۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

با افزایش دمای زمین "راهروی مرگ" خطرناکتر می شود

به گزارش ICTPRESS ، در دامنه های شیب دار معروف "مانت بلانک" رشته کوههای آلپ منطقه ای به نام Gouter  وجود دارد که به آن "راهروی مرگ" گفته می شود. کوهنوردانی که از این منطقه عبور می کنند همواره در معرض خطرات جدی ریزش سنگ و صخره قرار دارند.
کوهنوردانی که در تابستان راهی آلپ می شوند از آن بیم دارند که با گرمتر شدن زمین و افزایش دما در این فصل از سال، بیشتر در معرض خطرات مرگبار ریزش سنگ و صخره قرار بگیرند.
در طول تابستان ریزش سنگ و صخره در معروفترین مسیر صعود به ارتفاعات آلپ رویدادی متداول به شمار می آید. با این حال در آگوست سال ۲۰۱۱ این مسیر به دلیل ریزشهای شدید مسدود شد.
نتایج مطالعه درباره ۵۳۳ مورد ریزش سنگ صخره از سال ۲۰۰۳ به این سو و همچنین تصاویر ماهواره ای بر این نکته تأکید دارد که گرم شدن زمین بر افزایش ریزش سنگ و صخره ها تأثیر داشته است. درحقیقت دانشمندان توانسته اند به ارتباط مستقیمی میان این دو پی ببرند.
اخیرا نیز گروهی از کارشناسان در جریان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه European Geosciences در وین فرآیند ذوب شدن یخ های مناطق کوهستانی آلپ را از مهمترین عوامل افزایش حجم ریزشهای سنگ و صخره در این منطقه از جهان عنوان کردند.

نظرات : 0

ثبت نظر

95248