۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

شناسایی نورونهای مغز علل اعتیاد و افسردگی را تشریح میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ یک تیم تحقیقاتی MIT دو ارتباط وابسته به نورون را در محل آمیگدال مغز شناسایی کردند که اتفاقات و رویدادهای احساسی مثبت و منفی را پردازش میکند.

آنها گروههای نورون را با یک پروتئین حساس به نور برچسب‌گذاری کردند و کشف کردند که عصبها کانالهای موازی و پیچیده‌ای را تشکیل میدهند که در هر شرایطی به یک نحو عکس‌العمل نشان میدهد.

برخی ممکن است در یک حالت خاص هیجان‌زدگی را از خود نشان دهند در حالیکه در یک حالت دیگر این حس را مهار میکنند. ترکیب و تلفیق این عکس‌العملها در یک کانال میتواند نوع احساسی که تجربه میکنید را تعیین کند.

هنوز این تحقیق در ابتدای راه قرار دارد و محققان نیاز دارند تا تحقیقات عمیقتری درباره جمعیتهای خاص نورون انجام دهند تا بفهمند آنها چگونه بهم وصل هستند. در کنار آن نیاز دارند تا مدارات بزرگتر نورون را تعریف کنند.

اگر آنها موفق به این کار بشوند ممکن است بتوانند مشکلات مربوط به مغز و نحوه عملکرد آن را توضیح دهند. بعنوان مثال وقتی شاد هستید؛ اضطراب و افسردگی نمیتواند شبکه عصبی را تحریک کند. این اکتشافات سرانجام میتواند منجر به درمان و بازیابی عکس‌العملهای طبیعی فرد شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

32968