۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

مهندس جهانگرد: امیدواریم موتورهای جویشگر فارسی، پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین رونمایی از موتور جویشگر یوز، با اشاره به بهره برداری از چند موتور جستجوی فارسی در کشور ابراز امیدواری کرد که توسعه و تکمیل این ابزارها، پاسخگوی نیازهای جامعه فارسی زبان باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: به هر میزان که در زمینه خط و زبان یک فرهنگ، محتوا، خدمات و داده تولید و عرضه شود، دامنه نفوذ، اثرگذاری و منافع آن ملت تامین می شود.
وی افزود: رشد عرضه محتوا، خدمات و داده ها در فضای وب به خط و زبان فارسی موید منافع و افزایش توان امنیت ملی ماست.
مهندس جهانگرد گفت: برای اینکه به نحو صحیحی در این فضا کار کرد، باید ابزارها و امکانات ارائه محتوا به زبان فارسی را در فضای سایبر تقویت و ایجاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: به موازات گسترش شبکه ملی اطلاعات، بخش دیگری از کارهای ما، حمایت بدون محدودیت از تولید، عرضه و به کارگیری ابزارها در محیط رایانه ای است و از تمام شرکت ها و دانشگاه هایی است که در فضای اینترنتی در این حوزه در حال فعالیت هستند، حمایت می کنیم.
وی با بیان این که اگر اطلاعات مکان محور باشند، ارزشمند است، افزود: بیش از 80 درصد اطلاعات در وب به مکان متصل است و طبیعتاً توسعه محتوا، خدمات و دانش در محیط اینترنتی به زبان فارسی بخشی از استراتژی ملی ماست.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19532