۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

دستگاه نیمه پوشیدنی برای سلامت پوست انسان

به گزارش ICTPRESS، دستگاه Way یک سنسور نیمه‌پوشیدنی است که میزان رطوبت پوست را تحت‌نظر دارد و اطلاعات را به گوشی هوشمند شما انتقال میدهد.
به غیر از آن، Way که از نظر شکل ظاهری شبیه یک پیراشکی است رطوبت محلی و میزان اشعه ماوراء بنفش را اندازه‌گیری میکند و با فراهم کردن گزارشهای لحظه به لحظه به شما کمک میکند تا از وضعیت پوست خود مطلع باشید و از آن به بهترین شکل مراقبت کنید.
ایده پشت این دستگاه بسیار ساده است، از آنجاییکه Way از یک سنسور پاسخ پوست استفاده میکند همیشه از میزان رطویت و مقدار مایعات بدن شما آگاه است. سپس اطلاعات به گوشی منتقل شده و اپی که به همین منظور طراحی شده و روی گوشی نصب است با استفاده از اطلاعات گرفته شده به شما توصیه‌های لازم را برای طراوت و شادابی پوست ارائه میدهد.
متأسفانه توصیه‌ها محدود به چند مورد است: آب بیشتر مصرف کنید، در معرض نور مستقیم خورشید نباشید و خواب کافی داشته باشید. یکی از ویژگیهای جالب این دستگاه تخمین سن پوست شماست که توسط اپ روی گوشی انجام میشود.
در آزمایشهایی که از Way گرفته شده اطلاعات خوبی بدست آمد، جالب اینکه تمام این اطلاعات فقط با چند ثانیه اسکن کردن پوست حاصل میشود. مثلا در یکی از تستها فرد نصف روز را مشغول گشت و گذار در یک سالن فناوری بود و با توجه به اینکه هوا گرم بود، اپ Way میزان مایعات بدن را متوسط گزارش کرد و به آن امتیاز ۵ از ۱۰ داد. همچنین سن پوست او ۲۲ سال اعلام شد.
اما سوالی در اینجا مطرح میشود: آیا ما واقعا به چنین دستگاهی نیاز داریم که اطلاعات موردنظر را به ما انتقال دهد؟ به هر حال باید قبول کرد که مصرف بیشتر آب در روز، داشتن خواب کافی و یا اینکه کمتر در زیر نور آفتاب باشیم همگی از جمله مواردی هستند که تمام مردم به خوبی به آنها واقف هستند.
اما با درنظر گرفتن این نکته که Way در اوایل سال جاری توانست حدود 130 هزار دلار سرمایه جذب کند نشان میدهد که انتظار از آن بالاست. قیمت این دستگاه 129 دلار است.
بعضی از منتقدان میگویند با این پول میتوان کرم پوست، روغنهای مخصوص پوست و دیگر موادی که به حفاظت از پوست کمک میکنند تهیه کرد و در نتیجه خرید چنین دستگاهی از نظر آنها غیرعاقلانه بنظر میرسد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

56635