۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

المپیک 2020 توکیو شاهد سیستم صفحه نمایش شناور در هوا خواهد بود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، میتسوبیشی امیدوار است که این سیستم به‌موقع برای المپیک 2020 توکیو آماده شود و به مرحله تجاری‌سازی برسد.
آنها برای رسیدن به هدف خود از دو فناوری اپتیکال استفاده میکنند، یک اسپلیتر پرتوی که فوتونهای ورودی را به دو نور انعکاسی و پخشی تقسیم میکند و یک صفحه بازتابنده به سمت عقب که نور را دقیقا روی همان مسیری که طی کرده بوده برگشت میدهد.
با تنظیم کردن آنها با یک صفحه ‌نمایش، نور دوباره حالت همگرایی پیدا میکند و با تصویری که شکل میدهد به‌نظر میرسد در هوا شناور است.
کمپانی میتسوبیشی برای اینکه بتواند محل قرار گرفتن هر کدام از اجزای این سیستم را به منظور ساخت یک تصویر مورب 56 اینچ بدرستی پیدا کند از یک برنامه شبیه‌سازی اپتیکال ویژه را پایه‌ریزی کرد. تصویری که در اینجا شکل میگیرد حدود 40 اینچ، یعنی یک متری اسپلیتر قرار دارد.
تنها مشکلی که در این سیستم وجود دارد افرادی هستند که نمیتوانند چشمهای خود را در فضای آزاد روی یک نقطه متمرکز کنند در نتیجه نمیتوانند تشخیص دهند که تصاویر هوایی دقیقا در کجا نشان داده میشود. به همین دلیل تصاویر راهنمایی روی دو طرف صفحه ترسیم میشود تا به افراد در پیدا کردن محل مورد نظر کمک کند.
میتسوبیشی هدف از پیاده‌سازی این سیستم را ترسیم تصاویر بسیار بزرگ در مکانهای عمومی یا نمایش عکسهایی به اندازه خود افراد برای ارتباطات از راه دور میداند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

75671