۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

می توان امکان بازگشت مغزها را فراهم کرد

به گزارش ICTPRESS، حسام آرمندهی، مدیر عامل کافه ‌بازار، هدف از برگزاری این گردهمایی را فراهم آوردن امکان تبادل نظر تولید کنندگان اپلیکیشن‌ های ایرانی موبایل با یکدیگر برای توسعه شبکه سازی، تیم سازی، آشنایی با متدهای جدید اپلیکشن سازی و اشتراک‌ گذاری تجربیات بوده است.
وی با اشاره به نقش چشم‌ گیر کافه ‌بازار درگسترش کسب و کار آنلاین افزود: در حوزه فروش و درآمد زایی بازار توانسته است به حساب ده هزار توسعه دهنده خود بیش از 12 میلیارد تومان واریز کند، که این رقم قابل توجه نشان‌گر استقبال فوق العاده کاربران از وجود نرم افزار است که خلا آن تا پیش از وجود بازار کاملا مشهود بوده است.
سعید رحمانی، رئیس هیات مدیره کافه بازار با اشاره به قابلیت‌ های بازاربزرگ‌ترین دستاورد این شرکت را کارآفرینی و رشد سی‌صد درصدی کسب و کار در شرایط رشد منفی تولید ناخالص ملی وتولید محتوا مبتنی بر فرهنگ بومی و استفاده ازتوانمندی‌ های داخلی که یکی از راه‌های ورود به عرصه جهانی برای کشورهای در حال توسعه است، برشمرد.
رحمانی خاطر نشان کرد: نه تنها کافه بازار از طریق حفظ نیروی کار و سرمایه‌های انسانی راهی برای جلوگیری از خروج مغزها از کشور بوده است بلکه می‌توان چنین کسب و کارهایی را راهی برای بازگشت مغزها به کشور دانست.
وی همچنین در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگاران در خصوص حمایت از قانون کپی رایت در بازار گفت: احترام به حقوق مالکیت فکری و معنوی یکی از جدی‌ترین مسایل در کشور است. تصور ما این است که برخورد پلیسی نمی ‌تواند بازدارندگی لازم در خصوص استفاده ازنرم افزارهای رایگان را ایجاد کند، بنابراین بازار از طریق ایجاد امکانات از جمله گسترش کانال توزیع، سهولت در پرداخت وارائه به موقع به روزرسانی‌ها، جذابیت لازم را برای کاربران ایجاد می‌ کند.
علاوه بر آن از طریق همکاری با مرکز دیجیتال وزارت ارشاد و تماس با سرویس ‌دهندگان اپلیکیشن‌های رایگان سعی در قانونمند کردن سیستم توزیع وجلوگیری از متزلزل شدن تولیدکنندگان این اپلیکیشن‌ها می‌ کند.
همچنین آرمندهی درباره همکاری با شرکت ‌های خارجی و ایجاد بستر ورود آنها به بازار اظهار داشت: درتلاش هستیم از طریق افزایش توانایی ‌ها و بازخوردهای مثبتی که شرکت‌ها در بازارهای ایران کسب می‌ کنند آنها را ترغیب به همکاری کنیم، در واقع بهتر این است تمایل به فروش اپلیکیشن‌ها در بازار ایران به علت وجود بسترهای مناسب وتوانمندی‌های داخلی باشد تا اینکه بخواهیم فرش قرمز برای تولیدکنندگان و شرکت‌های خارجی پهن کنیم و به دنبال آنها باشیم. به خصوص وقتی بتوانیم سطح بالایی از خدمات را ارائه دهیم، می‌توانیم در تمامی زمینه‌ها شرکت‌های بزرگ خارجی را تشویق به فعالیت بدون واسطه در ایران کنیم.
در خاتمه رئیس هیات مدیره کافه بازار در خصوص ورود به زمینه‌ های دیگر فعالیت از جمله تولید اپلیکیشن گفت: بزرگترین دشمن کسب و کار درایران چند شاخه شدن و عدم تمرکز در حوزه مشخصی از فعالیت است.
دلایل موفقیت شرکت‌های بزرگ اختصاصی بودن وتمرکز داشتن روی یک فعالیت‌ است. همچنین با توجه به فلسفه راه‌اندازی بازار که ایجاد بازار کاری گسترده برای جوانان فعال و توانمند کشور است، منصفانه نیست که بازار با برنامه نویس‌ها و تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها به رقابت بپردازد.

 

 

 

  

نظرات : 0

ثبت نظر

67604