۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

هرچه بیشتر راه بروید گوشیتان بیشتر شارژ میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بزودی کفشهایی که به پا میکنیم تأمین کننده اصلی برق برای گجتهایی خواهند بود که در دست داریم.
یکی از بزرگترین معضلات تمام دارندگان تلفن همراه شارژ آنهاست. با توجه به ورود شبکه‌های اجتماعی و درگیر شدن تمام افراد، شارژ این گوشیها خیلی زود تمام میشود.
در مقاله‌ای که سال گذشته در مجله Scientific Reports منتشر شد، نشان داده شد که چگونه میتوان از حرکات بدن انسان برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد و حالا به‌نظر میرسد که همین مقاله ایده اصلی تولید کفشهای مولد برق باشد.
شاید یکی از شاخه‌هایی که میتوانید بیشترین سود را از این فناوری جدید ببرد، نیروهای نظامی خواهند بود چون سربازان همیشه باید با خود باتریهای بسیار بزرگی برای روشن کردن رادیو، دستگاههای GPS و وسایل دید در شب داشته باشند.
از دیگر نقاطی که فناوری فوق کاربرد خواهد داشت، مناطق دورافتاده‌ و کشورهای در حال توسعه هستند که شاید از دسترسی به شبکه‌های تولید برق مناسب و کارآمد محروم باشند.
با اینکه بنظر میرسد بدست آوردن انرژی برای تأمین توان دستگاهها موضوع جدیدی نباشد، اما روش دسترسی به آن و موفقیت در رسیدن به آن میتواند سخت و دشوار باشد. به دلیل اینکه میزان جابجایی قدمها کوچک و نیرویی که وارد میکنند بزرگ است، ذخیره آن و سپس تبدیل انرژی کار غیرممکنی به‌نظر میرسید.
اما در روش فوق، محققان به دنبال یافتن راهی بودند که بتوان بطور مستقیم انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی که مناسب این نوع استفاده است، تبدیل کنند.
هرچند این روش هنوز در مراحل اولیه و آزمایشهای ابتدایی باشد اما دیدن روزی که کشفها و قدمهایی که برمیداریم شارژ گوشیهای ما را تأمین کنند چندان دور به‌نظر نمیرسد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

87520