۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

فورد برای سرنشینان ماشینهای خودران فیلم پخش می‌کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ اکنون طبق اخباری که به گوش رسیده یکی از موارد مورد استفاده این نوع خودرو در زمینه سینمای موبایلی است. فوربس اعلام کرده فورد طرحی را بنام سیستم تفریح و سرگرمی ماشین خودران (Autonomous Vehicle Entertainment System) به ثبت رسانده است.

در قسمتی از این طرح آمده که کنترلر سیستم تفریح و سرگرمی؛ محتوای مدیا را روی صفحه‌نمایش اصلی به نمایش می‌گذارد در حالیکه خودرو در حالت خودران قرار دارد و به حرکت خود ادامه می‌دهد. اما زمانیکه خودرو در حالت خودران نباشد مدیا روی صفحه‌نمایش دومی که به‌همین منظور درنظر گرفته شده نشان داده می‌شود.

وقتی با دقت بیشتری به این طرح نگاه می‌کنیم؛ درمی‌یابیم که فورد اتومبیلش را با صفحه‌های نمایش و پروژکتورها طراحی کرده بگونه‌ای که زمان هدایت خودرو توسط راننده؛ تمام تجهیزات تفریح و سرگرمی در سقف ماشین ناپدید می‌شوند.

پس می‌توان اینطور تصور کرد که با ماشین خودرانی روبرو خواهیم بود که برای خود سالن پخش فیلم دارد.

 

 

همچنین یک صفحه پروژکتوری روی شیشه جلو قرار دارد. وقتی راننده هدایت خودرو را به‌دست می‌گیرد و صفحه‌های نمایش و پروژکتورها محو می‌شوند؛ صفحه‌نمایش دیگری در داشبورد یا آینه عقب یا حتی وسیله دیگری جایگزین آن می‌شود.

اما در این بین نکته‌ای که جالب‌تر بنظر می‌رسد آن است که در کنار تبدیل شدن خودرو به سالن سینما؛ به رانندگان پیشنهاد می‌شود که از اواسط راه؛ هدایت ماشین را بعهده بگیرند. حتی در این طرح دیده می‌شود که در حالت خودران؛ صندلیهای جلو حذف شده و ماشین به سالن پخش فیلم تبدیل می‌شود تا حس بیشتری به سرنشینان منتقل شود.

مدیر فناوری فورد؛ راج نایر؛ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 گفت: فورد قصد دارد تا ماشینهایی تولید کند که کاملا خودران هستند اما شرایط آن باید تعریف شده باشد؛ بعنوان مثال وضعیت رانندگی در بزرگراهها با شهرهای هوشمند متفاوت است.

مارک فیلدز مدیر فورد هم در سخنان خود گفته بود: اولویت اول ما؛ ساخت و تولید ماشین خودرانی است که در دسترس عموم باشد و بتواند نیازهای مشتری را بطور کامل برآورده کند.

سال 2020 بعنوان سال آغاز استفاده از خودروهای خودران اعلام شده اما بعید بنظر می‌رسد که فورد و سایر شرکتهای تولید کننده اتومبیل بتوانند تا آن زمان پروژه‌های تست و آزمایش خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

14279