۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

فصل نامه ناکوک به زودی به تماشاخانه استاد انتظامی میرود

به گزارش ICTPRESS، محمد جواد حاجیلویی ،اشکان شریعت ،رضا فخاری نویسندگان فصل نامه ناکوک هستند.
رضا موسوی محمد جواد حاجیلویی، محمد حسین مجد طاهری،محمد حق شناس، معصومه ورزدار، فاطمه سوهانی، لاوین حسینی، سونیا کثیری، امید اشرفی مقدم، نگین مهران بازیگران جوانی هستند که در فصلنامه ناکوک ایفا نقش می کنند.
آهنگسازی این اثر را معین الدین خورشیدی بر عهده دارد و با ارائه سبک جدیدی از موسیقی در تئاتر تفاوت ویژه ای را ایجاد کرده است.
مهناز میرجلیلی برنامه ریزی ودستیار کارگردان فصلنامه ناکوک را بر عهده دارد همچنین در بخش موسیقی درامرز و سازهای کوبه ای بر عهده میلاد قجاوند ویولن توسط ما ئده ده پهلوان و فلوت توسط پریسا جداری نواخته می شود.
فصل نامه ناکوک با طراح صحنه و لباس فاطمه اعظمی و دوخت لباس زینب اعظمی ،طراحی و اجرای گریم روژین رحیمی و الهه عبدی و گرافیک حمید محمودی کیا و مجتبی صلواتیان، طراح نور جعفر پوینده اجرا می شود.
تیزر فصل نامه ناکوک نیز توسط محمد پیروزرام، معین الدین خورشیدی، علی اسماعیل لو، هاشم درزی ساخته شده است.
ضیا صفویان، سینا عدلی،بهاره سیدی عکاسان فصل نامه ناکوک هستند .
علاقه مندان میتوانند با مراجعه به سایت www.tiwall.com
یا تماس با شماره 09198079179جهت خرید بلیط اقدام کنند.
آدرس خیابان ایران شهر ،باغ هنرمندان ،خانه هنرمندان ایران ،نمایشخانه استاد انتظامی
زمان:15 بهمن الی 4 اسفند
ساعت اجرا 18:15
......................................
پویا پیروزرام کارگردان:  فصل نامه ناکوک با تمرینات سخت و استفاده از ایده های کل گروه به پیش میرود
پویا پیروزرام، با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته با ارائه ایده هایی توسط محمد جواد حاجیلویی نوشتن متن اولیه فصل نامه ناکوک شروع شد و تمرینات اولیه آغاز شد و از ابتدای آغاز فعالیت، موسیقی این نمایش بر عهده معین الدین خورشیدی  قرار گرفت .
وی با اشاره به اینکه شیوه کار، کار گاهی است و ایده تمام افراد در کارمورد توجه قرار گرفته است، گفت: فصل نامه نا کوک بر اساس اتودها و ایده های کل گروه پیش رفت .
پیروزرام افزود: فصل نامه ناکوک در جشنواره تئاتر دانشگاهی که در اردیبهشت 93برگزار شد اجرا و در تماشاخانه انتظامی مورد بازبینی قرار گرفت و اوایل تابستان کار برای اجرای مجدد مورد قبول واقع شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بازیگران در سه ماه تابستان تمرین نداشتند ادامه داد: از اوایل مهرماه تمرین به صورت مداوم و جدی آغاز شد.
پیروزرام ادامه داد : تمرینات فصل نامه ناکوک سخت، زمان بر اما لذت بخش است و افرادی که در این گروه فعالیت می کنند جوان و پر انرژی و علاقه مند به تئاتر هستند و اگر این انرژی و پشتکار گروه نباشد برای ادامه راه دوام نمی آورند .
کارگردان فصل نامه ناکوک با بیان اینکه نتایج دلخواه در پروسه زمانی طولانی مشخص خواهد شد گفت: افراد توانمندی در گروه فعالیت می کنند و جنس تمرینات در این تئاتر بسیار سخت و دشوار است.
وی همچنین به موسیقی در فصلنامه ناکوک اشاره کرد و ادامه داد: بیس اصلی کار بر پایه موسیقی پیش می رود و موسیقی جدا یا چسبیده به کار نیست از ابتدای نمایش کار با موسیقی شروع می شود و فصل نامه ناکوک از دل موسیقی به وجود می آید.
وی گفت: تمرین در موسیقی و آواز و واکنش های فیزیکی در صحنه شیوه اجرا را سخت و لذت بخش می کند .
وی همچنین به انرژی و تجربه جوانان اشاره کرد و گفت: افراد جوان و علاقه مندی که در گروه هستند ریسک پذیری بالایی نسبت به دیگران دارند و انرژی و انگیزه ای که به کل گروه می دهند قابل تقدیر است.
وی در پایان گفت: فصل نامه ناکوک نسبت به خیلی از کارهای اجرا شده کاری بسیار متفاوت است امیدواریم انرژی و متفاوت بودن این کار بلاواسطه بین تماشاگر و بازیگر تبادل شود.
کارگردان فصلنامه ناکوک در پایان درباره نقش کلیدی تهیه کننده در عرصه تیاتراشاره کرد و افزود حضور محمد پیروزرام در نقش تهیه کننده در این پروژه  باعث بالا رفتن انگیزه گروه و بهبود کیفیت اجرا برای مخاطب شد.
......................................
معین الدین خورشیدی آهنگساز فصل نامه ناکوک:
بداهه نوازی و اجرای موسیقی زنده مهمترین تفاوت فصل نامه ناکوک  با نمایش های دیگر
معین الدین خورشیدی آهنگساز فصل نامه ناکوک با بیان اینکه بداهه زنی از ویژگی بارزاجرای موسیقی در فصل نامه ناکوک است گفت:بخش اصلی موسیقی در تمرین ها پایه ریزی شد.
آهنگساز فصل نامه ناکوک گفت:موزیک تکمیل کننده یا پرکننده فضا نیست بلکه جزئی از صحنه محسوب می شود.
تعدادی از آهنگ هایی که در فصل نامه ناکوک مورد استفاده قرار گرفت با الهام از بازی بازیگران و فضایی که آنها ایجاد کردند ساخته شد.
وی با اشاره به اینکه مبنای کار در فصل نامه ناکوک گروه خوانی است افزود: بخشی از موسیقی کار نیز با الهام گرفتن از انیمیشنی ژاپنی به نامelfenliedوانیمیشنghost in a shellساخته شد.
خورشیدی همچنین به اهمیت موزیک در هنرهای نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: برای به حرکت در آوردن بازیگر روی صحنه از ابتدای شروع نمایش از موسیقی استفاده می شود و انرژی که موسیقی به افراد منتقل میکند بیس کار گروه به شمار می رود.

نظرات : 0

ثبت نظر

88993