۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

فراخوان شناسایی مشاور برای تهیه بانک اطلاعاتی حوزه ICT داده شد

به گزارش ICTPRESS، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف انتخاب مشاور برای تهیه بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام به شناسایی مشاور کرده است.
هدف نهایی پروژه این است که تمام مولفه ‌های سرمایه‌ گذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت بانک اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا کسانی که تمایل به سرمایه ‌گذاری در این حوزه دارند با آگاهی کافی وارد این حوزه شوند و به معنای دیگر بانک جامع سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد و به متقاضیان ارائه شود.
در این فراخوان رگولاتوری از شرکت ‌های دارای گواهی توانایی در اجرای طرح های انفورماتیکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری دعوت کرده برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کنند.
فروش اسناد این پروژه از ابتدای بهمن ماه 93 آغاز شده و تا 12 بهمن ماه جاری ادامه دارد.
آخرین آمار از وضعیت سرمایه‌ گذاری‌ های انجام شده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌ داد که تا سال 91 حدود 61 درصد از سرمایه ‌گذاری ‌های بخش ICT در بخش خدمات، 31 درصد در بخش تولید و 8 درصد در بخش واردات انجام شده است.
سهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید نا خالص ملی کشور (GDP) تا پایان برنامه پنجم باید به 2 درصد برسد و برای رسیدن به هدف برنامه پنجم و افزایش سهم ICT در GDP کشور افزایش سرمایه‌ گذاری‌ ها در بخش تولید نسبت به بخش خدمات احساس می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

88828