۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری برگزار می شود

به گزارش ICTPRESS، علیرضا اصلانی دبیر علمی کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری دیروز عنوان کرد: این کنفرانس برای دومین بار به مدت ۳ روز از سوم تا پنجم اسفندماه آغاز به کار می کند.
وی اضافه کرد: در بعد از ظهر روز اول کنفرانس مسابقه بزرگ استارت آپ برگزار خواهد شد که براساس این مسابقه ایده هایی که قابلیت تجاری سازی دارند شناسایی و با حمایتی که از آن ها صورت می گیرد به بازار نزدیک می شوند.
اصلانی ادامه داد:‌ در این مسابقه که برای اولین بار توسط دانشگاه تهران برگزار می شود حدود سه هزار ایده پیش ثبت نام کردند که ثبت نام 98 ایده قطعی شده است و در نهایت 20 ایده در کنفرانس ارائه می شود و مورد حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار خواهند گرفت.
وی افزود: در دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری سه نشست تخصصی با عناوین "آسیب شناسی سیاست های حوزه علم و فناوری در حوزه تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان در سال ۹۳"، "تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه های مراکز پژوهشی کشور" و "تجاری سازی دستاوردهای فناوری در بخش خصوصی" برگزار می شود.
اصلانی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰ مقاله ثبت نامی داشتیم، افزود: از این تعداد ۵۸ مقاله پذیرفته شده که نرخ پذیرش مقاله ها ۴۵ درصد بوده است و در قالب کتاب "دانشنامه کاربردی تجاری سازی فناوری" و کتاب "مباحث منتخب دانشنامه کاربردی تجاری سازی فناوری" در اختیار فرهیختگان قرار می گیرد.
دبیر دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری ادامه داد: از 130 مقاله نیز 10 مقاله مربوط به مقالات خارجی است که شش مقاله خارجی نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

نظرات : 0

ثبت نظر

52432