۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

پیوست فرهنگی لازمه استفاده از فناوری نوین درآموزش وپرورش است

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز علی اصغر فانی در مراسم امضا تفاهم نامه میان وزارت خانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش وپرورش به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگ ساز وظیفه تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور را برعهده دارد و هرگونه تغییر رفتار و فرهنگ مردم از آموزش وپرورش منشا می گیرد و از این رو آموزش وپرورش نقش ممتازی را دارد.
وی با اشاره به افتتاح مرکز داده های آموزش وپرورش افزود: ارائه اطلاعات و تحلیل داده ها در 105 هزار مدرسه ، 32 اداره کل آموزش و پرورش استان ها، مراکز و معاونت های تابعه و دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیرشهید رجایی می تواند آموزش و پرورش را در مدیریت صحیح منابع و امکانات کمک کند.
فانی استفاده از فناوری های نوین را در حوزه دانش آموزی بسیار مهمتر از حوزه مدیریتی خواند و تصریح کرد: استفاده از IT و ICT برای دانش آموزان و معلمان می تواند باعث تقویت شبکه رشد دانش آموزی و تقویت پورتال مدارس شود.
عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش در کشور، خاطر نشان کرد: اگر  اطلاعات 105 هزار مدرسه با بیش از 600 هزار کلاس درس در آموزش و پرورش به خوبی مدیریت نشود، قطعا انسجام لازم در برنامه ها صورت نمی گیرد و از این رو اتصال به سیستم های اطلاعاتی در آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است.
فانی با اشاره به ضرورت یادگیری فناوری های نوین در معلمان عنوان کرد: امکان ارائه آموزش به روش های سنتی و چهره به چهره تقریبا غیرممکن است و آموزش وپرورش باید به سمت یاد دهی این فناوری ها به معلمان و دانش آموزان از طریق دانشگاه فرهنگیان اقدام کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

96694