۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

بعد از ماشین های الکتریکی اکنون نوبت هواپیماهاست

به گزارش ICTPRESS ، به گفته کمپانی Siemens این اولین رونمایی از موتور الکتریکی هواپیمایی در دنیاست. او بر این باور است که مصرف بیش از حد سوخت که به موتور جت ها آسیب می رساند می تواند با موتورهای الکترونیکی تعویض شود.از آنجا که باتری ها دارای کارایی بیشتری هستند، واقعیت هواپیمای های الکتریکی تجاری را بیشتر آشکار می سازند.
این کمپانی اکنون در حال همکاری با ایرباس برای توسعه موتورهای هایبرید برای هواپیماهای تجاری است.
هواپیماهای الکتریکی تجاری، یعنی هزینه کمتر برای خطوط هوایی و ارتقا بیشتر سازگاری با محیط زیست. به گفته ی Siemens هزینه های نهایی این نوع هواپیما ها نسبت به هزینه تولید هواپیمای کنونی، 12 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
Siemens همچنین اضافه می کند که موتورهای الکتریکی جدید قادرند 5 برابر بیشتر از موتورهای قدیمی انرژی تولید کنند. علی رغم اینکه این موتورها فعلا برای فضاپیما های سبکتر طراحی شده اند و وزنی معادل 50 کیلیوگرم دارند، می توانند بیش 260 کیلووات انرژی تولید کنند. تولید این مقدار انرژی، یعنی رکورد شکنی در تمام طول تاریخ ساخت موتورهای هواپیما ها!
با استفاده از این موتورها می توان هواپیماهایی با وزن 2 تن و قابلیت جابه جایی 100 مسافر ساخت. این هواپیما ها که دارای موتور هایبریدی هستند، توسط کمپانی Siemens و ایر باس در حال توسعه و ساخت می باشند و انتظار می رود استفاده تجاری از آنها از سال 2035 آغاز شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

28706