۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

قاشقهای خوردنی ضایعات پلاستیکی را کاهش میدهد

به گزاش شبکه خبری ICTPRESS؛ همه ما وقتی به گردش میرویم بعد از صرف غذا یا قاشق و چنگال را همانجا رها میکنیم یا اینکه اگر پلاستیکی باشد داخل سطل آشغال می‌اندازیم. اما استارتاپ هندی Bakeys نوعی قاشق ساخته که بعد از تمام شدن غذا میتوانید آن را میل کنید.

 

قاشق و چنگال خوردنی (Edible Cutlery) نوع جدیدی از وسایل آشپزخانه است که منشاء آن گیاهان بوده و خوردنش هیچ ضرری ندارد.

دغدغه اصلی این استارتاپ هندی مشکلات مربوط به مخیط زیست؛ تغییرات اقلیمی و بحران جهانی آب است . همین امر باعث تلاش آنها برای درست کردن چنین وسیله‌ای شده است. بدلیل اینکه قاشقهای ساخت این کمپانی قابل خوردن بوده و کاملا تجزیه میشود؛  Bakeys امیدوار است که محصولش سر از محلهای دفن زباله و آلوده کردن منابع آب در نیاورد.

 

در ساخت این قاشق از خوشه‌های ذرت استفاده شده که میتواند استفاده بیش از حد برنج را هم کاهش دهد. آنها میگویند زمینهای بسیار زیادی برای کاشت برنج استفاده میشوند؛ اگر بتوان در این زمینها بجای برنج؛ ارزن کاشت؛ هم آب کمتری مصرف میکنیم و هم اینکه محصول کمتری از بین میرود.

آنها میگویند برنج آب را میبلعد و برای تولید هر کیلوگرم برنج حدود ۵ هزار لیتر آب نیاز است. اما ذرت آب کمتری نیاز دارد و بسیار هم مقوی است. بهمین دلیل پایه ساخت قاشقهای خوردنی ذرت است.

 

برنج؛ گندم و آب سه ماده دیگر تشکیل دهنده این قاشقها هستند و جالب اینکه هیچگونه نگهداری‌کننده یا رنگ به آن اضافه نمیشود. اما مدل شیرینتر آن شامل شکر؛ سنگ نمک؛ فلفل سیاه؛ زیره و نوعی ادویه بنام Ajwain میشود.

کسانیکه دوست دارند قاشق آنها مزه تند؛ پیاز؛ گوجه‌فرنگی؛ سیرو یا زنجبیل داشته باشد میتوانند به Bakeys سفارش دهند.

این قاشقها ذوب نمیشوند؛ اما چون باید بقدری نرم باشند که قابل خوردن شوند؛ فعلا نمیتوان از آنها برای تکه کردن گوشت استفاده کرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

75382