۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

دانشگاه فردوسی میزبان مدیرعامل فناپ شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از فناپ، مدیرعامل شرکت فناپ با بیان اینکه مهمترین هدف راه‌اندازی یک کسب‌وکار، ایجاد منفعت اقتصادی است، گفت: ما فراموش کردیم که نگاه اقتصادی به کسب‌وکارمان داشته باشیم، شرکت تاسیس می‌کنیم تا شرکت‌داری کنیم و صاحب آن باشیم، حال آنکه مهمترین اولویت در راه‌اندازی یک شرکت، کسب درآمد و منفعت اقتصادی است.
جوانمردی با اشاره به انتظار اشتباهی که جامعه در ایجاد اشتغال از دولت دارد، افزود: دولت تنها باید نقش سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری در راه‌اندازی کسب‌وکارها را برعهده داشته باشد.
وی ادامه داد: واژه فناوری، امروز به عنوان مهمترین عنصر و ارزش افزوده توانمندساز کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فناوری تنها زمانی اصالت پیدا می‌کند که باعث توانمندی کسب و کار شود.
مدیرعامل فناپ، چابکی، کوتاهی فاصله ایده تا عمل و برخورداری از یک تیم کاری خوب را ویژگی‌های اصلی یک کسب‌وکار نوپا دانست و گفت: بیکاری امروز جامعه جوان ایران اگرچه از نگاه سیاست‌گذاران دولتی، فاجعه و بحران تلقی می‌شود اما از نگاه کارآفرینان یک فرصت است.
وی گفت: افزایش درآمد خانوارها، تکنولوژیک بودن جامعه ایرانی، بالا بودن ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت و تلفن‌های هوشمند، بهترین فرصت برای ارائه محصولات و خدماتی از جنس فناوری‌های نوین در بازار است.
جوانمردی، عدم شناخت درست از مفهوم فناوری در جامعه را هراس بزرگی در توسعه کسب ‌و کارهای نوپای فناور قلمداد کرد و گفت: تلاش کنیم تا فقط کاربری از جنس مصرف‌کننده تکنولوژی نباشیم، امروز دانشگاه‌های ما باید به دانشگاه‌های نسل سومی و کارآفرین تبدیل شوند.
مدیرعامل فناپ گفت: این روزها استارتاپ‌های متعددی به بنگاه‌های درآمدزایی تبدیل شدند و از هدف اصلی خود یعنی ایجاد فرصت‌های ثروت‌آفرین، در حال دور شدن هستند.
وی افزود: امروز باید توان ماجراجویی و ریسک‌پذیری داشت، شکست خورد و دوباره حرکت کرد، کسب و کاری موفق است که بداند از چه کسی، کدام محل و به چه نحوی کسب درآمد کند.
وی اظهار داشت: شناخت عوامل تاثیرگذار در کسب و کارها و پیش‌بینی اتفاقات پیش روی فناوری از عوامل موفقیت کسب و کارهای نوپا است.
جوانمردی در ادامه افزود: ساختارشکنی و طراحی مدل شخصی کسب وکار، تیم‌سازی و حرکت در مسیری که در آن خبره هستیم می‌تواند باعث موفقیت کسب و کار ما در بازار باشد.
در پایان نیز جلسه‌ای برای طرح پرسش و پاسخ دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مدیرعامل فناپ تشکیل شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

23649