۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

ارائه سیستم SegNet برای کمک به خودروهای بدون نیاز به راننده

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این سیستم میتواند علائم کنار جاده ای و تابلوهای مختلف نصب شده را خوانده و درک کند و همین طور افراد و حتی آسمان را تشخیص دهد.
سیستم یاد شده با تهیه تصویر رنگی از محیط اطراف و طبقه بندی لایه های مختلف با استفاده از سیستم تحلیل Bayesian به خوبی میتواند موانع و اشیای موجود در محیط اطراف خود را درک کند.
سیستم SegNet پس از دریافت تصویر خیابانی که قبلا هرگز در آن تردد نکرده کل اشیای موجود در صحنه را در 12 بخش مختلف شامل خیابان ها، علائم خیابانی، پیاده روها، ساختمان ها، دوچرخه سواران و ... طبقه بندی کرده و حتی میتواند نور وسایه های محیطی، تفاوت سطح دید در روز و شب و ... را تشخیص دهد.
بررسی ها نشان داده این سیستم در مجموع 90 درصد از کل پیکسل های محیطی را به درستی تشخیص میدهد. سیستم های قبلی که با استفاده از لیزرهای گران قیمت یا حسگرهای راداری فعالیت میکردند تا این حد دقیق نبوده و به طور آنی قادر به فعالیت نبودند.
در صورت نصب چنین سیستم هایی در خودروها آنها میتوانند به تصویر دریافتی نگاه کنند و موقعیت اشیای مختلف را به دقت در آن ارزیابی کنند. سیستم یاد شده اگر چه از ارتباطات بی سیم برای دریافت اطلاعات استفاده نمیکند، اما از توان بیشتری برای موقعیت یابی اشیا و امکانات مختلف برخوردار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

76460