۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

باتری که یک هفته شارژ نگه میدارد به بازار می آید

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، تمام پلتفرمها از گزینه‌های مخصوص به خود استفاده میکنند که میتواند میزان شارژ باتری را افزایش دهد.
معمولا مواردی مانند کم کردن نور صفحه‌نمایش، خاموش کردن برخی از سنسورها، متوقف کردن پروسه‌هایی که در پیش‌زمینه در حال اجراست و بسیاری موارد دیگر از جمله این گزینه‌هاست.
اما شاید روزی برسد که به هیچکدام از اینها نیازی نباشد. به‌گفته یکی از شرکتهای فعال در شاخه سلولهای سوختی این زمان ممکن است دو سال آینده باشد. شرکت انگلیسی توسعه‌دهنده این سلولهای سوختی از یک شرکت تولید کننده گوشی هوشمند که نام آن فاش نشده مبلغ 7.6 میلیون دلار دریافت کرده تا سیستم بسیار کوچکی بسازد که برای تأمین توان مصرفی گوشی کافی باشد.
سیستم کار این باتری تبدیل هیدروژن به انرژی الکتریکی و آزاد کردن بخار آب در حین انجام این پروسه است. با استفاده از این روش هر گوشی میتواند با یک بار شارژ تا یک هفته نیاز خود به شارژر را برطرف کند.
کمپانیهای مانند مورگان استنلی و آیکیا رو به فناوری آوردند که بتواند به مقدار بسیار زیادی انرژی تمیز دست پیدا کند. در شهر لندن تاکسیهای مشکی انرژی هوشمند از سولهای سوختی باری جابجایی مسافران استفاده میکنند بدون آنکه گازهای زیان بار تولید کند.
هنری ویناند، مدیر اجرایی شرکت انرژی هوشمند با اشاره به اینکه تا زمان نهایی شدن این طرح دو سال باقیمانده، گفت: مهمترین ویژگی این فناوری، باتری است که چرخه شارژ آن هفت روز است که میتواند مورد پسند و دلخواه همگان قرار بگیرد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

95380