۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب برگزار میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست گزارش عملکرد اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب که در اواخر فروردین ماه سال ۱۳۹۵ برگزار میشود، اظهار کرد: این سمپوزیوم و همچنین هفتمین دوره کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب که همراه با این سمپوزیوم برگزار خواهد شد، با هدف هم افزایی توانمندی های متخصصان این حوزه و همراهی برای ارتقا و تبادل اطلاعات میان دانشمندان ایرانی و سایر کشورهای جهان برگزار میشود.
وی افزود: به واسطه این سمپوزیوم براساس تعاملات و انتقال اطلاعات، ارتباطات علمی مستمر صورت میگیرد و موجب میشود تا متخصصان حوزه جراحی مغز و اعصاب کشور را با بهترین های دنیا در این حوزه آشنا کنند.
ستاری ابراز کرد: این رویداد موقعیت خوبی است تا بیش از یکهزار نفر از بهترین های جراحی مغز و اعصاب جهان با سرزمین تمدنی ایران اسلامی آشنا شوند و از این طریق نمایشی از دستاوردهای علمی و فناوری کشور در معرض دید ایشان قرار میگیرد.

حضور تعدادی از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورها در سمپوزیوم
وی افزود: در بعد علمی، اجتماعی و اقتصادی نیز، برگزاری این کنگره موقعیت خاصی را برای کشور فراهم میکند تا ما شاهد حضور یک گروه علمی برجسته از بهترین های علمی و پزشکی دنیا در ایران باشیم. بر همین اساس تعدادی از مقامات علمی، سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف دنیا نیز در این کنگره حضور خواهند یافت.
معاون علمی و فناوری ابراز کرد: برگزاری این کنگره و حضور مقامات و متخصصان این حوزه موجب میشود تا آنها با فرهنگ و آداب و رسوم کشور ما آشنا شوند و درباره ایران بیشتر بدانند و از نزدیک زیبایی ها و دیدنی های آن را ببینند و در معرفی بهتر چهره ایران اسلامی به جهان نیز کاری شده باشد.

رخدادی علمی با نظمی بی سابقه
همچنین پروفسور Yong Kwang Tu رئیس فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور حمید رحمت رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و نخست وزیر ایالت "نیدرزاکسن" آلمان از سخنرانان این سمپوزیوم خواهند بود.
برنامه‌های قابل اجرا و در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب و هفتمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب توسط حاضران در نشست ارزیابی و بررسی شد.
کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب به صورت ادواری و هر دو سال یک بار برگزار میشود که ششمین دوره آن در رم ایتالیا برپا شده بود و قرار است پس از برگزاری هفتمین دوره آن در ایران، هشتمین دوره نیز در ترکیه برگزار شود.
پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی کشور و با حضور دانشمندان برتر داخلي و خارجي از بيش از ۷۰ كشور دنيا برگزار میشود و آخرين دستاوردهاي علمي دنيا در اين نشست علمي بزرگ ارائه و محيط علمي ارزشمندي برای آشنايي و تبادل آخرين روش هاي جراحي در حوزه علوم مغز و اعصاب فراهم میشود.
پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و هفتمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به ریاست پروفسور مجید سمیعی از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در تهران برگزار میشود.

نظرات : 0

ثبت نظر

24570