۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

فناپ از راهکار جامع صندوق فروشگاهی خود رونمایی می کند

به گزارش ICTPRESS، صندوق های فروشگاهي یکی از تجهیزاتی است که طی سال های گذشته به تدریج استفاده از آن رواج پیدا کرده است و شاید برخی از ما با انواع مختلف آنها در فروشگاه های کوچک و بزرگ مواجه شده باشیم.
شرکت فناپ راهکارهای جدیدی را برای ارائه این محصول در نظر گرفته و با ورود تجهیزات سخت افزاری مناسب، جمع آوری و پيشنهاد نرم افزارهای كارآمد مرتبط و انعقاد قرارداد با برخی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مالی خريد اين دستگاه، زمينه‌اي مناسب براي گسترش استفاده از اين صندوق‌ها فراهم آورده است.
در این خصوص به گفتگو با سیاوش احمدی، مدیر پروژه " راهکار جامع صندوق فروشگاهی فناپ " پرداختیم .

صندوق‌هايي كه ضرورت مي‌ شوند
احمدی با بیان اینکه این طرح در 15 بهمن ماه سال جاری رونمایی می شود، گفت: " راهکار جامع صندوق فروشگاهی فناپ " یکی از طرح های بزرگی است که واحد توسعه بازار شرکت فناپ بیش از یک سال و نیم برای آن زمان گذاشته است.
مدیر پروژه " راهکار جامع صندوق فروشگاهی فناپ " در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره ضرورت استفاده از صندوق های فروشگاهی گفت: در گذشته ای نه چندان دور استفاده از این صندوق ها و به ویژه انواع لمسی آنها تنها به فروشگاه های بزرگ و برند محدود می شد، اما با توجه به کارآیی اين صندوق ها به تدریج استفاده از آنها رواج پیدا کرده است و تاجایی پیش رفت که اکنون حتی بسیاری از واحدهای فروشگاهی خرد نیز به استفاده از اين صندوق ها می پردازند، بر همين اساس پیش بینی ما این است که در سال های آتی بهره مندی از این نوع صندوق ها به نوعی ضرورت تبدیل خواهد شد.


مزایای بکارگیری راهکار جامع صندوق فروشگاهی فناپ
مدیر پروژه " راهکار جامع صندوق فروشگاهی فناپ " در پاسخ به این سوال که صندوق جدید ارائه شده توسط هلدینگ فناپ، چه وجه تمایزی با سایر صندوق ها خواهد داشت، بیان کرد: راهکاری که در فناپ برای این حوزه در نظر گرفته شده راهکاری جامع به شمار می رود چرا که علاوه بر سخت افزار، نرم افزارهای باکیفیت و همچنین سرویس و پشتیبانی گسترده در سطح کشور را نیز پیشنهاد خواهد کرد.
احمدی ویژگی های دیگری چون دسترسی واحدهای مختلف به لیست فروش کامل اجناس، اجناس در انبار و فروش نرفته و ... را از دیگر مزایا استفاده از این راهکار برشمرد که در حال حاضر آماده عرضه به شرکتهای psp و همچنین بانکها است.
وی گفت: با بهره گیری از این راهکار و با کمک نرم افزارهای مختلف، افراد می توانند در بخش های متنوعی از انبارداری و حسابداری گرفته تا ثبت شماره تماس، مشخصات واطلاعات کامل مشتريان و همچنين مشخصات خریدهای صورت گرفته، مدیریتی جامع بر اطلاعات خود داشته باشند.


الزام 30 صنف براي بهره‌گيري از صندوق‌ هاي فروشگاهي
احمدی با تاکید بر الزام قانونی در نظر گرفته شده در این حوزه افزود: از سال 1391 سالانه 10 صنف از سوی سازمان امور مالياتي ملزم به استفاده ازاین صندوق‌ها شدند و اکنون 30 صنف ملزم به استفاده از صندوق هاي فروشگاهی هستند تا با بهره گيري از اين صندوق ها اطلاعات مالي خود را به سازمان امور مالياتي انتقال دهند و محاسبه مالیات آنها براساس این اطلاعات انجام شود.
وی گفت: برخی از اصناف چون سازندگان طلا و جواهرات، آهن آلات، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و انواع رایانه، ماشین های اداری، لوازم خانگی، تالارهای پذیرایی و هتل ها، مشاوران املاک و داروخانه ها طی این سالها ملزم به استفاده از این نوع صندوق ها شدند.
وی از تخفیف های مالیاتی برای اصناف و واحدهایی که از این دستگاه استفاده می کنند خبر داد و گفت: از سوی دیگر با بهره گیری از صندوق های فروش، به صورت آنی لیست خریدهای مشتریان همراه با قیمت و اطلاعات مختلف آنها در اختیار مشتری قرار می گیرد که این موضوع علاوه بر شفاف سازی بیشتر، باعث افزایش اعتماد مشتری و جلوگیری از بروز اشتباهات انسانی خواهد شد.
احمدي در خصوص تامین سخت افزارهای این صندوق گفت: تامین سخت افزارهای مربوط به این حوزه نیز از کشورهای مختلفی مانند ایتالیا، تایوان، کره و چین صورت می گیرد و در کل در بازار سه نوع سرویس ECR، POS و تاچ POS  ارائه می شود که هر یک از آنها،  ویژگی ها و البته قیمت خاص خود را دارند.
احمدی بحث امنیت را از جمله مباحثی دانست که مورد توجه جدی قرار دارد و ادامه داد: تجربيات مختلف ما در هلدينگ فناپ نيز پشتوانه‌اي قوي از نظر تامين امنيت به شمار مي‌ رود و بر همین اساس مي ‌توان مدعي شد محصولات و خدمات ما از نظر امنیتی در حد بالایی قرار دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

86649