۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

فراخوان جدید حمایت از طرح های فناوری در حوزه سلامت اعلام شد

به گزارش ICTPRESS، وزارت بهداشت پس از 5 فراخوان دارویی و 2 فراخوان در حوزه تجهیزات پزشکی برای حمایت از طرح های فناوری حوزه سلامت فراخوان جدید خود را اعلام کرد.
تجهیزات پزشکی، واکسن و فرآورده های بیولوژیکی، مواد و تجهیزات آزمایشگاهی (IVD)، تجهیزات توانبخشی، گیاهان دارویی و طب سنتی، سلول درمانی و طب ترمیمی، فناوری اطلاعات و رباتیک پزشکی از جمله حوزه های این فراخوان هستند. نیازها و اولویت های حوزه دارو و مواد و تجهیزات دندانپزشکی متعاقبا اعلام می شود.
هدف از این فراخوان حمایت از کسب، توسعه و انتقال دانش فنی و تحقق فرایند نوآوری در بخش های ساخت و تولید فناوری های سلامت از طریق همگرایی بین بخش علمی و صنعتی و بهره گیری از دانش ملی برای تبدیل علم به ثروت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی نقشه جامع علمی کشور و همچنین سند چشم انداز 1404 است.
این مهم از طریق کمک به توسعه فناوری های دانش بنیان به منظور بهره مندی از نتایج آن، کمک به توانمند سازی علمی و فنی بخش خصوصی کشور و کمک وحمایت از طرح های فناورانه و نوآورانه محصول محور مشترک دانشگاه و صنعت منطبق بر نیازهای نظام سلامت به وجود می آید.
طرح ها باید منجر به کسب و یا توسعه دانش فنی در داخل کشور شود. همچنین ماهیت علمی داشته و از فناوری های متوسط و پیشرفته استفاده کند و قلمرو بکارگیری و بهره مندی از نتایج آن در  مقیاس ملی و فراملی باشد.
طرح باید منجر به تولید محصول قابل استفاده در نظام سلامت شود. اجرای طرح با همکاری کامل بین صنعت و دانشگاه باشد (با اولویت تاسیس شرکت های دانش بنیان) و قابلیت اخذ استاندارهای لازم ملی و بین المللی را دارا باشد.
طرح ها دارای فناوری و یا نوآوری جدی در مقایسه با محصولات موجود در بازار داخل کشور باشد. در صورت انتقال تکنولوژی در بازه زمانی مشخص منجر به انتقال دانش فنی شود و پاسخگوی نیازهای فناورانه برنامه های میان مدت و درازمدت رشد و توسعه کشور باشد.
داوطلبان می توانند برای ارسال طرح ها با مراجعه به سایت معاونت تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت به آدرس hbi.ir و انتخاب دفتر توسعه فناوری سلامت از بخش مراکز و گروه ها و انتخاب بخش کمیته ها در گروه فناوری های تخصصی، اولویت های متناظر با هر کمیته را مشاهده کنند و در نهایت با انتخاب کاربرگ خلاصه طرح، فرم ها را تکمیل کنند.
معرفی مجری به معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و معرفی به صندوق های غیر دولتی حمایت از پژوهش و فناوری سلامت جهت استفاده از تسهیلات از جمله حمایت از این طرح ها است.
اعطای اعتبار به طرح ها برحسب ضوابط هر صندوق صورت می گیرد و اعتبارات اختصاص یافته نمی تواند صرف خرید زمین و بنا، احداث یا تعمیر ساختمان، برگزاری همایشها، استخدام نیرو (به استثنای خدمات قراردادی تخصصی مرتبط) و نظایر آن، شود.
مجری موظف است که در انجام طرح از تمام دستگاهها و افرادی که در قرارداد به عنوان همکار مشخص شدند، استفاده کند و از تمام طرحها بازدید دوره ای صورت می گیرد و گزارش پیشرفت کار از نظر مالی، فنی و اجرایی و همچنین گزارش میزان تدوین مستندات علمی و اجرایی طرح در فرایند داوری نهایی لحاظ می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

36502