۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

خبرهاي طلايي شنبه 11 بهمن ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :
خبر:  گجتی که روابط شما را براساس احساسات شناسایی می‌کند
گجت متفاوتی تولید و روانه بازار فناوری شده که نه تنها ارتباطات کاربران را طبقه بندی می‌کند بلکه ارتباطات دوستانه یا غیر دوستانه را نیز متذکر می شود.
آیا تاکنون برایتان پیش آمده زمانی که اسم یا پیام شخصی روی اسمارت فون یا تبلت هایتان ظاهر می شود، دچار استرس و نگرانی شوید؟ کاربران بسیاری از اوقات با ظاهر شدن اسم یک مخاطب خاص روی اسمارت فون هایشان احساس ناخوشایند، استرس و ... را تجربه می کنند اما گاها خود به این احساس واقف نیستند.
اکنون گجت متفاوتی ساخته شده که با کمک یک اپلیکیشن به سادگی با اسمارت فون و تبلت ها ارتباط برقرار کرده و روابط اجتماعی کاربر با سایر مخاطبان را کنترل و طبقه بندی می کند.
این گجت به پردازش تماس های تلفنی، پیامک و ... می پردازد. سپس ارتباطات کاربر را بر اساس احساساتش طبقه بندی کرده، برای مثال اگر کاربر با تماس یا پیامک مخاطبی عصبانی شده یا میزان ضربان قلب و هیجان و  ... در وی افزایش پیدا می کند، اپلیکیشن به صورت خودکار اسم این شخص را در انتها یا ابتدای لیست مخاطبان قرار می دهد.
این گجت همانند یک دستبند به دور مچ دست بسته شده و به آنالیز و ارتباط بین علائم حیاتی مانند ضربان قلب، نبض و ... با تماس های کاربر در کاربران می پردازد تا به میزان استرس کاربر در زمان مکالمات تلفنی پرداخته باشد.
مخترعان از این گجت هوشمند با نام "خالص سازی ارتباطات" یاد کردند زیرا این گجت دستگاهی است که ارتباطات خوب و صمیمی کاربر را در اولویت قرار داده و ارتباطاتی که باعث استرس و افزایش ضربان قلب و غیره می شوند را در انتهای لیست مخاطبان قرار می دهد.
............................
خبر:   نسخه حرفه‌ای گوگل ارث هم رایگان شد
کاربرانی که از امکانات مختلف برنامه گوگل ارث استفاده می ‌کردند، از این پس می‌توانند به امکانات نسخه حرفه ای این برنامه نیز به رایگان دسترسی داشته باشند.
Google Earth Pro که پیش از این استفاده سالانه از آن مستلزم صرف هزینه 399 دلاری در سال بود امکان مشاهده سه بعدی ساختمان ‌او دیگر اماکن را فراهم می آورد. تهیه اسکرین شات ‌ای سه بعدی، مشاهده وضعیت ترافیکی و جزییات جغرافیایی و حتی ضبط مسیر سفر به طور مجازی از جمله دیگر مزایای Google Earth Pro است.
پیش از استفاده رایگان از این خدمات باید با مراجعه به آدرس https://geoauth.google.com/gev0/free_trial.html  ثبت نام کنید و مطمئن شوید رایانه شخصی شما از حداقل امکانات سخت افزاری برای اجرای برنامه یاد شده برخوردار است.
این سرویس با ویندوز XP یا بالاتر از آن سازگاری دارد و روی رایانه های مک با سیستم عامل OS 10.6  به بالا هم اجرا می شود. حداقل 500 مگابایت ظرفیت حافظه و 512 مگابایت RAM  از حداقل نیازمندی های اجرای Google Earth Pro است.
............................
خبر:  انگلیس گوگل را مجبور به تغییر سیاست‌های حریم شخصی کرد
به دنبال فشارهای مقامات انگلیسی، شرکت گوگل مجبور شد سیاست‌های خود در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران را در این کشور تغییر دهد.
بنابر بیانیه اداره  ICO  در این کشور، گوگل موظف است در زمینه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران بر اساس قوانین داخلی کشور انگلیس عمل کند تا حفظ حریم شخصی کاربران تضمین شود.
گوگل در مارس سال 2012 با ادغام تمامی سیاست گذاری های مختلف خود در حوزه حریم شخصی همه این سیاست ها را در یکدیگر ادغام کرد. اما ICO معتقد است سیاست گذاری حریم شخصی جدید این شرکت بسیار مبهم است و توضیح نمی دهد شرکت مذکور چگونه و چرا اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می کند.
گوگل به علت همین نوع سیاست گذاری بارها در کشورهای مختلف اروپایی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و اتحادیه اروپا هم از این شرکت خواسته در این زمینه اطلاعات بیشتری به کاربران ارائه دهد.
از جمله کشورهایی که به همین علت گوگل را مورد پیگرد قضایی قرار دادند می توان به فرانسه، اسپانیا، هلند، ایتالیا و آلمان اشاره کرد.
............................
خبر:  عرضه محصولات اندرویدی برای اولین بار از مرز یک میلیارد گذشت
برای اولین بار در سال 2014 تعداد محصولات مختلف مجهز به سیستم عامل اندروید از مرز یک میلیارد واحد گذشت.
سیستم عامل اندروید گوگل در سال 2014 حدود 81 درصد از این بازار را به خود اختصاص داد و در مقابل تنها 15 درصد از بازار سیستم عامل های همراه نصیب iOS اپل شد.
همچنین برای اولین بار در سال 2014 تعداد محصولات مختلف مجهز به سیستم عامل اندروید از مرز یک میلیارد واحد گذشت. این رقم در سال 2013 برابر با 780.8 میلیون واحد بود و بنابراین گوگل توانسته در سال 2014 رشد قابل قبولی داشته باشد.
بنابراین گزارش، تعداد گوشی ها، تبلت ها و ... مجهز به iOS که در سال 2014 روانه بازار شدند برابر با 192.7 میلیون واحد بوده است. تحقیقات Strategy Analytics نشان می‌دهد بازار سیستم عامل همراه بین دو شرکت اپل و گوگل قسمت شده و بعید به نظر می‌ رسد در آینده نزدیک شرکت هایی مانند مایکروسافت یا آمازون و ... بتوانند تحولی اساسی در این عرصه ایجاد کنند.
در حال حاضر سیستم عامل Windows Phone مایکروسافت تنها سه درصد از بازار جهانی سیستم عامل های همراه را در اختیار دارد که به معنای عرضه و نصب روی 39 میلیون گوشی در سراسر جهان است.
............................
خبر:  گام‌های اولیه برای ساخت بمب هوشمند نابودگر سرطان مغز استخوان در کودکان
محققان با استفاده از نوعی پروتئین و RNAi، موفق به ساخت نانو دارویی برای مبارزه با سرطان مغز استخوان در کودکان شدند، این نانودارو، فعالیت نوعی ژن تکثیردهنده سلول‌های سرطانی را متوقف می ‌کند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا گام‌ های اولیه برای ساخت بمبی هوشمند به منظور از بین بردن یکی از رایج‌ ترین سرطان‌های کودکان موسوم به لوکیما (نوعی سرطان مغز استخوان) را برداشتند.
اخیراً مقاله‌ای با عنوان "A rationally designed nanoparticle for RNA interference therapy in B-lineage lymphoid malignancies" در نشریه EBioMedicine منتشر شده که در آن راهبرد جدیدی برای درمان این بیماری در کودکانی که تنها 20 درصد شانس زندگی داشتند، ارائه شده است.
این محققان می‌گویند: اگر بدانیم که چه چیزی موجب مقاوم شدن سلول‌های لوکیما در برابر داروی شیمی‌درمانی می‌شود، آنگاه می ‌توان با این بیماری مبارزه کرد.
ما به ساز و کار این سلول‌ها پی بردیم. قدم بعدی در این مسیر طراحی دارویی است که می‌تواند روی هدف خاصی متمرکز شود.
این بمب هوشمند، ژن ناقصی را در بدن هدف‌گیری می‌کند، ژنی که مسئول تولید پروتئین غیرطبیعی CD22 است. این پروتئین موجب تکثیر سلول‌های بنیادی سرطان شده و از سویی مقاومت در برابر داروی شیمی‌درمانی را در سلول‌های شیمی‌درمانی ایجاد می‌کند.
این ژن موجب عقیم ماندن روش‌های درمانی مختلف نظیر پیوند مغز استخوان و شیمی‌ درمانی می‌شود.
این تیم تحقیقاتی، RNAi ویژه‌ای طراحی کردند که می‌تواند ژن مولد CD22 را خاموش کند. در این پروژه محققانی از دانشگاه ایلینویز همکاری داشتند. این گروه تحقیقاتی برای رساندن RNAi به سلول سرطانی از نوعی پروتئین استفاده کردند.
قطر این بمب هوشمند تنها 100 نانومتر بوده و نسل جدیدی از نانوداروها به شمار می‌رود.
محققان اعلام کردند، هدف ما ترکیب فناوری‌ نانو و زیست درمانی برای رسیدن به راهبردی جدید برای مبارزه با سرطان در کودکان است.
این محققان، برای انجام این پروژه از حمایت مالی 1.2 میلیون دلاری استفاده کردند.
 ............................
خبر:  مردم آمریکا از جاسوسی‌های علنی اپراتور وریزون خلاص شدند
اپراتور مخابراتی وریزون در آمریکا سرانجام تصمیم گرفت به مشترکان خود اجازه دهد برنامه ردگیری جنجالی سوپرکوکی را غیرفعال کنند تا از شر کنترل‌های مکرر این اپراتور رهایی یابند.
وریزون برنامه مذکور را برای بررسی و نظارت بر عادت های کاربران در زمان استفاده از گوشی ها و تبلت هایشان طراحی کرده است تا از این طریق برای آنان تبلیغات مرتبط با علائقشان ارسال کرده و دیگر آیتم های جذاب را به این افراد پیشنهاد دهد.
بعد از افشای وجود چنین برنامه ای توسط رسانه های آمریکا، گروه های مدافع حقوق مدنی و هزاران مشترک وریزون به شدت به این شرکت اعتراض کردند و با وارد عمل شدن کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، برای وریزون چاره ای جز تسلیم شدن باقی نماند.
این تخلف محدود به وریزون نبوده و AT&T هم قبلا دست به اقدامات مشابهی زده بود که با شکایت مشترکانش مجبور به عقب نشینی شد. البته وریزون ابتدا مدعی شده بود که قادر نیست به طور کامل جلوی فعالیت برنامه سوپرکوکی را بگیرد، اما با تشدید فشارها نظر خود را تغییر داد.
...............................
خبر:  کشف عنکبوتی که تار برق‌دار تولید می‌کند
از این پس باید ویژگی جدیدی را به استحکام و سبکی تار عنکبوت اضافه کرد: خاصیت برق ‌گرفتگی.
از قرن‌ها پیش تار عنکبوت به عنوان ساختاری بسیار سبک و در عین حال فوق ‌العاده مستحکم شناخته شده است. این ویژگی ها موجب شده تا امروزه ایده استفاده از تار عنکبوت در بسیاری از امور و صنایع مطرح شود نظیر ساخت جلیقه ضد گلوله تا تجهیزات الکترونیکی و حالا با شناسایی گونه ‌ای از عنکبوت‌ها که تارهایی با خاصیت الکتریکی تولید می‌کنند قابل پیش بینی است که به زودی بر کارایی این ساختار ارزشمند طبیعی افزوده شود.
یافته‌های جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد گونه‌ ای عنکبوت وجود دارد که تار آن الکتریسیته ساکن در خود دارد، دقیقا مانند موهای گربه که پس از مالش دادن با بادکنک در این وضعیت قرار می‌ گیرد.
این محققان به تازگی نتایج دستاوردی جالب توجه را در نشریه Biological Letters منتشر کردند که نشان می‌ دهد چگونه گونه‌ ای عنکبوت طی فرآیندی پیچیده و حیرت انگیز، تارهای خود را همراه با الکتریسیته ساکن تولید می‌کند.
محققان دریافتند که این گونه از عنکبوت که به آن "عنکبوت وسط باغ" گفته می‌ شود همواره دارای تارهایی است که مقادیر بسیار اندکی بار الکتریکی در خود دارد. این جانور از اندام ویژه‌ای در بدنش تارهای منحصربه فردش را تولید و به بیرون پرتاب می‌کند و جالب اینکه با استفاده از آن شبکه ای از تارهای در هم تنیده الکتریکی می ‌سازد.
باردارساختن تارها طی فرآیند جالب توجهی صورت می ‌گیرد. تار پس از تولید درحالی از بدن حشره خارج می ‌شد که با سایش با عضوی خاص که ساختاری فیبر مانند دارد دارای بار الکتریکی می‌شود.
............................
خبر:  تولید گرافن مغناطیسی برای نخستین بار
گرافن با وجود نیروی بالای آن، رسانایی برای برق و گرما و همچنین ثبات شیمیایی آن، مغناطیسی نیست. اکنون تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید موفق شده‌اند این ویژگی را نیز در آن ایجاد کنند.
گرافن مغناطیسی حاصله می‌تواند طیف وسیعی از کاربردها را داشته و از جمله در تراشه‌های رایانه‌ ای اسپینترونیک قابل استفاده است.
اگرچه تیم‌های دیگر در گذشته گرافن را مغناطیسی کرده بودند، این کار با جفت کردن گرافن با مواد خارجی حاصل شده بود که وجود این ناخالصی‌ها بر ویژگی‌های الکترونیکی آن تاثیر منفی می‌گذاشتند.
اما در دستاورد جدید محققان، گرافن کاملا خالص ماند.
آن‌ها ورقی از گرافن منظم را روی لایه اتمی نرمی از گارنت ایتریم آهن مغناطیسی قرار دادند. این ماده سپس به سادگی گرافن را در زمان قرار گرفتن روی آن، مغناطیسی کرد. گارنت ایتریم آهن به این دلیل مورد استفاده قرار گرفت که سایر مواد مغناطیسی می‌توانند خواص انتقال الکتریکی گرافن را مختل کنند.
هنگامی که ورق گرافن برداشته شده و متعاقب آن در معرض یک میدان مغناطیسی قرار گرفت، ویژگی های مغناطیسی خود را به نمایش گذاشت.
محققان گفتند، این اولین بار است که گرافن با این شیوه مغناطیسی شده است.
جزئیات این دستاورد در مجله Physical Review Letters منتشر شده است.
............................
خبر:  مشاهده سرفه ابرسیاهچاله در پی خوردن نودل ستاره‌ای
ستاره‌شناسان، رفتار سیاهچاله غول ‌پیکری را در زمان خوردن یک ستاره مشاهده کردند که آن را مانند نودل می ‌بلعیده است.
اگرچه محققان پیش از این بلعیده شدن ستارگان را توسط سیاه‌چاله‌ها مشاهده کرده بودند، این مورد جدید بسیار نادر بود زیرا به آسانی برای سیاه ‌چاله مذکور قابل بلع نبوده است.
در حقیقت، ستاره قربانی واقع در فاصله سه میلیارد سال نوری از زمین به دلیل گرانش بسیار زیادش در گلوی سیا‌هچاله می ‌پرید.
این کشف جالب توسط تلسکوپ کوچکی در رصدخانه مک ‌دونالد تگزاس در ژانویه 2006 صورت گرفت.
این رویداد با قدر منفی 22.5، به درخشانی " فرانواختر " بود که گروه جدیدی از درخشان ترین انفجارات ستاره‌ ای شناخته ‌شده است.
این رویداد توسط دانشمندان " Dougie " نامیده شده که نام خود را از شخصیتی کارتونی گرفته که تصور می‌کرد یک ابرنواختر است.
محققان اظهار داشتند، این رویداد احتمالا یک اختلال جزر و مدی بوده که در آن، گرانش عظیم یک سیاهچاله بر یک سوی ستاره بسیار شدیدتر از سوی دیگر آن وارد و باعث ایجاد جزر و مد و فرو پاشیدن ستاره می ‌شود.
هنگامی که ستاره‌ای به سیاهچاله نزدیک می‌شود، سمت نزدیکتر آن شدیدتر از سوی دیگر کشیده می‌شود. این جزر و مدها می‌توانند به قدری قوی باشند که ستاره را مانند یک رشته بکشند.
ستاره‌شناسان بر اساس ویژگی‌های نور Dougie و استباط خودشان از جرم اولیه ستاره، تشخیص دادند که این ستاره در ابتدا شبیه به خورشید بوده و سپس توسط سیاه چاله از هم پاشیده است.
رصد محققان از کهکشان میزبان در کنار رفتار Dougie، آن‌ها را به این نتیجه رساند که سیاه چاله مرکزی این کهکشان احتمالا دارای جرم متوسط یک میلیون خورشید است.
............................
خبر:   آسمان خراشی فوق مدرن از تلفیق چوب و بتن ساخته شد
طرح اولیه آسمان خراش دوست دار محیط زیستی ارائه شده که ویژگی های خاص دارد و شاید مهمترین ویژگی اسکلت چوبی آن باشد.
این آسمان خراش فوق مدرن که Elastic Woodscraper II نام دارد ترکیبی خلاقانه از ایده های نوآورانه است. این نکته که حدود 70 درصد این سازه از چوب ساخته می شود نشان از توجه طراحان آن به رعایت اصول زیست محیطی، آنهم در عالی ترین سطح خود دارد.
در این آسمان خراش تولید الکتریسیته از انرژی بادی و خورشیدی با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا صورت می گیرد. از این رو می توان این سازه را در زمینه نیاز به منابع انرژی خود کفا دانست.
طراحان سازه به جزئیات آن نیز توجه زیادی کردند. به عنوان مثال مبلمان تک تک آپارتمان های آن به گونه ای طراحی شده که قابلیت تاشدن داشته باشند.
بدین ترتیب امکان استفاده از فضای محدود آپارتمان برای اهداف مختلف فراهم می شود. یکی از این اهداف، تبدیل آپارتمان به استودیوی ضبط موسیقی و سایر کارهای هنری از این دست اعلام شده است.
آسمان خراش
هسته اصلی این آسمان خراش از بتن است. در این هسته 5 آسانسور پیشرفته تعبیه شده که در کنار راه پله و یک سری لوله های عمودی ساختار کلی آن را در کنار آپارتمان ها تشکیل می دهند.
در ساختار این آسمان خراش تا 9 مکعب بزرگ ساخته می شود که در هر کدام 15 آپارتمان به چشم می خورد. آپارتمان ها از 60 تا 95 مترمربع مساحت دارند.
از نکات جالب توجه این آپارتمان ها امکان مشاهده محیط بیرون از کف تا سقف است و این درحالی است که از مواد مخصوصی در بدنه آنها استفاده شده که حریم خصوصی زندگی ساکنان آنها محفوظ می ماند.

نظرات : 0

ثبت نظر

80747