۱۴۰۳ دوشنبه ۰۲ مهر

خبرهاي طلايي شنبه 18 بهمن ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :
خبر:  عرضه اولین گوشی همراه مجهز به سیستم عامل اوبونتو
پس از سال‌ها وعده و وعید، سرانجام اولین گوشی تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اوبونتو به نام Aquarius E4.5 Ubuntu Edition قرار است از این هفته در بخش‌هایی از اروپا عرضه شود.
Canonical شرکتی که طراحی وتوسعه سیستم عامل متن باز اوبونتو و همین گوشی را بر عهده داشته می‌گوید کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت BQ.com گوشی یاد شده را با پرداخت 170 یورو خریداری کنند.
پردازنده چهار هسته ای MediaTek با سرعت 1.3 گیگاهرتز، یک گیگابایت RAM، 8 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 8 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری full HD ,1080p از جمله امکانات گوشی یاد شده است.
این دوربین می‌تواند از حرکات دست و صورت برای دریافت فرامین استفاده کند و از جمله با حرکت دست از سمت چپ مجموعه‌ای از برنامه‌ها روی گوشی ظاهر می‌شوند. با تکرار این حرکت از بالا تنظیمات اصلی گوشی و تماس‌های اخیر در دسترس خواهند بود و در صورت کشیدن دست از سمت راست تمامی برنامه های باز روی نمایشگر ظاهر می‌شوند.
روی این گوشی دو سیم کارت قابل نصب است و کاربران می گویند بسیاری از امکانات آن مشابه با سیستم عامل iOS است.
.............................
خبر:  سیستم عامل کروم، لپ‌تاپ‌های دزدیده شده را قفل می‌کند
دزدانی که لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل کروم را سرقت کنند، از این پس به سرعت از این کار خود پشیمان می‌شوند، چون این دستگاه‌ها را می‌توان از راه دور قفل کرد.
با توجه به افزایش سرقت گوشی و لپ‌تاپ در بسیاری از کشورهای جهان شرکت‌های سازنده این محصولات به دنبال یافتن راه‌هایی برای مقابله به مثل هستند و تلاش دارند کنترل آنها را حتی از راه دور وپس از دزدیده شدن نیز ممکن کنند.
از کار انداختن و قفل کردن این دستگاه‌ها بهترین راه حل ممکن است و گوگل با به روز کردن سیستم عامل کروم چنین قابلیتی را به وجود آورده است.
پس از قفل کردن دستگاه سرقت شده که از طریق فعال کردن این قابلیت در بخش مدیریت مرورگر کروم صورت می گیرد، پیامی برای سارق نمایش داده می شود که در آن از وی خواسته شده لپ تاپ مسروقه را به آدرسی که از قبل در لپ تاپ ذخیره شده برگرداند یا با شماره مشخص شده تماس بگیرد.
پیش از این برخی برنامه‌ها نیز به همین منظور طراحی شده بود، اما اولین بار است که در یک سیستم عامل به طور مستقیم چنین قابلیتی گنجانده می شود.
.............................
خبر:  طراحی نخستین ترانزیستور سیلیکونی برای توسعه رایانه‌ های پرسرعت
محققان آمریکایی موفق به تولید نخستین ترانزیستور سیلیکونی شدند که مسیر را برای ساخت رایانه‌های سریعتر و کارآمدتر و سایر قطعات الکترونیک هموار می‌کند.
سیلیسین دارای خواص الکترونیکی فوق‌العاده‌ای است، اما تولید و کار با این ماده بدلیل پیچیدگی و بی ‌ثباتی آن در زمان قرار گرفتن در معرض هوا بسیار دشوار است.
با توجه به پیوستگی شیمیایی نزدیک سیلیسین با سیلیکون، امکان استفاده از آن در صنعت ساخت نیمه‌رسانا‌ها وجود دارد.
محققان بر این باورند، همانطور که گرافن مبتنی بر کربن به ضخامت یک اتم در ساخت تراشه‌ها کاربرد دارد، اتم‌های سیلیکون نیز می‌توانند در روشی مشابه مورد استفاده قرار بگیرند.
محققان دانشکده مهندسی Cockrell دانشگاه تگزاس موفق به تولید ترانزیستور از یک لایه از اتم‌های سیلیکون به ضخامت یک اتم شدند، این دستاورد شامل تولید در دمای پایین و ساخت دستگاه‌های سیلیسین برای نخستین‌بار بود.
با همکاری محققان موسسه میکروالکترونیک و میکروسیستم ایتالیا، یک روش جدید برای ساخت سیلیسین که اثرات قرار گرفتن در معرض هوا را کاهش می‌دهد، ابداع شد.
بخار گرم اتم‌های سیلیکون روی یک بلوک کریستالی نقره در محفظه خلأ بهم فشرده شدند، این کار باعث شکل ‌گیری یک ورق سیلیسین روی لایه نازکی از نقره شد و یک لایه اکسید آلومینیوم (آلومینا) به ضخامت یک نانومتر روی آن قرار داده شد که در نقش لایه محافظ عمل می‌کند.
با خراش دادن لایه نقره، دو الکترود با یک نوار از سیلیسین در بین آنها ایجاد شد.
............................
خبر:  برنامه عکس اپل برای مک به روز شد
شرکت اپل برنامه عکس نسخه تازه سیستم عامل مک خود موسوم به Yosemite را به روز کرد و عنوان آن را هم از iPhoto به Photos تغییر داد.
مهم‌ترین نکته قابل تامل در نسخه جدید این برنامه تغییر طراحی آن است که باعث شده برنامه Photos از سبک طراحی مشابه با خود سیستم عامل Yosemite برخوردار شود.
اپل این برنامه را به طور پیش فرض در خود سیستم عامل مک گنجانده تا نیازی به بارگذاری آن از فروشگاه آنلاین App Store نباشد.
افزوده شدن بر امکانات ویرایش عکس ها و افزایش سازگاری با iOS از جمله ویژگی های برنامه یاد شده است. همچنین همه عکس های این برنامه در سرویس کلود iCloud اپل ذخیره می شوند و بنابراین تمامی ویرایش های صورت گرفته روی عکس ها در رایانه مک روی برنامه مذکور در  iOS هم قابل مشاهده خواهد بود.
نسخه فعلی این برنامه آزمایشی بوده و تنها برای توسعه دهندگان قابل  مشاهده است، اما قرار است نسخه نهایی آن تا بهار در دسترس قرار گیرد.
............................
خبر: تنظیم دقیق حرکات با لباس ورزشی هوشمند
محققان کانادایی لباس ورزشی هوشمندی مجهز به طیف مختلفی از حسگرها برای رهگیری حرکت بدن ورزشکار طراحی کردند.
درون الیاف لباس ورزشی Heddoko حسگرهایی تعبیه شده است که امکان کنترل لحظه‌ ای حرکات بدن را فراهم می‌کند، اطلاعات به صورت بی‌سیم برای تلفن همراه کاربر ارسال شده و از طریق نرم‌ افزار مخصوص پردازش می‌شوند.
نرم‌افزار اقدام به تهیه یک مدل سه ‌بعدی از بدن ورزشکار کرده و در نقش یک مربی، اطلاعات مورد نیاز برای اصلاح حرکات را به صورت آنی در اختیار وی قرار می‌دهد، از این طریق از بروز آسیب‌دیدگی حین انجام تمرین‌های ورزشی پیشگیری می‌شود.
در این نرم‌افزار، اطلاعات مختلفی شامل وضعیت خستگی ماهیچه‌ها، فشار وارد شده به مفاصل ذخیره می‌شوند، اطلاعات پردازش‌ شده علاوه بر تلفن همراه از طریق اینترنت نیز قابل دریافت هستند.
طراحان اظهار داشتند، لباس ورزشی Heddoko برای ورزشکاران غیر حرفه‌ای مناسب است و با استفاده از آن، فرد به برای آماده‌سازی بدن خود به تجهیزات گران‌قیمت یا حضور مربی نیاز ندارند.
............................
خبر:  اسپانیا، سومین کشور هدف در جهان برای حملات سایبری
وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که این کشور پس از آمریکا و انگلیس، بیشترین حملات سایبری را تجربه می کند.
"خوسه مانوئل گارسیا مارگالو" روز جمعه در اجلاسی درباره "جنگ سایبری" افزود: فقط در سال 2014 میلادی، شهروندان، شرکتها و زیرساخت های این کشور با 70 هزار حمله سایبری روبه رو شدند.
وی به میزان حساسیت این حملات و یا مبادی و مقاصد آنها اشاره نکرد اما گفت: دستگاه های دولتی، افراد و شرکت ها از جمله شرکت های مربوط به اداره زیرساخت های حساس آن کشور از جمله این اهداف بودند.
وی ادامه داد: اسپانیا به همه چالش هایی که حملات سایبری برای آن ایجاد می کند در همان زمان پاسخ می دهد، ضمن آنکه در سطح ملی و بین المللی نیز واکنش نشان می دهد تا علیه این حملات مقابله کند.
گارسیا افزود: اسپانیا این اعمال خصمانه ایجاد شده در فضای مجازی را در استراتژی امنیت ملی خود به عنوان یکی از 12 تهدید بسیار مهم و جدی مشخص کرده است.
وی گفت: از دسامبر (آذر، دی) سال 2013 میلادی، یک استراتژی امنیت سایبری ملی و یک شورای ملی امنیت سایبری در آن کشور وجود دارند که مسئول هماهنگی همه دفاتر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در این زمینه هستند.
وی افزود: این نهادها در حال تهیه یک "طرح ملی امنیت سایبری" با در نظر گرفتن راهبردهای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو در این زمینه هستند.
این طرح از سوی "شورای ملی امنیت سایبری" در دست تهیه است که ژنرال "فلیکس سانس" (رئیس مرکز ملی اطلاعات اسپانیا) ریاست آن را برعهده دارد. وزارت دفاع اسپانیا نیز یک یگان ویژه دفاع سایبری متشکل از 70 متخصص این حوزه را راه اندازی کرده است.
بنابراین گزارش، در اوایل سال جاری روزنامه ال پاییس در گزارشی به نقل از مقام های دولت اسپانیا گفته بود که وزیران و قائم مقام آنها در سال 2014 ، بارها مورد حملات نافرجام هکرهای مقیم روسیه و چین قرار گرفتند.
به گفته وی، این حملات علیه تلفن های همراه و رایانه های شخصی مقام های ارشد دولتی اسپانیا برای ردیابی اطلاعات و ارتباطات انجام شد.
به گفته مقام های دولتی، یک ایمیل مخرب، ترفند استفاده شده از سوی هکرها بود؛ چهار وزارتخانه کشور، دفاع، خارجه و نخست وزیری، پیچیده ترین تلاش ها برای تجاوز یا تهدید مداوم پیشرفته (APT ) به آنها را تجربه کردند.
این مقام های دولتی همچنین گفتند که تلاش ها برای نفوذ، از سوی گروه های هماهنگ شده ای است که تعداد آنها تا 20 هکر نیز رسید؛ هکرها کارکنان دولت یا کارشناسان رایانه ای هستند که از دولت های چین و روسیه پول دریافت می کنند.
یک کارشناس مرکز امنیت سایبری صنعتی اسپانیا سال گذشته میلادی گفته بود که 50 درصد از حملات سایبری در بخش انرژی این کشور اتفاق می افتد.
وزارت کشور اسپانیا پیشتر اعلام کرده بود حملات سایبری هر ساله نزدیک به 497 هزار یورو به شرکت های بزرگ و حدود 38 هزار یورو به شرکت های کوچک و متوسط ضرر می رساند.
............................
خبر:  خانه‌هایی که از صاحبانشان باهوش‌ ترند
ساخت یک خانه هوشمند ایده جالبی است، خانه‌ای که هنگام ورود به آن چراغ‌ها روشن می ‌شود یا دیگر لازم نیست بعد از پختن کیک فر را خاموش کنید، خانه‌ای که در آن تقریبا همه چیز به تلفن همراه شما و یا به اینترنت وصل خواهد بود.
ساخت خانه‌های هوشمندی که در آن همه چیز بدون دخالت دست و دقیقا در زمان مناسب شروع به کار کرده و یا از راه دور خاموش می‌شود، ایده‌ای است که در آینده نه چندان دور به حقیقت خواهد پیوست.
در حالیکه شاید چشم‌انداز و هدف نهایی ایجاد خانه‌های مجهز به تکنولوژی و ابزارهای هوشمند از نظر برخی این است که در آینده درست زمانی‌ که صبحانه حاضر شد، از خواب بیدار شوند و یا گلدان ‌های خانه به صورت اتوماتیک آبیاری شود، اما برخی چشم‌انداز مهمتری برای این تکنولوژی‌ها در نظر گرفتند و آن جلوگیری از به هدر رفتن منابع طبیعی انرژی است.
این محصولات هوشمند ساز یک خانه در واقع رابطه تنگاتنگی با مسئله اینترنت اشیا دارد و با ایجاد ارتباط بین وسایل منزل و برنامه‌های موبایلی کمک می‌کند که از طریق اینترنت و با استفاده از دستگاه تلفن هوشمند، افراد بتوانند همه وسایل خانه را از راه دور کنترل کنند.
ابزارهای هوشمند در یک خانه هوشمند می‌ تواند با استفاده از سنسورهای مختلف، سیگنال‌ های بلوتوث و یا قدرت تشخیص حالت چهره رفتار صاحب خانه را ارزیابی کند. این خانه‌ها با تشخیص این مسئله که چه زمانی افراد در خانه حضور دارند دمای اتاق‌ها و نور را تنظیم می‌کنند.
این قابلیت‌ها علاوه بر اینکه زندگی کردن در چنین خانه ‌هایی را هیجان ‌انگیزتر می‌ کند، باعث می‌شود هر کدام از دستگاه‌های برقی خانه تنها در زمان‌های مناسب و درست به کار بیفتند که این امر از به هدر رفتن انرژی در ساعات اوج مصرف نیز جلوگیری خواهد کرد.
بخشی از نمایشگاه CES سال جاری میلادی که در لاس‌وگاس برگزار شد، به ارائه همین تکنولوژی‌های خانه‌های هوشمند اختصاص داده شده بود و در آن نزدیک به 20 مدل مختلف لامپ و قفل‌ های در هوشمند به نمایش گذاشته ‌شد.
به نظر می‌رسد با نگاهی به این تکنولوژی‌های نوظهور رویای خانه‌های هوشمند طی یک یا حداکثر دو سال آینده دیگر تنها یک رویا نباشد.
به وجود آوردن یک سیستم کد گذاری بین‌المللی یا جهانی مهمترین چالش صنعت خانه‌های هوشمند برای افزایش کارایی تولیدات است. در واقع همه این تولیدات باید بتوانند با استفاده از یک سیستم کد گذاری واحد در تمام نقاط دنیا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
با توجه به اینکه نبود یک زبان مشترک بین محصولات تکنولوژی خانه‌های هوشمند می‌تواند کاربران آن را محدود کند، بنابراین شرکتهای بزرگی مانند اپل و گوگل و سامسونگ برای ایجاد یک سیستم کد گذاری واحد با یکدیگر همکاری می‌کنند.
در کنار مزایای متنوع، خانه‌های هوشمند نگرانی‌هایی را در زمینه حفظ امنیت و حریم شخصی افراد به وجود می‌آورند. به همین دلیل سال 2015 میلادی می‌ تواند سالی باشد که مسئله "هک شدن خانه‌های هوشمند" نیز در زمره اخبار حملات سایبری متنوع قرار گیرد.
البته کمپانی‌های سازنده محصولات مربوط به هوشمندسازی خانه‌ها ادعا می‌کنند که مسئله امنیت و حدود آن را در ساخت محصولاتشان مدنظر قرار می‌دهند.
به نوشته بخش خبری سایت نشنال جئوگرافی، با وجود چالش های مختلف برای طراحی خانه‌های هوشمند به نظر می‌رسد ابزارهای هوشمند کردن خانه‌ها مورد استقبال قرار خواهند گرفت، آنچنان که در آمریکا از هر پنج خانه‌ای که به پهن‌باند دسترسی دارد یک خانه به یکی از تکنولوژی‌های خانه‌های هوشمند مجهز خواهد شد.
با تکیه بر این پیش‌بینی به نظر می‌رسد که میزان فروش چنین ابزارهایی از 20.7 میلیون قطعه در سال 2014 به 35.9 میلیون قطعه در سال 2016 افزایش پیدا کند و بر اساس گزارش "انجمن محصولات الکترونیکی" نیمی از خریداران محصولات الکترونیکی هوشمندساز خانه در رده سنی زیر 35 سال خواهند بود.
همچنین بر اساس داده‌های این گزارش، تکنولوژی خانه‌های هوشمند چنان انقلابی را به وجود خواهد آورد که تعداد خانه‌های مجهز به فناوری‌های هوشمند در آمریکا از یک و پنج میلیون خانه در سال 2013 به 15 میلیون خانه در سال 2019 افزایش خواهد یافت.
............................
خبر: سفرهای فضایی باعث پیری بدن انسان می‌شود
دانشمندان فرانسوی مدعی شدند که سفرهای فضایی می‌تواند با تسریع فرآیند پیر شدن سیستم ایمنی مرتبط باشد.
گفته می‌شود که پروازهای فضایی طولانی‌ مدت تاثیرات مضر روی بدن انسان مانند کاهش عضلات و استخوان‌ها دارد.
اما اکنون به نظر می‌رسد که در ماموریت‌های انسانی به مریخ همچنین باید روش‌هایی برای مقابله با تاثیرات منفی روی سیستم ایمنی به منظور سالم و متناسب نگهداشتن فضا نوردان در نظر گرفته شود.
این پژوهش توسط چندین موسسه فرانسوی از جمله دانشگاه لورین در واندور لنانسی انجام شده است. محققان از یک مدل زمینی موسوم به باربرداری اندام حرکتی تحتانی (HU) استفاده کردند که برخی تاثیرات سفر فضایی را روی موشها شبیه سازی می‌کرد.
این روش شامل معلق نگهداشتن پاهای عقبی موشها در هوا و روی زمین نگه داشتن پاهای جلویی آن‌ها بود.
در این پژوهش گروه های سه تایی از موشها به منظور آزمایش تاثیرات ریزگرانش برای سه، شش، 13 و 21 روز در هوا معلق نگهداشته و پس از هر آزمایش کشته شدند.
محققان پارامترهای استخوان و فراوانی سلولهای سازنده لنفوسیت‌های B در مغز استخوان موشهای جوان، پیر و موش هایی که تحت آزمایش HU قرار گرفته بودند را بررسی کردند.
لنفوسیت‌های B که سلول‌های B نیز خوانده می‌شوند، یکی از بخش های اصلی سیستم ایمنی انسان محسوب می‌شوند.
محققان دریافتند که موشها در شرایط گرانش پائین، تغییراتی را در تولید لنفوسیت‌های B در مغز استخوان تجربه کردند که مشابه شرایط مشاهده شده در موشهای پیری است که در زمین زندگی کردند.
آثار مشابه ممکن است در انسان نیز مشاهده شود.
اگرچه تاثیرات سفرهای فضایی روی سیستم ایمنی انسان پیش از این شناخته شده بود، این پژوهش برای اولین بار نشان می‌دهد که روش زمینی HU می‌تواند در درک بهتر آن کارساز باشد.
دانشمندان گفتند، این مدل می‌تواند همچنین برای آزمایش یا تولید مولکول‌ها و ترکیباتی استفاده شود که می‌توانند واکنش ایمنی در فضانوردان را ارتقا ببخشند.
در ماه مارس امسال، اسکات کلی از ناسا و میخائیل کورنینکو از روسیه اولین ماموریت یکساله فضایی خود را بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز خواهند کرد.
این ماموریت برای مشاهده چگونگی سازگاری فضانوردان با اقامت طولانی مدت در فضا طراحی شده است. پیش از این فضانوردان حداکثر شش ماه در ایستگاه فضایی باقی می‌ماندند.
در این ماموریت، آزمایشاتی برای بررسی تاثیر سفرهای فضایی طولانی‌مدت روی سیستم ایمنی و همچنین سایر جنبه‌های زیستی انسان مانند شیمی بدن و قلب انجام خواهد شد.
اگرچه این سفر رکوردشکن محسوب نمی‌شود. پیش از این والری پولیاکوف روسی از سال 1994 تا 1995 به مدت 437 روز در ایستگاه فضایی میر اقامت کرده بود، اما ماموریت جدید به ارائه اطلاعات ارزشمندی برای ماموریت‌های برنامه‌ریزی شده به مریخ که در دهه 2030 رخ خواهند داد، می‌پردازد.
نتایج این پژوهش در مجله Faseb منتشر شده است.
............................
خبر:  تبدیل 90 درصد نور خورشید به گرما با نانوکامپوزیت جدید
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت کامپوزیتی مبتنی بر نانوذرات شدند که قادر است 90 درصد از نور خورشید را جذب کرده و به حرارت تبدیل کند.
این ماده جدید تا دمای 700 درجه سانتیگراد در برابر گرما مقاوم بوده و می‌تواند در معرض نور خورشید و رطوبت، سال‌ها دوام داشته باشد. این درحالی است که پیل‌های خورشیدی فعلی در دماهای پایین کار کرده و به دلیل حرارت دیدن باید تعویض شوند. این ماده برای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
محققان این پروژه می‌ گویند: ما قصد داشتیم ماده‌ای با قدرت جذب نور بالا تولید کنیم، در واقع به دنبال تولید یک سیاه‌ چاله برای نور خورشید بودیم.
برای ساخت این ماده جدید، محققان از موادی با ابعاد مختلف، از 10 نانومتر تا 10 میکرون، استفاده کردند. این ساختار جدید می ‌توانست نور خورشید را به دام انداخته و در دمای بالا نیز کار کند. در حال حاضر، 3.5 گیگا وات انرژی در سراسر جهان از متمرکز کردن نور خورشید (CSP) به‌ دست می‌آید که برای تامین انرژی دو میلیون خانه کافی است. این روش تامین انرژی، شباهت زیادی به روش تولید برق از سوخت‌های فسیلی دارد؛ زیرا در هر دو گرمای تولید شده موجب تبخیر آب شده و در نهایت انرژی الکتریکی تولید می‌شود.
سوختن زغال‌سنگ یا سوخت‌های فسیلی دیگر موجب تبخیر آب شده و جریان بخار موجب به حرکت در آمدن توربین‌های تولید برق می‌شود. در روش CSP، نور خورشید آب را بخار می‌کند. همچنین بخشی از این گرما موجب ذوب شدن نمک می‌شود که این انرژی به این شکل ذخیره شده و شب‌ها که نور خورشید وجود ندارد، از این انرژی ذخیره شده برای تولید برق استفاده می‌شود. امکان تولید 24 ساعته برق از مزیت‌های این روش نسبت به پیل‌های فتوولتائیک است.
در این روش بیش از 100 هزار آیینه نور خورشید را به سوی یک برج متمرکز کرده و یک ماده جاذب، نور خورشیدی را به گرما تبدیل می‌کند. ماده تولید شده در این پروژه می‌تواند با کمترین هدر رفتن، نور تابیده شده را به گرما تبدیل کند.
نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای در نشریه NanoEnergy منتشر شده‌ است.
............................
خبر:  اسلحه‌های فیلم جنگ ستارگان واقعی می‌شود
اسلحه‌های الکترونیکی طراحی شده در فیلم علمی، تخیلی جنگ ستارگان در عمل از سوی پنتاگون ساخته شد.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از تیوزر، این اسلحه که توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا ساخته شده در واقع یک موشک انداز الکترومغناطیسی است که می تواند موشک ها و خمپاره های خود را با سرعت زیاد و به فواصل بسیار دور پرتاب کند، بدون آنکه نیازی به باروت به عنوان سوخت داشته باشد.
سرعت پرتاب موشک توسط این اسلحه هفت برابر سرعت صوت بوده و این سرعت حرکت چنان قدرتی برای آن به ارمغان می آورد که دیگر نیازی به گنجاندن مواد منفجره در کلاهک موشک نخواهد بود.
برای درک بهتر موضوع می توان گفت عملکرد این اسلحه مانند یک قطار باربری است که با سرعت 44 متر در ثانیه حرکت کرده و به یک دیوار برخورد کند. استفاده از این سلاح در مقایسه با دیگر سیستم های پرتاب موشک بسیار ارزان قیمت تر تمام می شود و با توجه به عدم استفاده از مواد منفجره و باروت خطر استفاده از آن روی ناوهای جنگی نیز پایین است.
این اسلحه برق را از داخل کشتی دریافت کرده و موشک خود را با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی پرتاب می کند. در زیر روکش اسلحه مذکور یک هادی فلزی جریان برق که به صورت کشویی نصب شده با دریافت جریان الکتریسیته به سرعت در امتداد دو ریل فلزی حرکت کرده و میدان مغناطیسی مورد نیاز برای پرتاب موشک را شارژ می کند.
در حال حاضر آزمایش های نهایی در مورد این محصول که یادآور اسلحه های مورد استفاده در فیلم جنگ ستارگان است، در جریان بوده و قرار است استفاده از آن در سال آینده آغاز شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

40407