۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

ثبت نام ششمین دوره مسابقات سامانه های هوافضایی دانشگاه شریف آغاز شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه در نظر دارد در راستای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با فرآیندهای طراحی و ساخت سامانه های هوافضایی، ششمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه های هوافضایی را برگزار کند.
در این دوره از مسابقات دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در گرایش های طراحی و ساخت گلایدر(هواسر)، طراحی و ساخت هاورکرافت(هواناو)، طراحی و ساخت راکت با محموله قابل بازیابی، طراحی و ساخت مکانیزم بازیاب محموله فضایی، طراحی و ساخت سفینه ماه نشین، طراحی و ساخت ریزهواناو، طراحی و ساخت ربات مریخ نورد، طراحی و ساخت راکت کبریتی و دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. ثبت نام در این دوره از مسابقات از 20 مهرماه آغاز شده و تا 10 دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
تقویت بنیه علمی و دخیل کردن دانش آموزان و دانشجویان کشور در حوزه هوافضا، رشد فرهنگ عمومی مهندسی، آشنایی دانش آموزان با رشته مهندسی هوافضا، فرآیندهای طراحی و ساخت مهندسی، بروز خلاقیت های فردی، آشنایی با کار گروهی و ایجاد درک صحیح از استعدادها و علایق، گسترش فرهنگ کارگروهی، شناسایی طرح های برتر و معرفی آن به صنایع مربوطه و ایجاد فضای رقابتی در بین دانش آموزان و دانشجویان کشور از جمله اهدافی ست که در ششمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه های هوافضایی دنبال خواهد شد.
ششمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه های هوافضایی با تلاش قطب علمی سامانه های هوافضایی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف طی روزهای 15 و 16 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

73453