۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

پلتهای هیدروژنی سبک نیروی پرواز دِرونها را تأمین میکنند + عکس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، باتری این منبع برای مدت زمان بیشتری شارژ نگه میدارد و بغیر از بخار آب هیچ ماده ناسالمی در هوا منتشر نمیکند.
اما نکته منفی این روش نیاز به استفاده از تانکهای بزرگی است که باید بشدت تحت فشار قرار بگیرند. با اینحال ماه گذشته، دِرون الکتریکی رپتور E1 با بکارگیری سیستم جدید منحصربفردی که از باتریهای یون، لیتیوم سبکتر است، توانست برای مدت زمان طولانی‌تری در‌ آسمان پرواز کند.
این پرواز در روز 19 ژانویه توسط تیمی از مؤسسه علوم دریایی اسکاتلند بصورت آزمایشی مورد تست قرار گرفت. با اینکه این دبا اینکه این دِرون به مدت ۱۰ دقیقه در ارتفاع 80 متری از سطح زمین به پرواز درآمد اما سوخت آن برای دو ساعت پرواز مناسب بوده است.
سوخت آن تقریبا به شکل 100 پلت جامد کوچک در یک کارتریج بوده است در حالیکه کارتریج آن اصلا تحت هیچ فشاری نبوده است. پلتها که توسط سلا انرژی انگلستان ساخته شده از ترکیب یک ماده خاص شیمیایی هستند که با اضافه شدن گرما بطور پیوسته و آرام به مقدار کم، گاز هیدروژن تولید میکند.
سپس سلولهای سوختی ساخت کارخانه آرکولا انرژی گاز تولید شده را به الکتریسیته تبدیل میکند تا نیروی مورد نیاز موتور دِرون را تأمین کند.
سلا، اعلام کرد: این پلتها در شرایط سخت جوی و در دمای 50 درجه سانتیگراد نیز قادر هستند که پایداری خود را حفظ کنند. اما هیدروژن تحت فشار باید در دماهای بسیار پایین نگهداری شود.
شاید روزی برسد که از این فناوری در هواپیماهای مسافربری غول‌پیکر مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

36806