که از آن‌ ها گاهی به عنوان مونتاژی هم یاد می ‌شود در بسیاری موارد ممکن است با قیمت‌ هایی بالاتر نیز به فروش برسند.
اکنون در بازار گوشی‌ های موبایل که گفته می‌شود بیش از 70 درصد گوشی ‌های هوشمند آن قاچاق هستند بی شک شناخت گوشی ‌های اصل از غیر اصل اهمیت ویژه‌ ای دارد، البته در موارد متعدد فروشندگان زمانی که مثلا گوشی آیفون را با قیمت 200 هزار تومان به شما می فروشند این نکته را نیز ذکر می کنند که گوشی خریداری شده از نمونه ‌های مونتاژی به شمار می رود.
اما در موارد متعددی هم ممکن است فروشنده بدون هیچ توضیح یک گوشی تقلبی با کیفیت پایین را با قیمت ‌های اصلی در اختیار خریداران قرار دهد.
اما برای تشخیص گوشی ‌های اصل از تقلبی چندین راهکار وجود دارد که زمان خرید لازم است مورد توجه قرار گیرند.
یکی از مهمترین این راهکارها که روی آن تاکید ویژه شده مراجعه به وب سایتی است که با وارد کردن شماره سریال گوشی در آن و مطابقت دادن مدل گوشی معرفی شده با مدل گوشی شما اصل بودن خرید تایید می‌شود اما در موارد متعدد استفاده از این سایت در هنگام خرید میسر نیست.
برای برخی از مدل ‌های گوشی نیز این سایت اطلاعات کامل را نمایش نمی ‌دهد. راهکار دیگر آن است که پیش از خریداری گوشی از طریق شماره گیری *#06# اصل بودن گوشی خود را از طریق شماره سریال آن متوجه شوید بنابراین با شماره‌گیری این رقم شماره سریال گوشی روی صفحه آن ظاهر می ‌شود و شما می توانید با مطابقت دادن این شماره با شماره ‌ای که روی جعبه گوشی نوشته شده از اصل بودن آن اطلاع حاصل کنید.
البته پیش از این در مورد نسل های قدیمی ‌تر گوشی تلفن همراه این امکان وجود داشت که از روی رقم‌ های هفتم یا هشتم سریال گوشی نیز این را متوجه شد که آن گوشی در کدام کشور ساخته شده و اصل است یا متفرقه به شمار می رود.
لیبل گوشی نیز از دیگر مواردی است که در اصل بودن گوشی تلفن همراه کمک شایسته‌ ای به خریدار می‌ کند چرا که گفته می ‌شود لیبل باید کاملا صاف و در جای خود قرار گرفته باشد و نوشته‌های روی آن (CE) و تصویر سطل زباله با بخش شطرنجی با کیفیت و بدون خردگی باشد.
علاوه بر این اکثر برندها روی جعبه هر گوشی شماره سریال دستگاه را درج می کنند، در حالی که معمولا در غیراصل ‌ها روی جعبه شماره سریال وجود ندارد و خریدار می تواند از این طریق از اصل بودن دستگاه خود مطلع شود.
خریدار حتی می‌ تواند با مقایسه جعبه‌ های دو دستگاه از اصل بودن آن مطلع شود. گوشی های اورجینال نسبت به تقلبی از وزن پایین تر و همچنین ابعاد استاندارد تری برخوردارند.
از سوی دیگر، هنگام روشن کردن گوشی، صدای روشن کردن گوشی اصل با تقلبی متفاوت است و در کل کیفیت صدا، صفحه نمایش، قدرت لمس صفحه نمایش و نرم افزارهای اصلی در گوشی های تقلبی بسیار پایین ‌تر و متفاوت‌ تر است.
مثلا در گوشی های آیفون در نسخه ‌های تقلبی و بسیار ارزانقیمت در بازار ایران به جای سیستم عامل IOS از سیستم عامل اندروید استفاده می شود.
همچنین کارت های گارانتی روی دستگاه می‌ تواند نشانه ای برای اصل یا تقلبی بودن گوشی خریداری شده باشد.
شما هنگام خرید شماره سریال درج شده روی کارت گارانتی را می توانید از شرکت گارانتی کننده استعلام کنید و در صورت تائید نشدن شماره سریال، متوجه تقلبی بودن گوشی خود شوید.
...............................
خبر:  رقیب چینی آیفون 6 هم آمد
یک شرکت چینی با رونمایی از یک تلفن‌ همراه هوشمند جدید و ارزان مدعی شد که این گوشی رقیب جدی برای آیفون 6 شرکت اپل است.
شرکت شیائومی که طی ماه‌ های گذشته رشد بسیار چشمگیری در بازار تلفن ‌های همراه هوشمند جهان داشته است طی یک کنفرانس خبری از تلفن جدید خود رونمایی کرد.
" جون لی "، رئیس شرکت شیائومی در این مراسم مدعی شد که تلفن همراه هوشمند این شرکت قابل رقابت با آیفون 6 بوده و حتی از این گوشی نازک ‌تر و سبک ‌تر است.
وی تاکید کرد که این تلفن همراه هوشمند در مقایسه با ایفنو 6 قیمت بسیار پائین ‌تری دارد و با بها دو هزار و 999 یوان (375 دلار) فروخته می ‌شود که این قیمت برای آیفون 6 در چین معادل پنج هزار و 288 یوان (865 دلار) است.
وی افزود: ما در طراحی و تولید این تلفن همراه به تمامی جزئیات دقت زیادی کردیم و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا محصول بی نقصی به بازار عرضه کنیم.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، شرکت شیائومی در سال 2010 تاسیس شده است و با توجه به رشد چشمگیرش توانست در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی از شرکت سامسونگ به عنوان پرفروش‌ ترین برند تلفن همراه هوشمن در چین پیشی بگیرد.
...............................
خبر:  سامسونگ در اندیشه خرید بلک‌ بری
شرکت سامسونگ پیشنهاد هفت میلیارد و 500 میلیون دلاری برای خرید شرکت بلک ‌بری ارائه کرد.
یک منبع آگاه از مذاکرات بین شرکت‌ های سامسونگ و بلک‌ بری اعلام کرد که شرکت کره‌ ای اخیرا به بلک‌ بری پیشنهاد کرده است تا با پرداخت بها هفت میلیارد و 500 میلیون دلار این شرکت کانادایی را بخرد.
به گفته این منبع، سامسونگ به ازا هر سهم از بلک‌ بری بها اولیه 13 دلاری و 35 سنت تا 15 دلار و 49 سنت را پیشنهاد کرده است.
این مقام که نخواست نامش فاش شود اظهار کرد که نمایندگان دو شرکت هفته گذشته طی دیداری در این خصوص بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزش سهام شرکت بلک‌ بری پس از انتشار این خبر افزایش 30 درصدی یافت ولی پس از تکذیب خبر توسط شرکت بلک ‌بری این افزایش ارزش به 15 درصد رسید.
شرکت ساسونگ نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ قصدی برای خرید بلک ‌بری ندارد.
...............................
خبر:  آیپد 12 اینچی همراه با قلم در راه است
گمانه‌زنی‌ ها از طراحی آیپد جدید با صفحه نمایش 12 اینچی و همراه با قلم هوشمند و عرضه آن در سه ماهه دوم یا سوم 2015 حکایت دارد.
بنابر پیش ‌بینی مینگ ‌چی ‌کو یکی از تحلیلگران معروف KGI  آیپد جدید اپل با صفحه نمایشی 12 اینجی و یک قلم عرضه خواهد شد که البته خرید قلم احتمالا اختیاری است.
استفاده از قلم استایلوس در صفحه نمایش بزرگ قرار است تجربه کاری بهتری را برای آیپد جدید رقم بزند. این قلم که به نوعی محصولی فرعی برای آیپد یاد شده به شمار می رود به درخواست کاربران خلاق و نیز کاربران سازمانی تولید شده است.
اختراع مربوط به قلم لمسی، در سال 2010 توسط اپل ثبت شده و به همین دلیل شایعه استفاده از این قلم در آیپد جدید چندان دور از ذهن نیست.
بنابر این گمانه‌ زنی ‌ها آیپد جدید در سه ماهه دوم یا سوم سال 2015 معرفی می‌ شود.
..............................
خبر:  ارتقا تصویر برداری نانو مقیاس با کمک پوشک بچه
فناوری مورد استفاده در پوشک‌ کودکان برای جذب مایعات ممکن است بتواند در ارتقا تصویربرداری نانومقیاس کمک کند.
محققان موسسه فناوری ماساچوست به دنبال راه هایی برای ثبت تصاویر وضوح بالا از میکروسکوپ ‌های آزمایشگاهی هستند. اگرچه استفاده از یک میکروسکوپ قدرتمندتر و جدید می ‌تواند ساده‌ ترین راه باشد اما همچنین گرانترین روش خواهد بود.
از این رو دانشمندان به بررسی ماده‌ ای موسوم به سدیم پلی ‌اکریلات پرداختند که همچنین در پوشک کودکان برای جذب مایع استفاده می ‌شود.
آن‌ها از این ماده برای بزرگتر شدن نمونه ‌ها استفاده می ‌کنند که نیاز به میکروسکوپ قویتر و گرانتر را حذف می ‌کند.
محققان برای عملی کردن این ایده، بخش ‌هایی از نمونه زیستی را با رنگ فلورسنت رنگ ‌آمیزی کرده و سپس آن در یک مواد شیمیایی مشابه ترکیب مورد استفاده در پوشک ‌ها غوطه‌ور کردند. در حقیقت، نمونه گسترش یافته و رنگ را با خود حمل می‌ کرد.
اگرچه این گسترش باعث تخریب مولکول‌ های اصلی شد، رنگ به جامانده یک نسخه دقیق المثنی از نمونه را ارائه کرد که پنج برابر از نمونه اولیه بزرگتر است و براحتی می‌ توان آن را با میکروسکوپ استاندارد آزمایشگاهی مشاهده کرد.
..............................
خبر:  نخستین مکالمه اجداد انسان درباره چه بود
بنابر یافته‌ های تیمی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری محققی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، نخستین مکالمه بین اجداد انسان درباره ابزارسازی با سنگ بوده و احتمالا 2.5 تا 1.8 میلیون سال پیش رخ داده است.
محققان دریافتند ابزارسازی با سنگ، موجب تکامل زبان در میان اجداد انسانی در ساوانای افریقا شد. این موضوع نشان می ‌دهد ارتباط بین قدیمی‌ ترین اجداد انسانی احتمالا بسیار پیچیده‌ تر از آنچه تصور می‌ شد، بوده و این که ساخت ابزار به تکامل انسان کمک کرده است.
به گفته دکتر " تامس مورگان " ، نویسنده ارشد این پروژه، ابزارسازی امتیار تکاملی لازم برای رشد دادن ارتباط مدرن انسانی و آموزش را فراهم کرد.
این دانشمند با همکاری محققان دانشگاه لیورپول و دانشگاه سنت ‌اندروز در اسکاتلند، با انجام آزمایشات و آموزش‌ دادن ابزارسازی با سنگ دوران الدوایی به 180 دانشجو هنر به یافته‌ های خود رسیدند.
قدمت صنعت ابزارسازی با سنگ الدوایی (صنعت یا فرهنگ الدوایی، صنعت ساختن ابزارهای سنگی مبتنی بر تراشه و ابزارهای ساطوری است) به بازه زمانی " پارینه‌ سنگی " (حدود 2.5 میلیون سال پیش) در شرق افریقا بازمی ‌گردد و عمدتا برای 700 هزار سال و تا زمانی باقی ماند که دسته تبرهای پیشرفته ‌تر در دوره آشولی و حدد 1.6 میلیون سال پیش ساخته شدند.
در آزمایشات انجام ‌شده تیم علمی، داوطلبان ابزارسازی با سنگ در شیوه‌ های مختلف را به هم‌تیمی ‌هایشان نشان می‌ دادند و نتایج نشان داد هنگامی که آن‌ها از طریق کلام به یکدیگر آموزش دادند، ابزارها بهتری تولید کردند.
این یافته‌ها نشان می‌ دهد اجداد انسان‌ها نیز مانند این دانشجویان، احتمالا از کلام برای آموزش این مهارت به یکدیگر استفاده کردند.
..............................
خبر: آمادگی فضانوردان برای انجام مأموریت یکساله
" اسکات کلی " فضانورد ناسا و " میخائیل کورنیکو " کیهان ‌نورد روس خود را برای اقامت یکساله در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) آماده می ‌کنند.
فضانوردان در طول مأموریت ‌های فضایی و اقامت در ایستگاه فضایی که معمولا شش ماه بطول می ‌انجامد، دچار تغییرات پزشکی، فیزیولوژی و زیست ‌پزشکی می ‌شوند.
در طولانی ‌ترین مأموریت اقامت در فضا در یک دهه اخیر، محققان قصد دارند تأثیرات شرایط میکروگرانشی روی بدن فضانوردان را مورد بررسی قرار دهند.
" اسکات کلی " فضانورد ناسا و " میخائیل کورنیکو " کیهان ‌نورد روس در این مأموریت، 27 مارس (هفتم فروردین 94) توسط کپسول فضایی سایوز راهی ایستگاه فضایی شده و مارس 2016 میلادی (فروردین 95) به زمین باز می ‌گردند.
قبل و پس از سفر فضایی، محققان اقدام به بررسی وضعیت فضانوردان می ‌کنند تا درک بهتری از تأثیرات میکروگرانشی بر سلامت جسمی، رفتاری، دید و متابولیسم آنها داشته باشند.
بخش دیگری از برنامه ناسا، استفاده از دو برادر دوقلوی فضانورد است، " مارک و اسکات کلی " دو برادر دو قلوی فضانوردی هستند که در پروژه سه ساله‌ ناسا با هدف بررسی تغییرات بدن در طول حضور طولانی مدت در فضا مشارکت دارند.
" اسکات کلی " ماه مارس راهی ایستگاه فضایی خواهد شد و " مارک کلی " فضانورد بازنشسته ناسا روی زمین به عنوان نمونه کنترل، در آزمایشات حضور پیدا خواهد کرد.
پیش از آغاز مأموریت فضایی، در حین حضور در فضا و پس از بازگشت به زمین، به صورت منظم نمونه بزاق، خون، ادرار، مدفوع و آزمایشات فیزیولوژیک و روانی از هر دو برادر گرفته می ‌شود.
برای این مطالعه با بودجه تحقیقاتی 1.5 میلیون دلار، 10 آزمایش مختلف در نظر گرفته شده است و نتایج آن برای توسعه سفر به عمق فضا به ویژه سفر به سیاره سرخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
..............................
خبر:  زنان در سال 2057 بیش از صد سال عمر می‌ کنند
مطالعات اخیر محققان فرانسوی نشان می دهد که امید به زندگی زنان نسبت به مردان سیر صعودی را طی کرده و پیش بینی می شود زنان در سال 2057 میلادی بیش از 100 سال عمر کنند.
بدون شک زنان بیشتر از مردان عمر می کنند، در نتیجه امید به زندگی در زنان بیش از مردان است. مطالعات اخیر محققان فرانسوی نشان می دهد که زنان در سال 2057 میلادی بیش از 100 سال عمر خواهند کرد.
در سال های اخیر، بالاتر بودن طول عمر زنان نسبت به مردان از لحاظ علمی نیز به اثبات رسیده و برخی از مطالعات این موضوع را به سیستم ایمنی بدن زنان مرتبط می دانند زیرا روند فعالیت سیستم ایمنی بدن می تواند سهم به سزایی را در زوال و پیر شدن ایفا کند. اما مطالعات جدید نشان می دهد که امید به زندگی در میان زنان بیش از مردان بوده و تا سال های آتی نیز این آمار رشدی صعودی به خود خواهد گرفت تا زنان همچنان بیش از مردان عمر کنند.
مطالعات اخیر نشان می دهد دخترانی که در دهه 2050 میلادی متولد می شوند، در حدود 100 سال عمر خواهند کرد و دخترانی که در سال های 2080 میلادی متولد می شوند، عصر جدیدی را با عمرهای متفاوت آغاز خواهند کرد.
مطالعات نشان می دهد که در کشورهای اروپایی و از جمله انگلیس، امید به زندگی در میان زنان با 7 سال رشد مواجه شده است. اما افزایش سن و امید به زندگی با عواملی مانند شرایط بهداشتی و سلامت، وضعیت اقتصادی و ... در ارتباط است.

نظرات : 0

ثبت نظر

70538