۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

بیش از 40 هزار مدرسه در کشور به شبکه اینترنت متصل هستند

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم امضا تفاهم نامه توسعه همکاری‌های مشترک بین وزارت آموزش وپرورش با وزارت ارتباطات اظهار داشت: به واسطه همکاری‌ های صورت گرفته میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش موارد متعددی مانند خدمات پست الکترونیکی دانش آموزی، نرم افزارهای مربوط به مدیریت مدارس و مواردی از این دست ارائه خواهد شد که اکنون این طرح‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا با مطالعات عمیق فناوری اطلاعات را در مدارس پایه گذاری می‌ کنند و بر همین اساس ما نیز امروز این موضوع را با عنوان مدارس هوشمند مورد بررسی جدی ‌تر قرار دادیم و وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که از نظر امکانات مالی، تجربیات و تجهیزات برای دسترسی به این هدف همکاری های مختلف انجام دهد.
جهانگرد گفت: در شورا عالی فناوری اطلاعات نیز با نظر رئیس جمهوری و معاون اول ایشان این بحث مورد توجه قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر مخابرات و سایر نهادهای ارتباطی اعلام آمادگی کردند که در این بحث مشارکت داشته باشند.
وی افزود: حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه های راهبری هوشمند سازی مدارس را برای ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت لازم می دانیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تاکنون اقدامات مناسبی درباره گسترش فاوا انجام داده و به شخصه در سال های 65 تا 67 و به هنگام تدوین اولین کتاب درسی کامپیوتر همکاریهایی با این وزارت خانه داشتم. 
 

نظرات : 0

ثبت نظر

80472