۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

بی‌ام‌و با هدست وایو قابلیتهای جدید ماشینهایش را آزمایش میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ ساخت نمونه‌های اولیه کار هزینه‌بری است بخصوص اگر صحبت از یک ماشین ۲ تنی در میان باشد. دکمه‌های آن چه اندازه‌ای باید داشته باشند؟ صفحه‌نمایش تاچ‌اسکرینش به چه شکل باشد؟

استفاده از واقعیت مجازی و مشخصا هدست اچ‌تی‌سی وایو به بی‌ام‌و کمک میکند تا سناریوهای مختلف را بدون نیاز به ساخت فیزیکی آنها مورد آزمایش و تجربه قرار دهد.

قیمت هدست وایو حدود 800 دلار است که میتواند برای مصرف‌کنندگان معمولی زیاد باشد اما برای کمپانی بزرگی مانند بی‌ام‌و اصلا به چشم نمی‌آید.

این فناوری میتواند هزینه‌‌های مربوط به سفر را هم کاهش دهد چون توسعه‌دهندگان از سرتاسر جهان قادر هستند بدون اینکه مسافت زیادی را طی کنند از اداره خودشان در فرآیند تصمیم‌گیریهای مهم دخیل باشند.

توسعه‌دهندگان برای تست هدست را روی سر گذاشته و در داخل وسیله‌ای مینشینند که شبیه نیمه جلوی ماشین بی‌ام‌و است. آنها میتوانند ویدئوهای 360 درجه از ماشین را ببینند تا متوجه شوند که آیا ساعت روی داشبورد از صندلی راننده قابل خواندن است یا نه.

هدست وایو که به صفحه‌های 1200x1080 مجهز هست در هر ثانیه ۹۰ فریم را ثبت میکند. این هدست 799 دلاری از 32 سنسور برای ردیابی دقیق ۳۶۰ درجه‌ای حرکات استفاده میکند. هدستهای بی‌ام‌و بغیر از اینها بازی Unreal Engine 4 را اجرا میکنند.

به گفته خود کمپانی تجربه احساس ماشین واقعی که با این روش بوجود می‌آید در صنعت خودروسازی کاملا منحصربفرد است.

در همین حال سایر رقبای خودروسازی برای فروش محصولاتشان به فناوری واقعیت افزوده روی آورده‌اند. خریداران فیات کرایسلر با استفاده از پروژه تانگوی گوگل میتوانند پیکربندیهای مختلف ماشین را در سالن نمایش ببینند.

ولوو نیز قصد دارد برای فروش بهتر و کمک به خریداران از مایکروسافت هولولنز استفاده کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

22471