۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز هوای پاک

 به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متن پیام به شرح زیر است.
اولین موهبتی که انسان پس از تولد درک می کند، تنفس هوا است. هوایی که تنفس آن موجب بقا حیات آدمی می شود.
فرآیند شهرنشینی و استفاده از خودروهای شخصی، تولید آلاینده های محیطی و ... شرایط فعلی هوای کلان شهرها را در شرایط نامناسبی قرار داده است.
هوای پاک و سالم از جمله حقوق شهروندی است که مد نظر دولت تدبیر و امید است.
امروزه نقش ICT در ایجاد دوباره آسمان آبی در بسیاری از کشورها ارزیابی شده است و راهی است که می تواند کره خاکی را به زیستگاهی بهتر برای بشر تبدیل کند.
یکی از بهترین و مهمترین راه های کاهش ترددهای غیر ضروری و همچنین کاهش تولید آلاینده های محیطی استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به عنوان یکی از نهادهای مسئول در این حوزه با ایجاد بسترها و زیر ساخت های ارتباطی مناسب، نسبت به تسهیل و آسان سازی انجام کارهای شهروندان زمینه را برای حداقل رساندن مسافرت های درون شهری و برون شهری  فراهم می کند.
همچنین تحقق دولت الکترونیک نیز، زمینه را برای حداقل مراجعات به ادارات، سازمان ها و بانک ها فراهم کرده که امیدواریم با افزایش ظرفیت های زیرساخت های ارتباطی، بخش های دولتی و خصوصی نسبت به افزایش خدمات و سرویس های خود به صورت غیرحضوری اقدام کنند.
29 دی روز هوای پاک بهانه ای است تا همه ما به یاد داشته باشیم که لازم است همه با هم برای داشتن هوایی پاک و سالم تلاش کنیم و با رعایت اصول و توصیه ها در راستا کاهش آلودگی محیط زیست خود، نقش خودمان را به درستی ایفا کنیم.
قطعاً حرکت و همراهی همه بخش های جامعه و دولت می تواند در تحقق دوباره آسمان آبی مؤثر واقع شود.
 
 

نظرات : 0

ثبت نظر

46609