۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

پست بانک ایران آماده مساعدت با بدهکاران برای تسویه بدهی است

به گزارش ICTPRESS، خسرو فرحی اظهار داشت:‌ اگر هریک از بدهکاران این بانک بخشی از تسهیلات خود را نقداً تأدیه کنند، امکان بخشودگی جرائم مربوطه فراهم و مابقی بدهی آنان نیز استمهال و حسب مورد از بخشودگی جرائم دیرکرد نیز برخوردار می‌شوند.
وی افزود: هدف پست بانک ایران تسهیل امور بدهکاران و حمایت از آنان برای رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور در راستای سیاست‌های بانک مرکزی است و در این راستا اگر بدهکاران پیشگام شوند از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.
فرحی اظهارداشت: از همه بدهکاران بانک درخواست داریم به شعبی که تسهیلات دریافت کردند مراجعه کرده و از این فرصت برای تأدیه بدهی خود استفاده کنند.
مدیرعامل پست بانک ایران ضمن اشاره به لزوم تشکیل تیم قوی برای وصول مطالبات در هریک از مدیریت‌های شعب عنوان‌کرد: بایستی ضمن تعامل با بدهکاران بانک و درنظر گرفتن توان مالی آنان، شرایط را برای تسویه بدهی فراهم کرد و اگر حسن نیت و موفقیتی حاصل نشد لازم است از طریق مراجع قضایی و حقوقی پیگیری صورت گیرد. چون که این حرکت موجب تسریع در روند وصول مطالبات و کاهش هزینه‌های مربوطه می‌شود.
وی با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق خاطرنشان ساخت: باید مشتریان متقاضی تسهیلات را بدواً شناسایی و ضمن احراز اهلیت متناسب با اهلیت مالی و اعتباری آنان اقدام کرد.
فرحی در ادامه با تقدیر از عملکرد پست بانک استان البرز بیان کرد: خوشبختانه این استان دارای ظرفیت بسیار بالایی است و انتظار داریم کارکنان استان با بسیج امکانات بتوانند هدف سپرده‌ای تعیین شده را محقق سازند.
وی ضمن بررسی وضعیت عملکرد استان به ویژه در زمینه وصول مطالبات گفت: برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت برای بهبود وضعیت بانک، تجهیز منابع و کاهش مطالبات داریم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های بانک از جمله نیروی انسانی توانمند و متعهد استفاده بهتری کنیم.
وی در ادامه به ارائه خدمات متنوع ارزی و صدور ضمانت‌ها اشاره کرده و افزود: این خدمات موجب جذب منابع ارزان‌قیمت و مؤثر شده و درنهایت به درآمدزائی بیشتر و سودآوری بانک منجر می‌شود که انتظار داریم مدیریت‌های شعب به این مهم توجه بیشتری داشته و در ماه‌های پایانی سال جاری با استفاده از رویه‌های مناسب نسبت به تجهیزمنابع و کاهش مطالبات معوق نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: مهمترین ویژگی کار بانکی، امانتداری است و کار بانکی عموماً همراه با ریسک است اما وصول مطالبات حادث شده از ریسک نباید مغفول واقع شود بلکه بایستی به صورت جدی و تا حصول نتیجه پیگیری شود.
فرحی درپایان خاطرنشان ساخت: لازم است همه مدیران استانی و مناطق با بسیج امکانات نسبت به تجهیز منابع با جذب سپرده‌ها و ارائه خدمات متنوع بانکی به ویژه از طریق دستگاه‌های POS و ATM و وصول مطالبات درحد متعارف(حدود 5 الی 7درصد) اقدام کنند و نظارت کامل برعملکرد دفاترخدمات بانکی داشته باشند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

51134