۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

کمپانی بنز مدل قابل رقابت با تسلا را تولید نمیکند؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ مرسدس بنز که مشهورترین بخش شرکت دایملر است فقط چند مدل خودروی هیبریدی دارد اما تنها ماشین آنها که تماما با باتری کار میکند مدل الکتریک درایو کلاس B است.

این ماشین الکتریکی به شکل یک «مینی ون» است و صفر تا صد را در 7.9 ثانیه طی میکند و با هر بار شارژ حدود 140 کیلومتر مسافت را میپیماید. قیمت پایه این ماشین 41.450 دلار است.

اما از آنطرف ماشین جدید تسلا مدل ۳ را داریم که صفر تا صد را در کمتر از ۶ ثانیه طی میکند؛ هر شارژ آن تا 346 کیلومتر را جواب داده و قیمت آن فقط 35 هزار دلار است.

سهامداران دایملر که در نشست سالیانه سهامداران حضور داشتند از مقامات کمپانی سئوال کردند که چرا مرسدس بنز بعد از این همه زمان هنوز نتوانسته مدل قابل رقابت با تسلا تولید کند.

به گفته یکی از سهامداران: ما برای رقابت با تسلا هیچ ماشینی نداریم. شاید در دراز مدت ماشینهای بی‌نظیری داشته باشیم اما در حال حاضر همه آنها سراب است.

اما رئیس کمپانی بنز تأکید کرد که این تولید کننده بزرگ دنیا همچنان پیشرو و سردمدار تمام فناوریهای نو است. وی در ادامه به همه اطمینان داد که ماشین تمام الکتریکی که قادر است مسافت زیادی را طی کند؛ تولید و وارد بازار خواهد شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

64891