۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

اینترنت اشیا به هوآوی هم رسید

به گزارش ICTPRESS، این سیستم عامل های ساده و سبک روی سخت افزارهای مرتبط با محصولات اینترنت اشیا قابل نصب هستند و استفاده از آنها را تسهیل می کنند.
LiteOS هوآوی در واقع یک سیستم عامل سبک است که در قالب طرح کلان این شرکت در ارتباط با اینترنت اشیا موسوم به ( Agile Internet of Things (IoT طراحی شده و حاوی یک gateway اینترنت اشیا و سیستم کنترلی است.
Brillo سیستم عامل رقیب گوگل که هنوز از آن رونمایی نشده بین 32 تا 64 مگابایت حافظه اشغال می کند و روی دستگاه های کوچک و کم مصرف هم قابل نصب است.
به غیر از این دو شرکت ARM هم سال گذشته سیستم عامل mbed را برای دنیای اینترنت اشیا عرضه کرد و مایکروسافت هم اعلام کرده که نسخه ای از ویندوز 10 را به طور اختصاصی برای اینترنت اشیا طراحی می کند که روی محصولاتی مانند خودپردازهای بانکی، ربات های صنعتی و .... قابل نصب خواهد بود.
بررسی ها نشان می دهد تا سال 2020 بیش از 50 میلیارد وسیله در سراسر جهان اعم از لوازم خانگی، خودروها، سیستم های صنعتی و ... به اینترنت متصل خواهند شد و تعداد ارتباطات برقرار شده بین این دستگاه ها تا سال 2025 از مرز 100 میلیارد واحد خواهد گذشت.
در این سال هر ساعت تنها دو میلیون حسگر جدید نصب شده و به کار گرفته می شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

67327