۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

GOLDEN NEWS/ خبرهاي طلايي شنبه 4 بهمن ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :
خبر:  شارژ تلفن همراه با نور داخلی منزل
محققان مرکز تحقیقات مایکروسافت چین، نمونه اولیه سیستمی را طراحی کردند که امکان شارژ بی‌ سیم تلفن همراه با استفاده از نور داخلی منزل را فراهم می ‌کند.
در این سیستم کاربر تلفن همراه خود را روی میز قرار می‌ دهد و سیستم AutoCharge بصورت خودکار با استفاده از پرتوهای نور اقدام به شارژ باتری دستگاه می ‌کند.
سیستم AutoCharge با استفاده از یک دوربین و نرم ‌افزار تشخیص اشیا8 بطور مداوم اقدام به اسکن روی میز برای شناسایی اجسامی به شکل تلفن همراه می ‌کند.
با تشخیص وجود یک دستگاه، در کمتر از یک ثانیه پرتوهای نور به سمت تلفن همراه تابانده می‌ شود، دوربین و نور قابل چرخش هستند تا هدف از زوایای مختلف مورد تابش قرار بگیرد.
پنل‌های فتوولتائیک روی تلفن همراه اقدام به تولید برق با استفاده از نور دریافتی کرده و باتری دستگاه را شارژ می ‌کنند.
سیستم AutoCharge دارای میکروکنترلر و شاخص ال‌ ای‌ دی روی تلفن همراه است که سطح شارژ باتری را مشخص می ‌کند، سیستم با استفاده از دوربین اقدام به بررسی الگوی شارژ می ‌کند و در صورت عدم نیاز به شارژ، برای تابش نور از روی تلفن همراه برداشته می ‌شود.
در حال حاضر نمونه اولیه‌ای از سیستم AutoCharge طراحی شده است، اما محققان تأکید می ‌کنند که هنوز زمان زیادی برای عرضه این سیستم باقی مانده است.
...............................
خبر:  نخستین اندازه‌گیری پراش اشعه ایکس بر روی مریخ
یکی از ابزارهای مهم سامانه کنجکاوی، نخستین اندازه‌ گیری پراش اشعه ایکس را روی سیاره مریخ انجام داده است.
در سال 2012 کنجکاوی در دهانه گیل مریخ فرود آمد. این دهانه یکی از مکان ‌های جالب است چون در واقع، کوهی به ارتفاع 5.5 کیلومتری است که در وسط آن مواد لایه‌بندی‌شده قرار دارند. این مواد تاریخ سیاره مریخ را به نمایش می‌گذارند.
کنجکاوی از زمان فرود روی مریخ، تحقیقات میدانی ‌اش را در مسیر خود به سمت کوه شارپ آغاز کرد. این کوه، قله مرکزی دهانه گیل است و سامانه فضایی ناسا تاکنون بیش از 9.4 کیلومتر را در سفرش به سمت این قله پیموده است و در این سفر از دامنه‌های پست‌تر کوه شارپ نیز نمونه‌گیری کرده است.
تمامی ابزارهای کنجکاوی برای ارائه اطلاعاتی دقیق درباره صخره‌ها، خاک و جو مریخ‌ طراحی شدند. در این میان، CheMin ابزار مینیاتوری "فلورسنس اشعه ایکس/پراش اشعه ایکس" (XRD/XRF) است. این ابزار تقریبا به اندازه جعبه کفش بوده و از هندسه پراش و نوعی آشکارساز مشخص ‌کننده انرژی به نام CCD برای بدست ‌آوردن نتایجی بی‌ نظیر در شرایط کاملا چالش ‌برانگیز بهره می ‌برد.
تاکنون پنج نمونه توسط CheMin تحلیل شدند که یک نمونه شامل خاک بوده، سه نمونه از سنگ ‌های گلی بدست‌ آمدند و نمونه دیگر نیز از حفاری سنگ‌های شنی به دست آمده است.
تحلیل جدید کامل داده ‌های پراش در اشعه ایکس، کانی‌ شناسی پیچیده‌ ای را آشکارسازی کرده و این موضوع شامل صخره‌ های آذرین، ترکیبات غیر شفاف و چندین ماده معدنی از جمله سولفات ‌های مواد معدنی رسی است.
نکته جالب اینجاست که نخستین تحلیل روی مریخ با صدمین سال کشف پراش اشعه ایکس توسط فیزیکدان آلمانی " ماکس فون لائو " مصادف شده است.
ابزار CheMin تاکنون داده‌ های ارزشمندی درباره پراش اشعه ایکس روی مریخ را مخابره کرده که در بسیاری از جوانب با داده‌های موجود در زمین قابل ‌مقایسه است.
داده ‌های بدست ‌آمده دیدگاه‌های جدیدی را درباره فرآیندهای موجود روی مریخ ارائه می ‌دهند و همچنین به پرسش‌ های متعدد درباره تاریخ دهانه گیل پاسخ می ‌گویند.
............................
خبر:  شناسایی مجرمان با فناوری تشخیص شکل بدن
دستاورد بیومتریک محققان استرالیایی شامل بررسی هشت ویژگی‌ بدن است که می ‌تواند به جای اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره برای شناسایی مجرمان مورد استفاده قرار بگیرد.
در شرایطی که چهره یک مجرم پوشیده باشد یا تصاویر دوربین ‌های مداربسته موفق به ثبت تصاویر مناسب نشده باشند، روش تشخیص از روی شکل بدن بسیار کاربرد دارد.
سیستم جدید که توسط محققان دانشگاه آدلاید طراحی شده است، body recognition نام دارد که از لحاظ کارآیی و دقت قابل مقایسه با فناوری‌ های اثر انگشت و تشخیص چهره است.
عملکرد این سیستم بر پایه اندازه‌ گیری‌های آناتومیک از هشت قسمت مختلف بدن است که می‌تواند به شناسایی مجرمان از روی شکل بدن حتی از روی لباس کمک کند.
محققان اطلاعات آناتومیک چهار هزار نفر از نیروهای مسلح استرالیا را از پایگاه داده جمع ‌آوری کرده و هشت ویژگی صورت را با هشت اندازه‌ گیری از قسمت‌های مختلف بدن مورد مقایسه قرار دادند تا مشخص کنند که آیا امکان شناسایی فرد از روی شکل بدن وجود دارد؟
این هشت اندازه‌ گیری بدن شامل قد، طول استخوان لگن تا کف پا، طول مچ دست تا آرنج، خط فک، عرض لگن، عرض سینه، عرض صورت از گوش راست تا چپ و عرض جمجمه است.
اندازه لگن در بین افراد مورد بررسی تا 150 میلی‌متر متغیر بود که یک اندازه‌گیری منحصربه فرد در اختیار محققان قرار می‌دهد، فاصله گوش ‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی ‌هایی است که به شناسایی دقیق افراد کمک می ‌کند.
این روش درصد خطا را بطور قابل توجهی کاهش داده و درعین ‌حال، مانند سیستم تشخیص چهره یا اثرانگشت قابل اعتماد است.
از فناوری شکل بدن (body recognition) می‌توان برای شناسایی مجرمان یا افراد گم شده با استفاده از تصاویر ضبط شده توسط سیستم‌های شناسایی و دوربین‌های مداربسته (CCTV) استفاده کرد.
...............................
خبر:  کفش هوشمند وارد بازار می ‌شود
به زودی کفش هوشمندی وارد بازار می شود که تمام نکات مربوط به گام برداشتن دونده را زیر نظر قرار داده و اطلاعات مربوط به آن را به تلفن همراه ورزشکار ارسال می کند.
این کفش هوشمند Altra Halo نام دارد و به جهت برخورداری از حسگر مخصوصی که در آن جاسازی شده است جنبه های مختلفی از گام برداشتن دونده را زیر نظر قرار داده و از این طریق داده هایی را ثبت می کند که در ادامه به تلفن همراه یا iFit GPS Watch فرد ارسال می شود.
یکی از اصلی ترین ویژگی های این فناوری نوین این است که برخلاف نمونه های قبلی که معمولا چندان جنبه کاربردی پیدا نمی کنند، این کفش جدید اطلاعات ثبت شده را درحالی به تلفن همراه هوشمند دونده ارسال می کند که وی نیز در همان لحظه و در حالی که همچنان می دود می تواند از آنها استفاده کند.
این حسگر بسیار باریک که ضخامتی درحدود یک تیغ دارد در قسمت میانی کفش جاسازی شده است تا کمترین تأثیر ممکن را بر وضعیت ارگونومیکی پا در حین دویدن فرد بگذارد.
برخلاف نمونه های مشابه فعلی که معمولا سرعت و فاصله را می سنجند، کفش هوشمند Altra Halo فاکتورهای جالب توجهی نظیر هماهنگی پاها در حین دویدن و تأثیر فشار پا بر زمین و اثر متقابل زمین بر کفش را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد.
بدین ترتیب درصورتیکه دونده به شکل نامناسبی گام بردارد، از طریق اطلاعات حاصل از این کفش هوشمند متوجه ناهماهنگی گام هایش شده و نحوه دویدن خود را اصلاح می کند.
این محصول جدید با قیمتی درحدود 180 دلار تا اواخر سال 2015 روانه بازار می شود. در کنار این کفش ساعت مخصوص مجهز به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) نیز راهی بازار خواهد شد. این ساعت به سیستم کنترل خواب و اعلام پیام هشدار تلفن همراه هوشمند نیز مجهز است.
...............................
خبر:  کنترل امنیتی آیفون در چین ممکن شد
مقامات دولت چین با توافق شرکت اپل امکان یافتند کنترل‌های امنیتی موردنظرشان را روی این گوشی هوشمند انجام دهند.
با توجه به تشدید قابلیت ‌های امنیتی آیفون 6 که نفوذ به این گوشی هوشمند و کنترل داده های آن را دشوار کرده، مقامات چینی از آن بیم داشتند که عدم امکان نظارت بر نحوه استفاده از آیفون 6 موجب برخی سوءاستفاده های امنیتی و سیاسی از گوشی یاد شده شود. اما با همکاری شرکت اپل این نگرانی‌ها برطرف شده است.
تیم کوک مدیر عامل اپل رسما موافقت خود را با کنترل و بازرسی‌های امنیتی آیفون ، آی پد و رایانه های مک در چین به اداره دولتی اطلاعات اینترنت در چین اعلام کرده است.
اپل نگران بود که در صورت مخالفت با دولت چین با ممنوعیت فروش تولیدات خود در این کشور بزرگ که بازاری به شدت سود آور تلقی می شود، مواجه گردد.
شرکت اپل مدعی است امنیت محصولاتش تا بدان حد بالاست که حتی خود این شرکت قادر به نفوذ به آنها و دسترسی به داده های شخصی کاربران نیست، اما توافق این شرکت با دولت چین ادعای شرکت مذکور را زیر سوال برده است.
پیش از این برخی مقامات چینی تصریح کرده بودند که با توجه به افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی دولت آمریکا از کاربران تلفن همراه در دیگر کشورها، امکان دارد که از مدل های جدید آیفون و آی پد هم به همین منظور استفاده شود و لذا دولت چین باید از ویژگی ها و نحوه کارکرد تولیدات اپل به طور کامل اطلاع داشته باشد تا این نوع اقدامات جاسوسی را خنثی کنید.
...............................
خبر:  ساخت میز هوشمند برای کارمندان بی‌ تحرک
متخصصان موفق به ساخت میز جدیدی شدند که Kinetic Desk M1 نام دارد و به شما اعلام خواهد کرد چه زمانی باید از جایتان برخیزید و چند قدمی راه بروید.
ارتفاع این میز به سادگی قابل تنظیم است و از حدود 63 سانتیمتر تا نزدیک به یک و نیم متر تغییر می کند.
شرکت سازنده این میز که Stir نام دارد قبلا هم محصول مشابهی به نام Kinetic F1 را عرضه کرده بود. مهم ترین ویژگی هر دو میز که آنها را به محصولاتی هوشمند مبدل می‌کند، بررسی دقیق عادات کاربران خود و ردگیری مدت زمانی است که آنها در وضعیت ایستاده یا نشسته به سر می برند.
میزهای مذکور قابل برنامه ریزی نیز هستند تا اگر فردی در طول روز بیش از حد پشت آنها نشست، ضرورت ایستادن و قدم زدن را به وی یادآوری کنند. از این می توان از محصولات یاد شده برای افزایش تحرک کارمندانی که عادت دارند ساعات طولانی را به حالت نشسته به سر ببرند، استفاده کرد.
میز یاد شده 95 درصد از کاربران خود را مجبور به تحرک در طول روز کرده و از این  دستاوردهای استفاده از آن چشمگیر بوده است. در داخل این میز یک پردازشگر مرکزی یک گیگاهرتزی، سیستم های ارتباطی وای فای و بلوتوث و یک کنسول لمسی 5 اینچی سازگار با سیتم عامل لینوکس نصب شده است.
میز جدید نسبت به نمونه قبلی طراحی زیباتر و باریک تری دارد و سبک تر نیز هست.چهار موتور برقی برای بلند و کوتاه کردن پایه های این میز هم در نظر گرفته شده است. برای بلند و کوتاه کردنم پایه های میز تنها کافیست نمایشگر لمسی را که در گوشه سمت چپ میز قرار دارد، لمس کرد.
ابعاد این میز 76 در 152 متر است و اگر فردی بیش از حد پشت آن بنشیند ابتدا با حرکات نرم و آرام به وی یادآوری می کند که زمان بلند شدن و تحرک فرا رسیده است. البته این میز کاربران را وادار به بلندشدن نمی کند و برای افزایش ارتفاع پایه های آن لمس نمایشگر ضروری است. قیمت این میز 2990 دلار است.
...............................
خبر:  5 سال زندان برای سخنگوی هکرهای ناشناس آمریکایی
یک فعال مدنی و نویسنده مرتبط با گروه هکری ناشناس یا Anonymous روز پنجشنبه به پنج سال زندان محکوم شد.
اتهام اصلی وی تهدید یک مامور پلیس فدرال آمریکا اف بی آی و کمک برای به اشتراک گذاری اطلاعات مسروقه است. صدور حکم مذکور از سوی برخی فعالان مدنی و مدافعان آزادی بیان در غرب با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.
فرد محکوم شده که برت لنکستر براون نام دارد و به نوعی سخنگوی گروه هکری ناشناس هم محسوب می شد، در ابتدا با اتهاماتی مواجه شده بود که می توانست به صدور حکم 100 سال زندان برای وی منجر شود. اما اعتراف وی به برخی اقداماتش در سال گذشته باعث کاهش اتهامات وارده شد.
آقای براون از دو سال قبل در زندان به سر می برد و بنابراین باید سه سال دیگر را نیز در زندان بماند. وی پس از به اشتراک گذاری اطلاعات هک شده متعلق به یک شرکت پیمانکار دفاعی ارتش آمریکا موسوم به Stratfor تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
وی با فعالیت گسترده در توییتر و انتشار ویدیوهایی در سایت یوتیوب در حمایت از فعالیت‌های هکری گروه ناشناس توجه افکار عمومی و همین طور پلیس آمریکا را به خود جلب کرد. وی مدت کوتاهی قبل از دستگیری هدف از اقدامات قانون شکنانه خود را افشاگری در مورد فعالیت های غیرقانونی دولت آمریکا که بدون مجازات مانده، عنوان کرد.
..............................
خبر: خرید تازه مایکروسافت برای تحلیل حجم بالای اطلاعات
مایکروسافت به تازگی شرکتی به نام Revolution Analytics را خریداری کرده که در زمینه تحلیل حجم بالای اطلاعات دارای تخصص فراوانی است.
شرکت یاد شده ابزار متنوعی برای تحلیل اطلاعات و ارائه پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه ارائه می‌دهد.
این شرکت اظهار امیدواری کرده که از این طریق بتواند کاستی ‌های خود را در حوزه یاد شده برطرف کند. این شرکت  هشت سال قبل تاسیس شده و پلاتفورمی راه اندازی کرده که به شرکت های تجاری امکان می دهد حجم بالایی از اطلاعات را سازماندهی، مدیریت و دسته بندی کنید.
مایکروسافت می گوید قصد دارد با بهینه سازی سرویس‌های ارائه شده از سوی Revolution Analytics آن را طیف گسترده تری از علاقمندان ارائه دهد.
در حال حاضر بخش عمده این بازار در اختیار SAS است و IBM در رتبه دوم قرار دارد. آی بی ام در سال 2009 شرکت SPSS را برای نقش آفرینی گسترده تر در این حوزه خریداری کرد. انتظار می رود این اقدام به تحولاتی در برنامه های Microsoft SQL Server، SQL Server Analysis Services و SQL Server Parallel Data Warehouse (PDW) مایکروسافت هم منجر شود.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

42067