۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

برنامه های کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران اعلام شد

 به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان نصر تهران، فریبا مهدیون، با اشاره به برنامه ها و فعالیت کمیسیون آموزش و پژوهش گفت: دراین زمینه کمیسیون به دنبال " توسعه کسب و کار مراکز آموزش تخصصی IT " ، " استاندارد سازی آموزش های تخصصی IT و استاندارسازی مشاغل IT " و " هم چنین برگزاری سمینارهای آموزشی تخصصی " است.
او با اشاره به طرح ها و برنامه های کمیسیون در دوره قبل گفت: از جمله دستاوردهای کمیسیون در دوره سوم، تهیه طرح هایی همچون " استاندارد سازی فعالیت آموزش های تخصصی در حوزهIT "، " اجرای طرح ساماندهی نرخ تعرفه خدمات آموزشی "، و برگزاری سمینارهای آموزشی متعدد در این حوزه بود.
توسعه کسب و کار مراکز آموزش تخصصی IT
مهدیون با تاکید براینکه کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان به دنبال تاثیرگذاری در " ظرفیت سازی و توانمند سازی در حوزه آموزش IT "است، گفت: کمیسیون از طریق تعامل موثر با سازمان‌ های دولتی و نهادهای سیاست گذار تلاش می کنند تا مشکلات در حوزه آموزش را به سازمان های متولی آموزش منعکس کرده و برای حل این مشکلات تلاش کنند.
وی همچنین برقراری ارتباط با مراکز آموزشی مانند مراکز علمی، دانشگاه‌ها و سازمان فنی و حرفه ‌ای را نیز رد دستور کار کمیسیون قرار گرفته است .
مهدیون درخصوص تهیه بانک اطلاعاتی موسسات آموزش IT گفت: کمیسیون درنظر دارد بانک اطلاعات مؤسسات آموزشی خصوصی فعال در زمینه فناوری اطلاعات را تهیه کند تا از این طریق بتوان ظرفیت این مراکز شناسایی کرد و با معرفی این مراکز از طریق سازمان نصر در توسعه فعالیت های این شرکتها موثر باشیم.
استاندارد سازی آموزش های تخصصی IT
مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران، درباره فعالیت‌های کمیسیون آموزش به منظور استاندارد سازی و ساماندهی صدور مجوز مراکز آموزش IT گفت: طی دوره قبل، در این زمینه فعالیت‌ هایی به منظور تدوین دستورالعمل و استاندارهایی برای تایید صلاحیت شرکت ‌های آموزشی انجام دادیم. هدف این بود که سازمان نصر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، فرآیندهایی را برای استاندارد سازی آموزش IT، تدوین و در اجرای آن با سازمان فن آوری اطلاعات همکاری لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در این دوره، کمیسیون آموزش و پژوهش، تفاهم ‌نامه سازمان نصر تهران با سازمان فناوری اطلاعات را در مورد ارزیابی مراکز آموزشی، مدرسین و مراکز آزمون و ساماندهی آموزش فناوری اطلاعات مصرانه پیگیری می کند.
مهدیون با اشاره به هدف کمیسیون در زمینه ساماندهی حوزه آموزش فناوری اطلاعات گفت: از طریق تهیه " تعرفه خدمات آموزش تخصصی فناوری اطلاعات " به شکل سالیانه، تلاش می کنیم تا نرخ ارائه این خدمات در سراسر کشور یکپارچه شود .
برگزاری سمینارهای آموزشی تخصصی
او با اشاره به دستاوردهای پژوهشی و آموزشی کمیسیون در دوره سوم گفت: برگزاری سمینارهای تخصصی حوزه فاوا، برقراری ارتباط با مراکز علمی و آموزشی از جمله پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه ها از جمله دستاوردهای کمیسیون در دوره قبل بودند، در این دوره نیز با بهره گیری از متخصصین مجرب درون صنفی این فعالیت ها را ادامه می دهیم .
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که با ارائه این قبیل سیمنارها هم به هدف ارتقا دانش اعضا سازمان و هم به هدف شناسایی توانمندی های شرکت های فعال آموزشی دست خواهیم یافت .

نظرات : 0

ثبت نظر

76073