۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

ادوبی فلش نمیمیرد، بلکه نام جدیدی پیدا میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، ادوبی این هفته اعلام کرد که نام جدید این برنامه Animate CC خواهد بود. قرار است که نامگذاری جدید بطور رسمی در اوایل سال 2016 انجام شود ولی هنو معلوم نیست که چه زمانی باید انظار ورود آن را داشته باشیم.

بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که این حرکت به منزله آغاز به آخر خط رسیدن فلش است. البته خیلیها از این مسئله استقبال هم میکنند چون در طی سالیان متمادی، فلش با مشکلات امنیتی خود باعث بروز مشکلات متعددی در کامپیوترهای سراسر جهان شده است.

به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویسان از HTML 5 استفاده میکنند چون پلتفرمی است که امنیت بیشتری را با خود بهمراه می‌آورد. هرچند که توسط دستگاه‌های اپل پشتیبانی نمیشود.

در همین حال ادوبی متوجه شد که HTML 5 در این زمینه حرف اول را میزند به همین دلیل اعلام کرد Animate CC ابزار برتر برای انیمیشن وب بمنظور تولید و توسعه محتوای HTML 5 خواهد بود.

ادوبی اعلام کرد: با توجه به اینکه استانداردهایی نظیر HTML 5،پلتفرم وب آینده برای بسیاری از دستگاهها خواهد بود؛ فلش همچنان در بخشهای مهم و کلیدی از جمله ویدئو و بازیهای تحت وب استفاده خواهد شد چون هنوز استانداردهای دیگر در این حوزه بسیار خام هستند. در راهی که پیش رو است، ادوبی با سایر فعالان این حوزه همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سازگاری و امن بودن محتوای فلش همچنان ادامه دارد؛ همانطور که تاکنون با گوگل و مایکروسافت همکاری کرده است.

به گزارش آي‌سی‌تی پرس، آنها همچنین اعلام کردند که با بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی فیسبوک همکاری دارند تا فایلهای فلش روی آن قابل اجرا باشد. فیسبوک متعهد شده تا هرگونه مشکل احتمالی در مورد امنیت این پلتفرم را به ادوبی اطلاع دهد تا جلوی آن گرفته شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

76604