۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

تفاهمنامه احداث راه‌آهن جمهوری آذربایجان‌، ایران امروز امضا می شود

به گزارش ICTPRESS، محمود واعظی در جریان بازدید هیات جمهوری آذربایجان از محل احداث خط آهن در آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این راه‌آهن ظرفیت جابه‌جایی 5 میلیون تن کالا را دارد و برای اختصاص زمین به راه‌آهن محدودیتی نیست.
وی با بیان اینکه اتصال خط آهن به جمهوری آذربایجان از آستارا ایران کار بزرگی است، تصریح کرد: خط آهن از زیر پل عبور می‌کند و مقدمات کار انجام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از محل احداث راه‌آهن تا خط صفر مرزی دو کیلومتر است، افزود: یک کیلومتر این پروژه آزادسازی و آماده‌سازی شده و با امضای توافقنامه امروز در نشست مشترک ایران و جمهوری آذربایجان یک کیلومتر باقی‌مانده نیز آماده‌سازی می‌شود.
وی گفت: طرف آذربایجانی قول داده در مدت 6 ماه پل راه‌آهن مذکور ساخته شود و وزیر راه و شهرسازی ایران نیز قول مساعد داد که در نخستین جلسه هیات دولت اعتبارات این پروژه تأمین شود.
واعظی با اشاره به اینکه آخوندی در مدت دو سال گذشته راه‌آهن را بیشتر از هر موضوع دیگر در هیات دولت مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ایران نیز راه‌آهن را اولویت برنامه‌های خود اعلام کرده و استاندار گیلان قول مساعد داده موانع را با سرعت برطرف کند.
هیات‌های جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به منظور ادامه روند مذاکرات فنی و بازدید از محل احداث پل مرزی و برگزاری نشست بررسی پروژه اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وارد شهر آستارا ایران شدند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

15140