۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

فاز اولیه طرح نظام ملی زیست‌فناوری دانش آموزی تکمیل شد

به گزارش ICTPRESS، مهندس امین جلیلوندنژاد، گفت: طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی با هدف یکپارچه کردن آموزش های حوزه زیست فناوری برای دانش آموزان طراحی شده است که در این طرح همه نهادهایی که در بحث آموزش زیست فناوری فعالیت می کنند در این یکپارچه سازی سهیم خواهند بود.
وی بابیان اینکه ستاد توسعه زیست فناوری، سازمان آموزش و پرورش، صدا و سیما و ناشران از مجموعه هایی هستند که در آموزش زیست فناوری به دانش آموزان نقش ایفا می کنند، افزود: باید با یکپارچه سازی آموزش ها، مانع از ایجاد آموزش های مختلف با سبک های مختلف به دانش آموزان شویم.
معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی با اشاره به اینکه یکپارچه کردن آموزش های حوزه زیست فناوری برای دانش آموزان بسیار ضروری است، بیان کرد: در این طرح قصد داریم بخش خصوصی را ترغیب به ورود به حوزه آموزش و ترویج مباحث زیست فناوری کنیم که برای این کار ۴ فاز تعریف کردیم.
وی اظهار کرد: در فاز اول به شناخت و تحلیل وضع موجود و تبیین ارکان برای دار آموزش و ترویج زیست فناوری در کشور اقدام کردیم که این فاز به صورت کامل طراحی و تکمیل شده است و منتظر تایید نهایی آن هستیم.
جلیلوندنژاد افزود: در این فاز به آسیب شناسی ترویج و آموزش زیست فناوری در دنیا نیز پرداختیم تا علاوه بر بررسی شرایط دیگر کشورها وضعیت ایران را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی اظهار داشت: طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ابتدا به شکلی محدود اجرایی می شود و در صورت داشتن نتایج مثبت به صورت جامع در کشور به مرحله اجرایی می رسد.
معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در اروپا و امریکا بحث آموزش زیست فناوری به دانش آموزان بسیار پیشرفته است و ایران برای رسیدن به این مرحله، راه طولانی در پیش دارد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

55867