۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

شرکت استارتاپی تیلسا: آشپزخانه هوشمند با کانترهای قابل تنظیم ارتفاع ساخته است

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS‌، افرادی که در یک خانه کنار هم زندگی میکنند قد یکسان ندارند. یکی کوتاه است و دیگری بلند. برای همین بد نیست کانتر آشپزخانه و سینک ظرفشویی طوری ساخته شوند که با قد افراد سازگار باشند.

امسال در مسابقات استارتاپ کوکاف (Cookoff) که در زمینه آشپزخانه هوشمند است یک شرکت آلمانی بنام تیلسا (Tielsa) برنده شد. این شرکت که در زمینه آشپزخانه‌های متصل کار میکند موفق شده وسایلی بسازد که قد آنها تنظیم میشود. فقط کافی است که از گوشی آیفون خود استفاده کنید تا ارتفاع آنها را مطابق با چیزی که دوست دارید تنظیم کنید. حتی روی آن دکمه‌هایی هم در نظر گرفته شده تا همیشه نیازمند گوشی نباشید.

برای اینکه این محصول کاملا در ارتباط  و هوشمند باشد، شرکت مذکور در حال کار بر روی یکپارچه کردن آن با سایر وسایلی است که از  استفاده میکنند. در حالت ایده‌آل میتوانید موزیک پخش کنید. زمانیکه غذا در حال سوختن است به شما اخطار داده میشود. حتی قابلیتهای ایمنی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. مثلا فرض کنید که در حال کار در آشپزخانه هستید و ناگهان به هر دلیلی زمین می‌خورید و دیگر نمیتوانید روی پا بایستید. کف آشپزخانه به تیم پزشکی پیغامی ارسال میکند تا به کمک شما بیایند.

در حال حاضر تیلسا هیچ دیتایی در مورد کاربران و خریداران خود جمع‌آوری نمیکند ولی از طرف دیگر در حال بررسی نحوه برخورد و کار مشتریان با این محصولات است.

نکته جالب اینکه شرکای آن مانند اینتل؛ فیلیپس، بوش و میل تمایل دارند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

هدف اصلی تیلسا بدست آوردن بازار حرفه‌ایها و طراحان است. به همین دلیل انتظار نداشته باشید تا با فناوری ارزانی سروکار داشته باشید. طی مراسمی که برای آنها در نظر گرفته شده بود تیلسا اعلام کرد که قیمت این آشپزخانه‌ها از ۸۰۰۰ دلار شروع میشود و فقط از طریق فروشنده‌هایی به فروش میرسد که توسط خود کمپانی در این زمینه آموزش دیده باشند.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

92527