۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

GOLDEN NEWS/ خبرهاي طلايي یکشنبه 5 بهمن ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :
خبر:  گوگل این بار ضعف‌ های سیستم عامل اپل را افشا کرد
گروهی از متخصصان امنیتی گوگل سه آسیب پذیری جداگانه را در سیستم عامل OS X شرکت اپل افشا کردند. این گروه قبلا با افشا بدون هماهنگی ضعف‌های ویندوز جنجال آفریده بودند.
گوگل با راه اندازی طرحی موسوم به Project Zero به بررسی سیستم عامل های مختلف دیگر شرکت های بزرگ پرداخته و در صورتی که شرکت های یاد شده بعد از 90 روز مشکلات را رفع نکنند، آنها را افشا می کند.
آسیب‌پذیری ابتدایی که OS X networkd "effective_audit_token نام دارد سوء استفاده از فرامین شبکه‌ ای را برای نفوذ به سیستم عامل OS X Yosemite ممکن می‌کند.
آسیب پذیری دوم مربوط به هسته اصلی سیستم عامل یاد شده بوده و OS X IOKit  نام گرفته است و سومی هم خراب کاری در حافظه هسته اصلی سیستم عامل را امکان پذیر می سازد.
هکرها با استفاده از مشکلات یاد شده می توانند سطح دسترسی خود را در سیستم های مجهز به مک ارتقا داده و در نهایت کنترل کامل رایانه های هک شده را در دست بگیرند.
گوگل مجددا مدعی شده که مشکلات یاد شده را به اطلاع اپل رسانده، ولی این شرکت برای برطرف کردن آسیب پذیری های مذکور اقدام نکرده و بنابراین گوگل مجبور به اطلاع رسانی عمومی در این زمینه گردیده است.
.........................................
خبر:  فورد هم به جمع سازندگان خودروهای هوشمند پیوست
شرکت فورد به دنبال راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی در دره سیلیکون ولی به منظور تمرکز بر ساخت خودروهای هوشمند و بدون نیاز به راننده است.
مرکز یاد شده که مرکز تحقیقات و نوآوری نام گرفته روی طرح های تحقیقاتی مختلفی و از جمله ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده متمرکز شده است.
قرار است مرکز یاد شده به بخشی از اکوسیستم شرکت فورد مبدل شود و از طریق آن ایده هایی به بازار خودرو تزریق شود. 125 مهندس، محقق و دانشمند تا قبل از پایان سال 2015 در مرکز یادشده مستقر خواهند شد.
شرکت فورد همچنین با دانشگاه استنفورد در زمینه افزایش سرعت توسعه و ارتقا خودروهای بدون نیاز به راننده همکاری خواهد کرد. در حال حاضر واحد مهندسی این دانشگاه در حال تست الگوریتم های برنامه ریزی حرکت این خودروها در جاده و همین طور پیش بینی حرکات بعدی آنها است.
این احتمال وجود دارد که پلاتفورم نست گوگل هم به خودروهای هوشمند شرکت فورد اضافه شود. در قالب طرح فورد وسایل نقلیه به ترموستات های هوشمند متصل می شوند تا دمای داخل خودروها به طور خودکار و متناسب با سلیقه راننده و سرنشینان از قبل تنظیم شود.
....................................
خبر:  سونی بعد از چهار سال به کاربران هک شده‌اش غرامت می ‌دهد
کاربران سونی بعد از چهار سال پیگیری در سیستم قضایی آمریکا موفق شدند از این شرکت بابت هک شدن شبکه بازی آنلاینش در سال 2011 غرامت بگیرند.
عده‌ای از شهروندان آمریکایی که در جریان این حمله هکری شاهد سرقت اطلاعات و نقض حریم شخصی خود بوده و همین طور دسترسی خود به شبکه بازی آنلاین سونی را از دست داده بودند از این شرکت شکایت کرده و امسال موفق به دریافت غرامت شدند.
البته این غرامت در قالب اقلام و کالاهای دیجیتال به شاکیان پرداخت خواهد شد. این اقلام عبارتند از مضامین رایگان برای کنسول بازی PS3، سه ماه دسترسی رایگان برای مشترکان جدید PlayStation Plus، کدهای قابل دانلود رایگان برای برخی بازی های PS3 و PSP به شرح زیر:
Dead Nation (PS3
Infamous (PS3
LittleBigPlanet (PS3
Super Stardust HD (PS3
rain (PS3
Puppeteer (PS3
Invizimals: Lost Kingdom (PS3
God of War® HD (PS3
Syphon Filter: Dark Mirror (PSP
LittleBigPlanet (PSP
ModNation Racers (PSP
Patapon 3 (PSP
WipEout Pure (PSP
سونی قبلا به برخی کاربران هک شده خود یک هدیه دیجیتال اهدا کرده بود و لذا این افراد تنها می توانند از یکی از هدایای جدید بهرمند شوند. دیگر افراد می‌توانند حداکثر دو هدیه دریافت کنند.
افرادی که بعد از هک شدن  شبکه آنلاین بازی سونی دیگر به آن اعتماد نداشته و قصد استفاده از این جوایز را نداشته باشند هم در صورت اثبات سرقت هویت خود در سال 2011 می توانند تا 2500 دلار غرامت دریافت کنند. نکته جالب آنکه بسیاری از افراد خسارت دیده در جریان هک سونی در خارج از آمریکا زندگی می کنند، اما این غرامت ها تنها به مشترکان خدمات سونی در داخل آمریکا پرداخت می شود.
.....................................
خبر:  جعبه ابزار هوشمندی که دور مچ بسته می ‌شود
ساعت هوشمندی با قابلیت باز کردن درب نوشابه، بسته ها و محکم کردن پیچ و غیره به بازار عرضه شده که چشمان بسیاری را به خود جلب کرده است.
آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل کاربرد زیاد جعبه ابزارها تمایل دارند تا یکی از آنها را همیشه به همراه داشته باشند اما به دلیل سنگینی یا جا گیر بودن آن مجبور هستید تا جعبه ابزارها را در منزل یا صندوق ماشین نگه دارید؟ اکنون مخترعان امریکایی گجت متفاوتی را ساختند که نه تنها از قابلیت های یک ساعت هوشمند برخوردار است بلکه می تواند همانند یک جعبه ابزار عمل کند.
این ساعت با فولادهای ضد زنگی که دور بند آن کار شده، قابلیت و امکانات متفاوتی را به کاربران می بخشد.خبر:  جعبه ابزار هوشمندی که دور مچ بسته می ‌شود
ساعت هوشمندی با قابلیت باز کردن درب نوشابه، بسته ها و محکم کردن پیچ و غیره به بازار عرضه شده که چشمان بسیاری را به خود جلب کرده است.
آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل کاربرد زیاد جعبه ابزارها تمایل دارند تا یکی از آنها را همیشه به همراه داشته باشند اما به دلیل سنگینی یا جا گیر بودن آن مجبور هستید تا جعبه ابزارها را در منزل یا صندوق ماشین نگه دارید؟ اکنون مخترعان امریکایی گجت متفاوتی را ساختند که نه تنها از قابلیت های یک ساعت هوشمند برخوردار است بلکه می تواند همانند یک جعبه ابزار عمل کند.
این ساعت با فولادهای ضد زنگی که دور بند آن کار شده، قابلیت و امکانات متفاوتی را به کاربران می بخشد.
....................................
خبر:  تماشا ویدیوئی پرو مجازی لباس با آینه‌ های هوشمند
به زودی آینه‌ های هوشمند به انسان‌ ها اجازه خواهند داد تا به طور مجازی لباس ‌های گوناگون را به راحتی پرو کنند.
شرکت MemoMi آینه‌ های جدیدی طراحی کرده که به افراد اجازه می ‌دهد به طور مجازی لباس بر تن کرده، رنگ آن را به طور دیجیتالی تغییر داده و انتخاب ‌های خود را از طریق ایمیل یا رسانه ‌های اجتماعی با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
کاربران حتی می‌توانند یک ویدیوی هفت ثانیه‌ای از خود را ضبط کرده و انتخاب‌های خود را در کنار یکدیگر مقایسه کنند.
این آینه‌ها به پردازشگرهای رایانه ‌ای مجهز هستند و خریداران می‌توانند از آن‌ها برای راه ‌اندازی حساب‌های خرید شخصی استفاده کنند. با این روش آن‌ها می‌توانند از راه دور و توسط دستگاه های شخصی به تاریخچه خرید خود و ویدئوهای پرو لباس ‌ها دسترسی پیدا کنند.
...............................
خبر:  نانوحسگری برای شناسایی فوری گازهای سمی و مواد منفجره
محققان با استفاده از نانو لوله‌ های کربنی حاوی پوشش پلیمری، حسگری برای شناسایی مواد منفجره و سمی تولید کردند.
پژوهشگران دانشگاه یوتا با استفاده از نانو لوله‌های کربنی موفق به ساخت حسگری شدند که با سرعت و دقت بالایی می ‌تواند گازهای سمی، مواد منفجره و مواد مخدر را شناسایی کند.
نانو لوله‌های کربنی با داشتن ساختار لوله‌ ای حاوی اتم‌های کربن با چیدمان هگزاگونالی، هدایت الکتریکی بالایی دارند. از این ماده برای ساخت ادوات ورزشی مستحکم، باتری‌های یون لیتیم و نمایشگرهای کامپیوتری استفاده می ‌شود.
پژوهشگران این پروژه معتقدند که از نانو لوله‌های مورد استفاده در این پژوهش می‌توان برای ساخت پنل‌های خورشیدی انعطاف ‌پذیر استفاده کرد، پنل ‌هایی که قابلیت رول شدن و چاپ روی منسوجات داشته باشند.
ژانگ و همکارانش روشی یافتند که با استفاده از آن می‌ توان توده‌های نانو لوله ‌کربنی را از هم باز کرد و درون پلیمری قرار داد و در نهایت این ترکیب را در مقادیر میکروسکوپی روی الکترود حسگر لایه نشانی کرد.
این الکترود امکان شناسایی گازهای سمی نظیر کلر و سارین را داشته و می‌تواند مواد منفجره نظیر TNT را نیز شناسایی کند.
زمانی که مولکول‌های مواد منفجره، گازهای سمی و مواد مخدر به این حسگر برسد، هدایت الکتریکی آن تغییر کرده و سیگنال ‌هایی ارسال می‌کند که حاکی از حضور این مواد است.
ژانگ می‌گوید: شما می‌توانید ولتاژی بین الکترودها اعمال کرده و عبور جریان را از میان نانولوله‌ها رصد کنید. اگر مواد منفجره یا سمی در نزدیکی این الکترودها وجود داشته باشد، جریان عبوری دچار تغییر شده و به صورت هشداری قابل مشاهده است.
با اصلاح سطحی نانو لوله‌های کربنی توسط پلیمر، این ترکیب می‌تواند به نحوی تغییر کند که قادر به شناسایی مواد منفجره مختلف باشد. از این فناوری می‌توان برای تجهیز اسکنرهای فعلی موجود در فرودگاه‌ها استفاده کرد.
همچنین پلیس‌ها، نظامیان و شرکت‌های فعال در بخش ایمنی نیز می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.
نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.
............................
خبر:  جلوگیری از سرقت دوچرخه با پدالی که به وب متصل است
محققان فرانسوی پدال هوشمندی را طراحی کردند که علاوه بر امکان اتصال به اینترنت، دارای سیستم موقعیت‌ یاب جهانی (GPS)‌ است.
پدال هوشمند Connected Cycle نخستین پدال دارای سیستم موقعیت‌ یاب جهانی (GPS) محسوب می‌شود که امکان رهگیری لحظه ‌ای موقعیت دوچرخه را با استفاده از نرم‌افزار مخصوص روی تلفن همراه فراهم می‌کند، درصورت سرقت دوچرخه نیز می‌توان از طریق این سیستم، موقعیت آن را رهگیری کرد.
این پدال که برای تمامی مدل‌های دوچرخه قابل استفاده است، همچنین مجهز به حسگرهای مختلف و جی‌ پی ‌آر ‌اس (GPRS) برای اتصال به اینترنت است که انرژی مورد نیاز آنها توسط رکاب زدن تأمین می‌شود.
حسگرها با شروع پدال زدن، اطلاعات سرعت، مسیر و میزان کالری سوزانده شده را ثبت و اطلاعات را به تلفن همراه دوچرخه‌ سوار ارسال می ‌کند.
هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول مشخص نشده است.
...............................
خبر:  اسپری خواب‌آور جایگزین قرص خواب می‌شود
محققان آمریکایی اسپری جدیدی طراحی کردند که با کمک ماده شیمیایی ملانونین، ظرف مدت یک ساعت فرد را به خواب فرو می ‌برد.
این محصول که Spayable Sleep نام دارد، مخلوطی از ماده شیمیایی ملانونین، تیروزین و آب است.
قرص‌های خواب‌ آور متداول حاوی 100 تا 300 برابر نیاز بدن به ملانونین هستند و به همین دلیل در روز بعد باعث حالت گیجی و سردرد می‌ شوند.
اما هر پاف این اسپری حاوی 0.03 میلی‌گرم از این ماده شیمیایی است و درصورتی که فرد در نیمه‌ های شب از خواب بیدار شود، با دو پاف ساده در زیر گردن فرد مجددا به خواب فرو می‌ رود.
نخستین اسپری خواب‌آور حاوی ملانونین از فوریه (بهمن ماه) با قیمت 85 دلار به بازار عرضه می‌شود.
...............................
خبر:  عرضه وصله اضطراری برای نرم افزار فلش
شرکت ادوب از عرضه وصله اضطراری برای به روز رسانی نرم ‌افزار چند رسانه‌ ای فلش خبر داده و از کاربران خواسته به سرعت آن را نصب کنند.
وصله یاد شده مانع از نفوذ هکرها به رایانه ها و سرقت اطلاعات شخصی افراد می شود. آسیب پذیری مذکور در تعدادی از نسخه‌های فلش برای سیستم عامل ویندوز، اپل و لینوکس مشاهده شده است.
ادوب می‌گوید در حال تحقیق در مورد یک آسیب پذیری احتمالی دیگر است که ممکن است مبنای طراحی یک کیت آنلاین برای انجام جرائم سایبری قرار گرفته باشد. این کیت از سو گروه‌های خرابکار سایبری برای قفل گذاری اطلاعات و سپس باج گیری از مالکان این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
برنامه فلش در بسیاری از وب سایت‌ها برای مشاهده ویدئو و دیگر انواع محتوا چند رسانه ‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی ‌ها نشان می ‌دهد آسیب پذیری جدیدی که برای رفع آن وصله ‌ای عرضه شده بیشتر از طریق مرورگر Internet Explorer و روی ویندوز مورد سوء استفاده بوده است.
...............................
خبر:  درمان افسردگی با نور
 در فصل زمستان به دلیل کمبود نور خورشید، تمامی ریتم های بیولوژی بدن دست خوش تغییرات گسترده ای می شوند که می تواند منجر به افسردگی شود.
افسردگی، یکی از بیماری هایی است که جوامع امروزی را تهدید می کند. فصل زمستان، یکی از فصل هایی است که با افسردگی بروز کرده و عمده علت افسردگی در فصل زمستان را می توان در عدم وجود نورخورشید، ابری بودن هوا و همینطور کمتر تابیدن نور خورشید به زمین دانست.
این بیماری با علائم مختلف و متفاوتی آغاز شده و با دارو و روان درمانی می توان به درمان بیماران پرداخت. اما محققان فرانسوی معتقدند، نور و به طور دقیق تر رنگ نور می تواند نقش به سزایی را در روحیه و همین طور رفتارهای انسانی ایفا کند.
محققان در این مطالعه افرادی که مبتلا به افسردگی های مزمن یا احساس خودکشی بودند مورد بررسی قرار داده و با کمک طیف های مختلفی از نور به پردازش تغییرات روحی و روانی در آنها پرداختند.
مطالعات اخیر محققان فرانسوی نشان می دهد که بیش از 83 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی با دریافت طیف قابل توجهی از نور درمان شدند.
محققان معتقدند نورها با رنگ های مختلف می توانند تاثیرات متفاوتی را بر انسان ها داشته باشند و به تنظیم هورمون خواب یا میزان افسردگی در آنها به پردازند.

نظرات : 0

ثبت نظر

51167